Citat:
Ursprungligen postat av
jaghetersam
Jag ville bara informera er kring min väns status som jag tidigare nämnt vid ett flertal tillfällen i denna tråd. Igår blev personen utslängd från sitt lärosäte efter 4 terminer genomförd och godkänt betyg i läkarlinjen. Personen är inte uthängd här men det uppskattas trots dennes efterblivna handling att sluta med dessa uthängningar. Personen har gått igenom mycket i sitt liv och jag är orolig för att denne kan göra något för att ta livet av sig. Så snälla flashbackare, trots dessa omoraliska personers handlingar, tagga ner med att hänga ut folk. Det värsta för dessa är att bli utkastad från respektive utbildning vilket UHR uppenbarligen betar av just nu.
Tack för förståelsen
Har din vän blivit kontaktad av UHR eller även polisen?
Försök att stötta personen oavsett vad. Låt personen absolut inte se vissa inlägg här som säger att de ska dö eller brinna i helvetet.
Han tar ansvar för det han har gjort. Han nekar iallafall inte. Det enda folk vill är att de ska hoppa av sina utbildningsplatser vilket personen nu har gjort det.
Om han vill studera vidare kan han börja om på nytt genom att läsa upp betyg, eventuellt söka i Polen.