2018-11-22, 18:32
Medlem
Läste de va tre tjejer som blivit åtalade också. Antar att en av dem tjejerna är hon som pekar ut var ena GM grävt ner sina pengar. Tänk va surt å tro man gör nått bra men egentligen så matar man bara bevis till polisen så dem kan åtala en själv Eller har jag fel om ja tror de va hon som peka ut var pengarna var?
Citera
2018-11-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Ja fast nu har folk valt att koppla köpen till att man går vissa utbildningar även fast det tycks inte finnas belägg att så är fallet. Vad tycker du om det? Ska personen hängas ut för något den inte gör (studerar på ett visst program)?

Så någon påstår att X studerar Y när så inte är fallet. Personen hängs inte ut för att hen går Y, utan för att ha fuskat på ett prov. Om personen studerar Y eller Z eller så W är irrelevant enligt mig, om hen inte gör det så är problemet icke-existerande och personen kommer redan bli bannlyst i en tid framöver förhoppningsvis.
Citera
2018-11-22, 18:36
Medlem
ebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Vet inte med säkerhet men jag tror nog det.
Varför skulle skolan låta henne gå kvar efter att hon blivit uthängd här? KI:s rykte är redan lite skakigt nu så dem lägger väl tid på att kasta ut fuskare hoppas man.

Rätta mig gärna här men för att skolan ska kunna stänga av någon pg.a. HP-fusk måste väl UHR ogiltigförklara provet? Tidigare i tråden skrevs det att detta endast var möjligt upp till 2 år efter att det skrevs? Sedan får varje Uni/Högskola ta ställning till om de vill kasta ut personen från programmet.

Att bli uthängd här är knappast nog för att bli utslängd från en utbildning vilket vi ska vara tacksamma för. Det är trots allt myndighetsutövning. UHR gör sitt och kontrollerar listan mot HP-resultatet, tidigare resultat samt hur personerna skrev på utprövningsdelen. Sannolikt kommer detta att resultera i att majoriteten, men inte alla, på listan så småningom blir av med sina platser.

Citat:
Ursprungligen postat av handels12kurre
Typ alla verkar ha tagit bort sina profiler, då vet man ju iaf att de är skyldiga

Just denna logik är inte solklar direkt. Får man sin profil uthängd och trakasseras så vill man nog ta bort/blockera oavsett hur skyldig man är.
Citera
2018-11-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Vem vare som beställde 1,1?😂
Jag är också nyfiken!! Låter som ett skämt
Citera
2018-11-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Läste de va tre tjejer som blivit åtalade också. Antar att en av dem tjejerna är hon som pekar ut var ena GM grävt ner sina pengar. Tänk va surt å tro man gör nått bra men egentligen så matar man bara bevis till polisen så dem kan åtala en själv Eller har jag fel om ja tror de va hon som peka ut var pengarna var?

Nej, det är en av de häktades pengar och hon som pekar ut tror jag är hans ex flickvän eller något.
Citera
2018-11-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Nej, det är en av de häktades pengar och hon som pekar ut tror jag är hans ex flickvän eller något.
Ja de vet jag. Men eftersom hon vet att han gömt undan oskattade pengar så kanske hon också blir dömd för brott?
Citera
2018-11-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ja de vet jag. Men eftersom hon vet att han gömt undan oskattade pengar så kanske hon också blir dömd för brott?

Det kan jag inte svara på. Hon kanske blev sur att hon inte fick en del av kakan och skvallrade? Jag skulle inte vara överraskad om hon var inblandad i detta.
Citera
2018-11-22, 18:42
Medlem
Citat:
Det kan jag inte svara på. Hon kanske blev sur att hon inte fick en del av kakan och skvallrade? Jag skulle inte vara överraskad om hon var inblandad i detta.
ja, helt sjukt å gola ut sin kille sådär. Men om de nu va ex så förstår jag. :P Men då får snubben skylla sig själv.
Citera
2018-11-22, 18:44
Medlem
Citat:
ja, helt sjukt å gola ut sin kille sådär. Men om de nu va ex så förstår jag. :P Men då får snubben skylla sig själv.

Haha, ja det var ju hennes ex. Vem vet vad han gjorde mot henne. Han kanske förtjänade det?
Citera
2018-11-22, 18:44
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Så någon påstår att X studerar Y när så inte är fallet. Personen hängs inte ut för att hen går Y, utan för att ha fuskat på ett prov. Om personen studerar Y eller Z eller så W är irrelevant enligt mig, om hen inte gör det så är problemet icke-existerande och personen kommer redan bli bannlyst i en tid framöver förhoppningsvis.

Enligt dig ja, men det har varit ett drev där bland annat DragonSlayer har snackat om att personerna som fuskat ska skicka bevis att de har hoppat av för annars ska det bli uthängda. Den där Kaj fick ju försöka bevisa sin oskyldighet till att vara en fuskare genom att posta sina HP-resultat här i tråden och istället visa att han var en ”informatör”. Ganska sjukt hur hårt det kan gås åt. Jag hade varit nöjd om man kunde bevisa att deras hp-resultat var kopplade till deras studerande på programmen.
Citera
2018-11-22, 18:46
Medlem
Citat:
Haha, ja det var ju hennes ex. Vem vet vad han gjorde mot henne. Han kanske förtjänade det?
Såhär står det i en kvällstidning "Två kvinnor åtalas för grovt penningtvättsbrott, alternativt näringspenningbrott. Enligt åtalet har de vid upprepade tillfällen hämtat stora summor kontanter i förvaringsfack på centralstationerna i Malmö, Stockholm och Lund" Så de verkar inte va exet som va åtalad som ja trodde. Dumma mig. Men de hade varit en bättre story Men fortfarande sjukt att hon golar ut var pengarna är. Killen måste varit ett riktigt jäkla svin.
Citera
2018-11-22, 18:47
Medlem
handels12kurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Jag är också nyfiken!! Låter som ett skämt

En vid namn Kr*stin Eri*sson från Karlstad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto