Citat:
Ursprungligen postat av
Blessedfruit
Nu hänger jag inte med riktigt. Menar du att det var en annan person som skrek, inte LW? Då förutsätter väl det en annan MGM än SD? Missförstår jag dig?
Nä, helt rätt!
Det är en av dom första "teorierna" eller hypoteserna jag hade och har kvarhållit som ett troligt scenario.
Med detta passar alla fakta vi vet in och är logiska. Alla andra har luckor eller massa förutsättningar som inte känns trovärdiga, tycker jag.
Vissa behöver inte snöa in på cyklar eller grillar, detta var ett par exempel, finns massa andra.
OM det är en random, så tror jag mer som ett par som gick förbi och LW ser nått, då troligen att han är fysisk mot sin "flickvän".
LW med sitt rättspatos går efter och vill se om hon behöver hjälp. Hon ser att dom rundar planket (i ett försök att gömma sig) och där uppstår konfrontationen.
Han har redan ilskan och med LW bakom sig kommer adrenalinet, vilket får förödande konsekvenser.
Det är flickvännen som skriker av det som utspelar sig framför henne och det tar tid att slå ihjäl LW då han kanske inte är så skarp i tanke och rörelsemönster av stimuli.
Dörren passar in, "samtalet" passar in, skriken passar in och platsen passar in.
Jag känner nästan inget passar in på olika scenarios med SD, eller är väldigt långsökta.
Sedan när dom inte verkar hitta bindande bevis på SD så undrar jag.... Med den typen av skador hon verkar ha känns det som ett mirakel att man skulle kunna undvika några spår alls.