2018-11-22, 22:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Min poäng med inlägget var att om SD var ute vid tidpunkten runt mordet, observerade han något?
Cykeltjejerna? Cykeltjuvar? Par som bråkar (EGTs förslag)?
Var har han påstått att han varit?
Jag har inte sett några uppgifter om att SD skall ha sagt sig ha varit ute. Men det är alltså ytterst osannolikt att han skall ha sagt sig ha sett två cykeltjejer. Den teorin byggde på ett missförstånd från MV:s sida.
Citera
2018-11-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hur kommer det sig att du vet allt detta som du kommer in i tråden och "vittnar" om?

Ja det kan man undra men har tröttnat på hur uppgifter som jag vet inte är sanna blir sanna i denna tråd. Hur kan jag då veta vad som är sant eller inte? Örebro är inte så stort och genom kyrkan och ett stort umgänge öppnar det många dörrar vilket gör att jag har god kännedom om flera personer som är nämda i tråden.

Jag hoppas och tror att den skyldige kommer att dömas men i väntan på det får vi leva i ovisshet.
Citera
2018-11-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ok, tack!

Tror som du med tjejerna, att det är stor risk att de kom alltför sent eftersom dalaans åkte efter att skriken slutat och att gm med all sannolikhet redan hade passerat den plats dit deras vägar (möjligen)kunnat korsa varandra.
Men det kan man inte med säkerhet veta.

Och det är väldigt intressant att få veta att SD säger att han inte gått ut ens under kvällen/natten!
Hela resonemanget att SD skulle sagt sig vara nere vid Apelvägen faller ju på sin orimlighet. Det skulle ju placera honom ute och i riktning och tidpunkt för mordet. Om han är GM är det nått han definitivt inte skulle andas om.
Däremot om han är oskyldig och ärligt berättat i detalj vad han gjort och även om det placerar honom i en svår sits så är det en tänkbart scenario som skulle då stämma med MV:s utsago.

Ordvalet "Inte ute" kanske jag ska backa ifrån, tror jag vill minnas att det står att han inte lämnat tomten.
Citera
2018-11-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ok..du har ju återkommande påstått att du inte känner honom..
Du får nog läsa på lite vad jag skrivit och i vilka sammanhang...
Citera
2018-11-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ordvalet "Inte ute" kanske jag ska backa ifrån, tror jag vill minnas att det står att han inte lämnat tomten.

Var menar du att det står att han inte lämnat tomten?
Citera
2018-11-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det finns sannerligen många motsägelser. Precis som i knogguggningsanmälan står ord mot ord ofta. Kanske MGM verkligen uppfattar saker på ett annat sätt än t.ex. LW gjorde? Ärligt av dig att stå för vem som är din källa. Som du antagligen förstår, kommer många att tro att du är förd bakom ljuset av MGM.
Var det till dig han sa att han inte trodde att fallet skulle klaras upp och att de "inte hade något på honom"?
Jag kanske är den som är mest kritiskt till det SD säger, men visst, jag förstår att det sticker ut här i tråden när jag skriver olika fakta eller detaljer som jag hört eller tolkat.

På din fråga, nej. Det är inget jag har hört honom säga (att han inte trodde fallet skulle klaras upp).
Vet inte om jag skrivit nått som kan tolkas som att han sagt att dom inte har nått på honom. Vet att han sagt att dom inte hade något tekniskt på honom vid dom två tillfällena i TR, men det var ju egentligen inte han som sa det, det var TR....
Citera
2018-11-22, 23:12
Medlem
Citat:
Nä, helt rätt!
Det är en av dom första "teorierna" eller hypoteserna jag hade och har kvarhållit som ett troligt scenario.
Med detta passar alla fakta vi vet in och är logiska. Alla andra har luckor eller massa förutsättningar som inte känns trovärdiga, tycker jag.

Vissa behöver inte snöa in på cyklar eller grillar, detta var ett par exempel, finns massa andra.
OM det är en random, så tror jag mer som ett par som gick förbi och LW ser nått, då troligen att han är fysisk mot sin "flickvän".
LW med sitt rättspatos går efter och vill se om hon behöver hjälp. Hon ser att dom rundar planket (i ett försök att gömma sig) och där uppstår konfrontationen.
Han har redan ilskan och med LW bakom sig kommer adrenalinet, vilket får förödande konsekvenser.
Det är flickvännen som skriker av det som utspelar sig framför henne och det tar tid att slå ihjäl LW då han kanske inte är så skarp i tanke och rörelsemönster av stimuli.

Dörren passar in, "samtalet" passar in, skriken passar in och platsen passar in.
Jag känner nästan inget passar in på olika scenarios med SD, eller är väldigt långsökta.
Sedan när dom inte verkar hitta bindande bevis på SD så undrar jag.... Med den typen av skador hon verkar ha känns det som ett mirakel att man skulle kunna undvika några spår alls.

Problemet är att allt som involverar SD "passar inte in" enligt dig. Du har samma tankelåsning som vi nu, tyvärr, ser i regeringsbildningen.

Så nu försöker du med skohorn göra det sannolikt att Lw i ett upplyst kök engagerad i paketinslagning och fullt sysselsatt på nätet i slutplaneringen om Norge-resan, är den ende personen efter gatan som hör och dessutom uppfattar ett bråk och pga rättspatos, lämnar allt inkl sina barn och rusar ut! Och en random mgm slår ihjäl henne utan att Lw skriker? Det gör den fysiskt trakasserade flickvännen vid åsynen av våldet. Ok.

Jag förstår att du tycker att det verkar få allt att falla på plats. I ditt huvud.

Jag tycker det verkar högst osannolikt.
Citera
2018-11-22, 23:12
Medlem
Citat:
Men det finns väl ingenting som tyder på att det skulle ha varit en cykelstöld? Eller någon annan stöld?

1- Fattas något utanför hemmet?
2- Var inte cyklarna låsta?
3- Varför skriker inte LW högt efter tjuvarna? Eller sprang hon tyst efter dom? Hela vägen till planket?
4- Varför skulle de springa mot planket? Sprang de med cykeln (ev låst)
5- Har någon annan person hört/sett något?
6- Om det inte saknas något, skulle tjuvarna ställt tillbaka allt, precis på sin plats? Dvs kånkat tillbaka låst cykel?
7- Kom de med eller utan bil?
8- Hade de inga mobiler på sig/avstängda?
9- Vart tog de sig sedan förmodligen blodiga utan att någon har sett dom?

På det har vi en skäligen misstänkt person som har mer i bagaget än vad vi vet. Enligt ÅK skulle det kunna räcka till skäligen.

Tror inte på cyeltjuvar som mördar LW.

OBS: har manipulerat ditt inlägg med siffror.
1: Vem kan svara på det, här i tråden? Kanske fattas nåt, kanske inte. Men om inget fattas, kan ingen ens ha försökt att ta något?
2: Antagligen. Om du tror att bara olåsta cyklar kan bli stulna så hävdar jag att du tror fel.
3: Måste det ha varit flera tjuvar? Hon kanske inte tyckte det fanns anledning att gallskrika. Kanske räckte det med att visa sig för att stöldförsöket skulle avbrytas. Måste hon ha sprungit? Hon kanske följde efter tjuven, försökte kommunicera/förklara det förkastliga i handlingen etc.
4: Vem har sagt att 'de' sprang, och med en cykel? Och om tjuven nu går därifrån så finns det ju i stort bara två håll att gå till: från planket, eller mot planket. Kanske bor tjuven mot plankethållet till alt vet att det är ett bra ställe att komma undan, att man därifrån kan gena över vägen etc.
5: Vem vet? Finns ju uppgift om ett vittne som hört några diskutera.
6: Varför måste allt ställas tillbaka 'precis' på sin plats, vem har koll på kvadratmillimetern var tex en cykel stod parkerad? Och någon cykel kanske inte nödvändigtvis kånkades bort, det är ditt hittepåantagande.
7: Ja kanske utan bil, var ute o gick tex.
8: Kanske avstängd, kanske kontantkort som ej gått att spåra.
9: Gick kanske hem, helt enkelt. Förmodligen blodiga är åter ditt antagande. Kanske blodig, men tillräckligt för att det skall väcka uppmärksamhet? Mörka jeans, mörk hood tex; då skall det nog mer än stänk till för att andra på avstånd skall notera det. Och vi talar Örebro en sen mån/tis (?) kväll/natt i maj i ett lugnt villaområde, nog inget större folkvimmel. Antagningsvis.

Någon har väl ändå mördat LW trots allt? Och hon har tagit sig till platsen/planket och dödats där. Och ingen GM kunde gripas på platsen. Alltså har GM förflyttat sig från platsen. Blodig (ev), utan att någon sett något.
Menar att alla invändningar kan appliceras på alla MGM:s, mördaren är ju på fri fot.

Repriserar inlägg ang ev cykeltjuv:
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Finns kanske ingen direkt anledning att demonisera en sketen cykeltjuv etc. Om det handlat om en högljudd tvåmeters anabolapumpad pirat med rostig värja och papegoja på axeln så skulle hen nog ha uppmärksammats av en o annan o LW skulle nog kanske inte då tagit sig ut men om det å andra sidan varit en vilsen tanig ungdom på glid, kanske någon LW flyktigt känner till, som halvhjärtat rycker i en cykel för att slippa gå hela vägen hem DÅ kanske LW spontant hade gått ut för att 'ta ett snack', för att helt enkelt försöka tala personen till rätta, få 'tjuven' att reflektera över sitt handlande osv.
LW var ju trots allt fd pastor, kanske kände hon sitt diakoniska ansvar den kvällen.
Menar alltså bara att situationen inte alls behövde upplevas hotfull för LW.

Edit: nja, enl Åkl så skulle bevisningen mot SD räcka upp till sannolika, men som bekant bidde det bara skäligen.
Utesluter ju inte alls SD som GM, har bara lite svårt att ibland förstå argumenten för/mot SD.
Senast redigerad av Rubar 2018-11-22 kl. 23:42.
Citera
2018-11-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja jag vet då inte...men DU borde ju veta då du påstår dig ha sett paketet IRL.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Det är mycket mysko i dina inlägg. Du har bl.a skrivit att du har 3 kontakter i polishuset. Hm
Månne blir de vid tillfälle föremål för syn i sömmarna avseende läckta uppgifter till vänner.

Ska bli spännande att läsa FUP, mycket kommer att klarna, inte bara kring brottet utan förhoppningsvis även en del intressant kring konstellationen runt SD.

Viken otur du har när du tänker....
Har det frångått dig helt att jag/vi geocachar och att två i huset med geocachar? Har det frångått dig att jag redan nästan namngav den 3:e polisen?

Men riktigt rogivande hur mycket energi du lägger på att försöka förminska eller förlöjliga mina inlägg. Kom med i matchen och fokusera på mordet istället.
Citera
2018-11-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Problemet är att allt som involverar SD "passar inte in" enligt dig. Du har samma tankelåsning som vi nu, tyvärr, ser i regeringsbildningen.

Så nu försöker du med skohorn göra det sannolikt att Lw i ett upplyst kök engagerad i paketinslagning och fullt sysselsatt på nätet i slutplaneringen om Norge-resan, är den ende personen efter gatan som hör och dessutom uppfattar ett bråk och pga rättspatos, lämnar allt inkl sina barn och rusar ut! Och en random mgm slår ihjäl henne utan att Lw skriker? Det gör den fysiskt trakasserade flickvännen vid åsynen av våldet. Ok.

Jag förstår att du tycker att det verkar få allt att falla på plats. I ditt huvud.

Jag tycker det verkar högst osannolikt.

Kanske så att jag börjat inse att det inte kommer att finnas bevisning mot SD, att mer och mer talar för att han är oskyldig.

Du hakar upp dig på skriken. Visst, det kan vara en ensam man med och det är LW som skriker, kommer inte bestrida denna hypotes heller.
Men random passar bra in med samtal längs gatan som ändå hörs in, om vi tror på pratvittnet (MV).
Jag personligen har svårt att placera in SD bakom planket.

Jag har än svårare att tro att han skulle "prata ut" eller vara speciellt upprörd över hennes Norgeresa.

Jag börjar få svårare och svårare för var dag som går utan att han grips, att tro att polisen ska hitta nått bindande. Jag har med det även svårt att tro att man inte lämnar/får spår efter en sådan utdragen kamp (som jag tolkar det varit).

Men han är inte friad, han är fortfarande den skäligen misstänkta av en eller annan anledning, som vi inte vet nått om. Detta är jag väl medveten om och förhåller mig till den fakta i mitt resonemang IRL.
Men av det vi vet, känner jag det mer och mer att det inte är han.
Citera
2018-11-22, 23:32
Medlem
Citat:
Tror inte du skiter i vem som är GM... långt ifrån.
Min besatthet är nog mer i form att hitta rätt mördare.
Om ditt fokus, engagemang och intresse kunde lyfta lite och tränga igenom skygglapparna så kanske du kunde göra någon nytta.

Jag ser stora fördelar om jag får konstruktiv kritik för mina hypoteser och teorier, så man kan släppa eller penetrera dom mer, men ditt mål är att bara skriva skit, utan resonemang till varför.

Så upp till bevis nu: Exemplet med två pundare som går förbi och mannen lappar till kvinnan. LW ser detta, reagerar och går ut för att hjälpa. Hon hinner ikapp eller dom gömmer sig bakom planket.
Han är full av aggregation och LW:s intrång gör att han går till attack. Det är kvinnan som skriker.

Vad i detta är oresonabelt och vad är det som inte passar in? Resonera med mig, så ska jag bemöta dina teorier.
Jo EGT..Jag bryr mig inte om namnet på GM. Den får heta Stig, Malin, Mohammed etc etc.. Din agenda är så uppenbar och efter 6 månaders vridande och vändande för att övertala alla om just SD:s oskuld är det inte många som ser någon anledning att resonera med dig. Du resonerar inte..du är enbart i tråden för att bevaka vad som sägs och kommer fram om SD samt för att utstuderat leda resonemanget åt ett annat håll. Du ljuger och förvränger sanningen om din kännedom om SD och märker inte i din iver som liknar mer självförsvar än tankar och teorier att du försäger och gör bort både dig själv och din trovärdighet totalt.
Visst kan det vara pundare eller cykeltjuvar som härjat på gatan men inget talar väl mer för det än mot SD. Eller hur? Du pratar om att avsaknaden av spår talar mer mot än för SD som gärningsman.. Hör du inte själv hur dumt du resonerar? Stresshjärna eller?
Citera
2018-11-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
Ja det kan man undra men har tröttnat på hur uppgifter som jag vet inte är sanna blir sanna i denna tråd. Hur kan jag då veta vad som är sant eller inte? Örebro är inte så stort och genom kyrkan och ett stort umgänge öppnar det många dörrar vilket gör att jag har god kännedom om flera personer som är nämda i tråden.

Jag hoppas och tror att den skyldige kommer att dömas men i väntan på det får vi leva i ovisshet.
Men SD var väl inte aktiv i kyrkan? Så någon mängd av information om honom lär väl inte finnas dokumenterat där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in