2018-11-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Faktum är ju att det egentligen per definition inte finns några "billiga" eller "dyra" aktier.

Alla aktier är i varje given stund exakt rätt prissatta av marknadens aktörer. Det är hela grunden i en modern effektiv aktiemarknad.

Men i fallet med Anoto och liknande företag är det mest framtida förhoppningar man handlar på och dom påverkas i allra högsta grad av aktiemarknadens förtroende för VD i det här fallet Won och väldigt negativt.

Ponera att, allting lika, won byttes ut mot tex Ericssons nuvarande vd över en natt skulle företagets värde kunna tredubblas utan någon ytterligare information.

Ärligt talat ser jag med spänning fram mot att få svar på vad som hänt med Cevahir jag kommer inte ihåg exakt hur man formulerade sig men till skillnad från andra uppenbara luft-pm har jag ett starkt minne av att detta kommunicerades på ett sätt som mer än väl bör vara straffbart om det visar sig helt sakna grund och det skulle i så fall vara första gången man verkligen på allvar tog ett helt oacceptabelt steg över gränsen.
Cevahir är intressant då det till skillnad från i princip alla andra PM inte var ett luft PM. Nu var det med största sannolikhet det egentligen men utifrån hur det meddelades så bör det bli återverkningar för anoto. Sen om de har haft en plan redan från början hur man ska ta sig ur det återstår att se.
Citera
2018-11-22, 11:22
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Ha ha, ja så kan man ju också undanförklara. Blir intressant imorgon. Redeye har gjort sitt jobb för anoto iallafall.

Visste redan att du inte förstår att det är inte lönsamt för dem att köpa in varor just nu och sälja för brakförlust,om man inte är lika smart som dig då
Citera
2018-11-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Visste redan att du inte förstår att det är inte lönsamt för dem att köpa in varor just nu och sälja för brakförlust,om man inte är lika smart som dig då
Och ett väntat svar från dig.
Citera
2018-11-22, 11:44
Medlem
Citat:
Cevahir är intressant då det till skillnad från i princip alla andra PM inte var ett luft PM. Nu var det med största sannolikhet det egentligen men utifrån hur det meddelades så bör det bli återverkningar för anoto. Sen om de har haft en plan redan från början hur man ska ta sig ur det återstår att se.

Jo det var det jag menade. FI är inget man snackar bort i sådana här lägen och detta lär knappast passera obemärkt förbi ens hos oss luttrade aktieägare.
Citera
2018-11-22, 11:44
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Och ett väntat svar från dig.

Men hoppas papegojan är nöjd nu så han slipper tjata ut tråden
Citera
2018-11-22, 11:47
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jo det var det jag menade. FI är inget man snackar bort i sådana här lägen och detta lär knappast passera obemärkt förbi ens hos oss luttrade aktieägare.

Cevahir är glasklart på hold pga valutakollapsen. Kommer nog igång senare.
Citera
2018-11-22, 12:24
Medlem
Citat:
Men hoppas papegojan är nöjd nu så han slipper tjata ut tråden
Hur menar du? Du anser att frågan inte är berättigad?
Citera
2018-11-22, 12:24
Medlem
Citat:
Cevahir är glasklart på hold pga valutakollapsen. Kommer nog igång senare.
Svarar du för Anotos räkning? För jag hittar inget officiellt gällande detta.
Citera
2018-11-22, 12:46
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Svarar du för Anotos räkning? För jag hittar inget officiellt gällande detta.

Spekulerar precis som dig eller har du fått mer insiderinfo? Kommer inte att svara dig mer så besvära dig inte med onödiga inlägg till mig iaf,annars kan du få lägga in dina meningslösa och diffusa frågor bäst du vill men jag kommer inte att lägga mer energi på dig. Ha det
Senast redigerad av alienfin 2018-11-22 kl. 12:48.
Citera
2018-11-22, 13:23
Medlem
Citat:
Spekulerar precis som dig eller har du fått mer insiderinfo? Kommer inte att svara dig mer så besvära dig inte med onödiga inlägg till mig iaf,annars kan du få lägga in dina meningslösa och diffusa frågor bäst du vill men jag kommer inte att lägga mer energi på dig. Ha det
Du klarar inte av frågorna helt enkelt. Cevahir historien börjar bli anmärkningsvärd, vilket du givetvis förstår. Men du försöker med härskarteknik och påstående tagna ur luften mörka det. Du skriver att det är glasklart, då är det rimligt att undra varför det är det. Ett officiellt uttalande från anoto hade inneburit att det varit glasklart. Det hade väl varit rimligt att anoto hade underättat marknaden om förutsättningarna kring ordern har förändrats.

Frågorna är inte diffusa, dina svar är däremot. Jag förstår att du genom härskarteknik nu försöker komma undan från att svara på frågor, men det är rimligt att du får dessa med tanke på din höga svansföring.

Du säger att du inte rekommenderar folk att köpa aktier i anoto men det är ju det du försöker göra genom dina inlägg som förutspår hög avkastning och som saknar någon som helst kritik mot anoto. Inlägg du postat med samma inställning i många år nu. Därför är det viktigt att bemöta dessa så att folk inte går på vad som jag uppfattar är lurendrejeri.
Citera
2018-11-22, 17:05
Medlem
alienfins avatar
Jaha,ska man gissa lite hejvilt för morgondagen då för skojs skull. Tippar på 36msek i omsättning
och 2msek vinst.

Q4 återstår att se men mellan 55-80 hoppas jag iaf,hoppas de klämmer in nått ytterligare licensinbringande intäkter innan kvartalets slut men Livescribe bör ordna biffen ändå om man lyckats skeppa tillräckligt med hårdvara.
Citera
2018-11-22, 17:07
Medlem
Jag gick tungt in i Anoto idag, känns som att HP avtalet är nära nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in