2018-11-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.kinkyes
Kan ingen lägga ut den fullständiga listan på alla fuskare som fanns med på stickan? kommer inte åt den...
Det finns en fin lista med alla namn, de 23 åtalade samt de andra på USB:t.
Kolla några sidor bak. Sluta va så lat
Citera
2018-11-22, 21:54
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Förmodligen har hon inte avgått ännu. Men UHR kommer ikapp alla, tidigare idag skrevs det i tråden att en fuskare blev utslängd från hens utbildning. Också läkarlinjen och personen hade gått 4 terminer.

Vilket jävla trams, har personen klarat av 4 terminer så visar ju personen att den fixar utbildningen och bör således få fortsätta.

Eller du kanske tycker stafettläkare är bättre, dom har ju uppkommit för att det finns för lite läkare. 3 dubbla utbildningsplatserna och jobba för att staffetthororna försvinner istället för att gå stafetthorornas ärenden.

Kommer ikapp ALLA, du må tro på tomten också.
Citera
2018-11-22, 22:00
Medlem
Nu är ju dessa fuskare inte samhällets smartaste individer men man kan fråga sig hur mycket de reflekterade över vilka framtida utpressningsoffer de gjorde sig till.

Fuskligorna har ju sina kunders personuppgifter och kan när som helst pressa dem på mer pengar med hot om att rapportera fusket till deras skolor.

En Lovisa Hellberg som redan klarat fyra år på läkarprogrammet kan nog börja svettas en del då och hosta upp ytterligare 100 bananer.
Citera
2018-11-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Vilket jävla trams, har personen klarat av 4 terminer så visar ju personen att den fixar utbildningen och bör således få fortsätta.

Eller du kanske tycker stafettläkare är bättre, dom har ju uppkommit för att det finns för lite läkare. 3 dubbla utbildningsplatserna och jobba för att staffetthororna försvinner istället för att gå stafetthorornas ärenden.

Berätta, vad är det som får dig att tro att UHR inte kommer ikapp alla och underkänner dem? Om de nu är skyldiga dvs.
Citera
2018-11-22, 22:03
Medlem
Grisbrottarens avatar
Jag noterade i en annan tråd att resultatet på högskoleprovet är offentlig handling. Vet någon hur man enkelt kan få ut det?
Det skulle vara intressant att kolla de inblandade och jämföra tidigare resultat med deras sista.

Tydligen sköts högskoleprovet av Umeå universitet, men jag hittar inga instruktioner eller länkar på sajten. Det skulle vara fint med bara en mejl-adress till vilken man bara kan skicka ett personnummer.
http://www.edusci.umu.se/hprov/
Citera
2018-11-22, 22:09
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jag noterade i en annan tråd att resultatet på högskoleprovet är offentlig handling. Vet någon hur man enkelt kan få ut det?
Det skulle vara intressant att kolla de inblandade och jämföra tidigare resultat med deras sista.

Tydligen sköts högskoleprovet av Umeå universitet, men jag hittar inga instruktioner eller länkar på sajten. Det skulle vara fint med bara en mejl-adress till vilken man bara kan skicka ett personnummer.

Maila någon på avdelningen så slussar de vidare mailet. Alternativt ringer du imorgon och frågar.
Citera
2018-11-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetersam
Jag ville bara informera er kring min väns status som jag tidigare nämnt vid ett flertal tillfällen i denna tråd. Igår blev personen utslängd från sitt lärosäte efter 4 terminer genomförd och godkänt betyg i läkarlinjen. Personen är inte uthängd här men det uppskattas trots dennes efterblivna handling att sluta med dessa uthängningar. Personen har gått igenom mycket i sitt liv och jag är orolig för att denne kan göra något för att ta livet av sig. Så snälla flashbackare, trots dessa omoraliska personers handlingar, tagga ner med att hänga ut folk. Det värsta för dessa är att bli utkastad från respektive utbildning vilket UHR uppenbarligen betar av just nu.

Tack för förståelsen

Har din vän blivit kontaktad av UHR eller även polisen?

Försök att stötta personen oavsett vad. Låt personen absolut inte se vissa inlägg här som säger att de ska dö eller brinna i helvetet.
Han tar ansvar för det han har gjort. Han nekar iallafall inte. Det enda folk vill är att de ska hoppa av sina utbildningsplatser vilket personen nu har gjort det.

Om han vill studera vidare kan han börja om på nytt genom att läsa upp betyg, eventuellt söka i Polen.
Citera
2018-11-22, 22:13
Medlem
Citat:

Läkarprogrammet är redan kraftigt utbyggt de senaste åren, för att råda bot på bristen på sikt.

Och ja, vid samtliga konstaterade fall har UHR dragit tillbaka resultaten. Alla åtalade i detta fall ligger pyrt till även de. Ge mig ett skäl till varför dessa skulle klara sig, när de andra som utretts har åkt dit varenda en!
Citera
2018-11-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren

Skicka mailet till registrator.

Bästa är dock att ringa.

Det enda du behöver är deras personnummer. Eller namn om det är ovanligt.
Citera
2018-11-22, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Om du ser namnen förstår du varför. Vissa svenskar kämpar med HP relativt länge för att ens höja sig lite på orden. Hur tror du en utlänning kommer prestera på Verbala delen efter 1 år i Sverige?
Oförlåtligt, ja. Övervägande, ja.

Citat:

Man får ju skriva om tentor, man kan gå tillbaka till saker man inte klarat av utan problem. De blir inte utkickade från sin utbildning bara för att de har tufft att klara den. De gör omtentor bara tills de kan frågorna, börjar känna igen dem och klarar sig.
Citera
2018-11-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Har din vän blivit kontaktad av UHR eller även polisen?

Försök att stötta personen oavsett vad. Låt personen absolut inte se vissa inlägg här som säger att de ska dö eller brinna i helvetet.
Han tar ansvar för det han har gjort. Han nekar iallafall inte. Det enda folk vill är att de ska hoppa av sina utbildningsplatser vilket personen nu har gjort det.

Om han vill studera vidare kan han börja om på nytt genom att läsa upp betyg, eventuellt söka i Polen.
Jag tror aliaset "jaghetersam" skriver om sig själv och är orolig att han ska bli outad helt enkelt.

Hans vän är han själv!
Citera
2018-11-22, 22:22
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miami82
Varför maskerar du hennes namn? Det är ingen spekulation kring hennes delaktighet i fuskandet. Det är konstaterat.

Mig veterligen så är det ännu inte juridiskt bevisat att
L——sa H——rg har fuskat på högskoleprovet. Hennes namn och personnummer förekommer dock i dokumentet, vilket givetvis talar för att hon skulle ha gjort det. Det får dock UHR och rättsstaten bedöma och inte en mobb på nätet.
Senast redigerad av Apollinaire 2018-11-22 kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in