2018-11-21, 09:41
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Martin Broberg tillbaka i ÖSK på ett treårskontrakt.
Ingen transferbomb direkt men en trevlig värvning.
Citera
2018-11-21, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är mycket för att Turkarna ändrar sina utlänningsregler till nästa säsong och därmed behöver börja förbereda sig redan nu.

Den gamle Bjärsa tillbaka som mittbacksgeneral i ett 4-4-2? Javisst, frågan är hur det blir i en trebackslinje och om han når den nivån igen? Har för dålig koll på hur det gått i Turkiet för honom faktiskt.
Dock ett nödvändigt hjärta för klubben isf och alla hemvändar-vurmare får hem sin första lite mer oväntade värvning. Bjärsa var ju tydligen inte direkt väl behandlad när han fick lämna vilket övriga i det gänget fått reda på och vänder han hem kan det ge effekt på övrigas vilja.
Som alltid tror jag bara på Gurra dock, inte till våren men till 2020. Övriga tror jag inte på.

Det krävs en riktigt stabil målvakt in med. Och forwards, inte bara en riktigt etta utan även för numerären där vi egentligen bara har Söder och Nygren som rena forwards nu.

Flytta upp Calisir som har en fin fot och blick till defensiv mitt. och låt Bjärsmyr bli den stabila punkt som Starfelt kan förlita sig på.

Jag tror inte att det blir några problem för honom att anpassa sig till systemet. "Återvändarna" brukar ha ganska lätt att anpassa sig. Det stora problemet som jag ser det är ifall han är villig att gå ner i lön.

Jadu, målvaktsfrågan är svår. Hade inte Djurgården behövt en målvakt så hade jag nog sagt att Mitov Nilsson hade varit perfekt men nu tror jag att han hamnar hos Djurgården. Annars Petric i BP, beroende på hur det går för dem i kvalet.
Citera
2018-11-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Bjärsmyr på väg tillbaka till Göteborg, bra värvning ifall det blir av. Göteborg har saknat en "stark" röst där bak enda sedan Eriksson stack. Bara att han inte förväntar sig samma lön som sist så blir det nog bra.

Om Bjärsmyr är ok med ett kontrakt som funkar för vår kostnadskostym så hade det varit ok. Det viktigaste enligt mig är att få tag på en bra sportchef, för Jonas lär väl inte bli permanent.

Målvakt, eventuellt en högerback, en anfallare, och så kanske en städgubbe/defensiv mittfältare(synd att inte Gurra kommer hem).

I övrigt skall det bli intressant att se hur IFK GBG Transferintressenter AB kommer fungera.

Citat:
De ingår i IFK GBG Transferintressenter AB
Serneke Group AB.
Anno 1904 Fastigheter AB.
Allt i Mark Hisingen AB.
Fastighets AB Balder.
JSM Art & Sport AB.
Sten Göran Kjellberg.
Rickard Ärlig.
Jovitech Invest AB.
Per-Olof Johansson.
IFK Göteborg.
Citera
2018-11-21, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Om Bjärsmyr är ok med ett kontrakt som funkar för vår kostnadskostym så hade det varit ok. Det viktigaste enligt mig är att få tag på en bra sportchef, för Jonas lär väl inte bli permanent.

Målvakt, eventuellt en högerback, en anfallare, och så kanske en städgubbe/defensiv mittfältare(synd att inte Gurra kommer hem).

I övrigt skall det bli intressant att se hur IFK GBG Transferintressenter AB kommer fungera.

Intressant, antar det kommer vara som tidigare konstellationer där investerarna får en viss procent av framtida övergångar? Eller hur är det tänkt att det ska fungera då det inte är tillåtet längre ifall jag minns rätt?
Citera
2018-11-21, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Intressant, antar det kommer vara som tidigare konstellationer där investerarna får en viss procent av framtida övergångar? Eller hur är det tänkt att det ska fungera då det inte är tillåtet längre ifall jag minns rätt?

Det Max sagt är att dom kan få tillbaka sin andel + en förutbestämd summa, men det finns inga obligationer från Blåvitts håll, dvs affärsrisken ligger helt och hållet hos IFK GBG Transferintressenter.

Serneke är överlägset störst aktieägare i bolaget.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-11-21 kl. 13:05.
Citera
2018-11-21, 16:04
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Det Max sagt är att dom kan få tillbaka sin andel + en förutbestämd summa, men det finns inga obligationer från Blåvitts håll, dvs affärsrisken ligger helt och hållet hos IFK GBG Transferintressenter.

Det var väl det där konceptet som drog ner Heif i ettan.
Citera
2018-11-21, 18:07
Medlem
Salorms avatar
Rykten gör gällande att Mange Eriksson blir klar om några dagar till DIF.
Citera
2018-11-21, 18:29
Avslutad
Citat:

Precis som Tlagnoj skriver så känns det väldigt mycket som Helsingborg gjorde när man fick ekonomiska svårigheter.

Minns tiden när vi höll på med Pildammarna Invest med möget kring det. Även om det gjorde att vi kunde värva in bra spelare så lämnade det en bitter eftersmak.
Citera
2018-11-21, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hört att han är klar för Bajen 😂😂
Citera
2018-11-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91

Han är nära en återkomst till ÅFF.

//Otto
Citera
2018-11-21, 21:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91

Citat:
Ursprungligen postat av OttoWallen
Han är nära en återkomst till ÅFF.

//Otto

Han har även instagrammat att han fikade nära Kaknäs. Näe, den där rackarn blir bra.. Vårt problem är ju att vi har en jävla hög med yttrar. Vi behöver spets, något jävulskt.
Citera
2018-11-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Själv har jag hört rykten att dif är intresserade av Norling, Bartosz (assisterande), Jildefalk (assisterande), Johan Svensson (fys), Thudin (koordinator), Håkan Sjöberg (materialare), Oyarzo (naprapat), Zyto (läkare), Lundmark (assisterande läkare), Jurelius (assisterande sportchef), Wesström (sportchef), Rashidi, P. Karlsson, Jansson, Lundström, Sundgren, Stamatopoulos, Janosevic, Linnér, Nyholm, Milosevic, Lindqvist, Dimitriadis, Ekstrand, Olsson, Adu, S. Larsson, Bilal Hussein, Elyounoussi, Avdic, Silva, Stefanelli och Goitom.

Frågan är om ni har råd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in