2017-06-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Nyhet Ja du hehe,du har nog missat att ADNA som produkt har utvecklats och aktieägarna/marknaden är säkerligen intresserade mer än dig som besviken ickeägare av hur saker och ting går framåt
Avslöjandet har redan avslöjats så att säga.

Ta inget för givet, det är inte skitenkelt att slå sig in på en global marknad bland jättarna med ny teknik, det är ett flertal konkurrenter där. Anotos marknadsföring har hitills inte varit imponerande.
Citera
2017-06-09, 18:22
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Avslöjandet har redan avslöjats så att säga.

Ta inget för givet, det är inte skitenkelt att slå sig in på en global marknad bland jättarna med ny teknik, det är ett flertal konkurrenter där. Anotos marknadsföring har hitills inte varit imponerande.

Ok så din marknadsföringsteknik vore att sluta sig i ett ostronskal efter att man gått ut med att man siktar på anticounterfeit marknaden med ADNA
Jo nej,jag tar inget för givet. Har en summa investerad pga att jag tror på tekniken. Men mitt liv hänger inte på det,har lite andra investeringar som garanterar min pension så att säga

Däremot så är jag mer medveten än den större delen av otåliga fiskmåsskaran att teknik aktier tar lång tid på sig och det har jag.
Citera
2017-06-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ok så din marknadsföringsteknik vore att sluta sig i ett ostronskal efter att man gått ut med att man siktar på anticounterfeit marknaden med ADNA
Jo nej,jag tar inget för givet. Har en summa investerad pga att jag tror på tekniken. Men mitt liv hänger inte på det,har lite andra investeringar som garanterar min pension så att säga

Däremot så är jag mer medveten än den större delen av otåliga fiskmåsskaran att teknik aktier tar lång tid på sig och det har jag.
Nej reagerade mest på att du anser att Won skulle AVSLÖJA strategin runt ADNA på måndag. Allt är redan avslöjat(ponera över ordet och dess betydelse en stund). Snarare kommer han mala samma skit, ADNA utvecklas bla bla, vi jobbar med ett flertal företag som potentiella kunder bla bla.

Det mest positiva senaste tiden, som tyder på någon form av positiv utvecklig i företaget, är att man öppnar ett IR-kontor i Stockholm, man slutar gömma sig. Men skuggspelet i Anoto har fortsatt även under Won. Kanske kommer en ändring, kanske inte.
Citera
2017-06-10, 12:57
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Nej reagerade mest på att du anser att Won skulle AVSLÖJA strategin runt ADNA på måndag. Allt är redan avslöjat(ponera över ordet och dess betydelse en stund). Snarare kommer han mala samma skit, ADNA utvecklas bla bla, vi jobbar med ett flertal företag som potentiella kunder bla bla.

Det mest positiva senaste tiden, som tyder på någon form av positiv utvecklig i företaget, är att man öppnar ett IR-kontor i Stockholm, man slutar gömma sig. Men skuggspelet i Anoto har fortsatt även under Won. Kanske kommer en ändring, kanske inte.

IR kontor som det mest positiva? Ok. Jag ser det mest positiva och viktigaste i sammanhanget att bolaget börjar gå åt rätt håll ekonomiskt och blöder inte mkt längre. Q1 visade positivt operativt kassaflöde och kostnaderna har inte kapats till fullt ens än (klart till Q3) så det ser rätt ljust ut framöver.
Men klart,IR kontoret var ju det bästa som kunde hända
Citera
2017-06-10, 20:36
Medlem
Citat:
IR kontor som det mest positiva? Ok. Jag ser det mest positiva och viktigaste i sammanhanget att bolaget börjar gå åt rätt håll ekonomiskt och blöder inte mkt längre. Q1 visade positivt operativt kassaflöde och kostnaderna har inte kapats till fullt ens än (klart till Q3) så det ser rätt ljust ut framöver.
Men klart,IR kontoret var ju det bästa som kunde hända
Ja eftersom ett IR-kontor i Stockholm tyder på en vilja att börja kommunicera med marknaden, ett slut på det fula skuggspelet i Anoto.

Med din teori, utan ett genomslag i ADNA, blir Anoto ett företag värt max några hundra miljoner. Blygsam försäljning, kostsam organisation, utan utvecklingspotential. Won själv har väl i princip dömt ut den digitala pennan ekonomiskt i uttalanden. Nu handlar allt om ADNA något som inte är ett dugg säker framgång. Har du investerat i Anoto för att få 4%utdelning per år? Finns betydligt tryggare aktier i så fall.
Citera
2017-06-11, 05:16
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ja eftersom ett IR-kontor i Stockholm tyder på en vilja att börja kommunicera med marknaden, ett slut på det fula skuggspelet i Anoto.

Med din teori, utan ett genomslag i ADNA, blir Anoto ett företag värt max några hundra miljoner. Blygsam försäljning, kostsam organisation, utan utvecklingspotential. Won själv har väl i princip dömt ut den digitala pennan ekonomiskt i uttalanden. Nu handlar allt om ADNA något som inte är ett dugg säker framgång. Har du investerat i Anoto för att få 4%utdelning per år? Finns betydligt tryggare aktier i så fall.

Du måste ha missat den också. Organisationen runt pennorna har slimmats till att bli en vinstgivande gren med en växande marknad och blir säkert en bra grund för företaget iom den allt mer digitaliserade världen. Inte minst skolorna i Asien där vi avancerar hela tiden. Pengen köpet var en lysande affär.

Indien har vi redan fått lite hum om volymer,blir intressant att se vad Kina vill ha framöver

Och LS som kommer med sin försäljning ge återkommande årliga intäkter för varje penna+tillbehör.

Ser ljusare ut för varje månad nu,inte minst ekonomiskt för företaget.
Citera
2017-06-12, 17:31
Medlem
alienfins avatar
Som jag trodde,det var ett mkt givande redeye event idag och Won levererade verkligen.
HP dealen lever och ADNA ordrar är att vänta i närtid samtidigt som vi jobbar mot riktigt stora kunder som kör hela regioner och kommer att betala Anoto upfront plus % på omsättningen.
Indien verkar hålla spåret också.
Det här blir nog bra sörrö
Citera
2017-06-12, 18:41
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ja det var på håret , lite Anoto-likt.

En fråga, min tro var att Anoto och SMARK sedan tidigare skulle splitta på intäkter från ADNA.Då det verkar vara SMARK som driver och har kunder inom ADNA blir det ju en enorm intäktsskillnad med 20%. Där försvinner ju möjligheten att bli ett potentiellt framtida jätteföretag i mina ögon. Jag måste missuppfattat ...........

Ja du hade helt rätt,du hade missuppfattat det hela Anoto jobbar mot riktigt stora kunder nu och är inte oroliga över konkurrensen då de har en egen teknik olik de andras. Första ordrarna presenteras snart,de större kommer att ta tid av naturliga skäl. Hursom,det blir årliga återkommande intäkter och en upfront payment på dessa. Not Anoto big,really big.
Citera
2017-06-17, 08:07
Medlem
alienfins avatar
Won levererar och kommunicerar med aktieägarna numera. Efter roundtable mötet i Seoul med intressenter ändå från USA bla ska Won ut på en lång världsomspännande säljturne för att marknadsföra ADNA ännu mer. Kan bli trevliga tider både kortsiktigt och långsiktigt nu när ordrar på ADNA ska ut H2. Smark kommer vi nog inte få PM om då de har annonserat partnerskapet redan och vi får 20% löpande inkomster på all mönsterbaserad teknik de säljer,fast man kan ju följa vad Smark meddelar marknaden.
Spännande att se när 300k pennor ska ut nu som det jobbas övertid på att få klart till leverans.

http://www.anoto.com/investors/

Joonhee Won
Chief Executive Officer
Email ir@anoto.com
Joonhee Won
16 JUNE 2017

Growth through increased collaboration among Anoto’s partners

The first global Anoto Solutions Roundtable is kicking off in Seoul on the 27th of this month. The theme of this invitation-only event is "collaboration without duplication" and we’re all looking forward to a couple of days packed with information sharing. I know this is going to be extremely valuable.

Anoto historically failed to embrace a real networking approach with its partners. Hence, partners developed solutions independently that were only sold in their own regional markets. The opportunity for global growth through partner collaboration was entirely missed. Now we’re changing that.

Through this roundtable, we are offering an opportunity for Anoto partners to meet, share their solutions, show their case studies, and display what I believe are some pretty brilliant ideas. For the overall Anoto community this will mean reduced development time and easier market expansion.

We chose Asia as the location for this first event because this region features some of Anoto’s biggest partners and it offers significant market potential to partners from elsewhere in the world. We are very pleased by how many participants are traveling from Europe and North America to attend this event.

The management of Anoto will be sharing our vision with partners and rolling out our pen and Anoto DNA roadmaps. We are dedicated to better communication and closer cooperation.

Hopefully this event will add much needed synergy and spread market ideas that pave the way for the future success of our partners and the good of our shared customers.

To me, this event symbolises the beginning of the second stage of Anoto's transformation; the growth stage. Starting with this event, I will embark on an "around the world sales tour" to meet customers and partners over the next few months.

Wish us luck!
Citera
2017-06-17, 11:37
Medlem
Moffegrevs avatar
Det blir inga jävla pennor killar, bara att lägga ned.
Citera
2017-06-17, 23:47
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Det blir inga jävla pennor killar, bara att lägga ned.

Pennorna ser ut att bli en bra grundinkomst i företaget inte minst nu när synergier bildas med ADNA. 4 ben som VD skall styra mot vinst i år,inte illa om han fixar det men senaste rapporterna pekar åt det hållet iaf.
Citera
2017-06-18, 00:47
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Pennorna ser ut att bli en bra grundinkomst i företaget inte minst nu när synergier bildas med ADNA. 4 ben som VD skall styra mot vinst i år,inte illa om han fixar det men senaste rapporterna pekar åt det hållet iaf.

Om alla som har nått innanför pannbenet, söker på bolaget i almänhet och Alienfin fin i synnerhet , så ser ni vart det barkar
vad är det nu med alla NE snart 3 miljardr aktier,,,,
3 miljarder aktier ,, hmmmm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in