Citat:
Ursprungligen postat av
Genderbender
Du har ju givetvis rätt till din personliga åsikt, som jag dock för egen del inte håller med om på grund av att man ser tydligt på den bild jag länkade att han är ung och ytterst naiv; ty man ser det i hans ögon; det finns inte mycket vetskap om ondska i de ögonen, inte, och inte heller mycket livserfarenhet.
Han förstod alltså inte allvaret utan trodde uppenbarligen att han skulle kunna kommunicera med dem, trots öns rykten och historia, som han förmodligen trodde berodde på "kommunikationsproblem" eller dylika faktorer.
Däremot håller jag med om att det givetvis är ytterst synd om hans familj just nu som förlorat en när och kär.
Men snälla nån. Det är inga varningar med "Det kanske händer något, var försiktig" vi pratar om. Det är 100% tydligt att åker du dit så kommer du att dö. De är extremt våldsamma och har alltid varit.
Det är som att du kommer fram till en byggnad omringad av människor, skyltar, avspärrningar och stora blinkade varningar som alla säger att om du går in så sprängs byggnaden och du kommer att dö. Och du går ändå in, och dör.
Finns inget tragiskt i det överhuvudtaget, snubben var en idiot, han bröt mot lagen, tog en medveten risk och han dog