2018-11-22, 04:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Dagens tvångs-intressanta röst-identifieringar
Alicia som sade sig vilja lobotomera Eric låter precis som Marie Göransson om 39 år
Den frammåtippande Evelina lät precis som Mia Skäringer när hon int gö till dialekten

Tack för ordet
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-22 kl. 04:38.
Citera
2018-11-22, 05:58
Medlem
KrossedOuts avatar
Enligt Linda skulle den här säsongen bjuda på den värsta heartbreaken i BSFs historia. Vem tror ni utsätts för detta? Erik lär väl inte kunna bli hjärtekrossad. Simon? Susanna? Per?
Citera
2018-11-22, 07:16
Bannlyst
Vem fan tittar på sån skit?
Citera
2018-11-22, 07:27
Medlem
Jag tror inte ett dugg på att ngn av bönderna hittar kärleken detta år. Liksom kärlek resonerar man sig inte fram till med en massa ord och logiska tankegångar. Sedan fattar inte jag varför bönderna inte är ihop med friarna hela dagarna! De har ju så ont om tid!?.......men hela tiden är det -"Vi ses senare och så lämnar bonden! Kan man inte ta ledigt från jobbet?
Citera
2018-11-22, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jag tror inte ett dugg på att ngn av bönderna hittar kärleken detta år. Liksom kärlek resonerar man sig inte fram till med en massa ord och logiska tankegångar. Sedan fattar inte jag varför bönderna inte är ihop med friarna hela dagarna! De har ju så ont om tid!?.......men hela tiden är det -"Vi ses senare och så lämnar bonden! Kan man inte ta ledigt från jobbet?
Ledigt från jobbet? 😂 En bonde är aldrig ledig! Dom har garanterat svårt att få ihop det med den tiden dom är tillsammans med friarna redan, det är kostsamt för dom varje minut dom inte kan arbeta så det finns inte en chans att dom bara kan ta ledigt utan vidare.... 😂
Citera
2018-11-22, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men gubben och tangokavaljeren var ju inte i kvällens program. De gjorde hon sig av med för några program sen. Ikväll var det de sista två kvarvarande deltagarna, Tore och Alireza (eller vad han hette?) som hon sa Hej då till och att det inte var någon ide, att fortsätta dejta.
Det gick på 7an igår efter BSF på 4an så jag har inte sett det tidigare!
Citera
2018-11-22, 07:38
Medlem
Bandida.locas avatar
Vet någon om jeansshortsen i minimodell delats ut gratis till alla kvinnliga deltagare?

Jag trodde Katrin var favoriten trots fågelfobin. Aja ibland misstar man sig helt enkelt.
Citera
2018-11-22, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Ledigt från jobbet? 😂 En bonde är aldrig ledig! Dom har garanterat svårt att få ihop det med den tiden dom är tillsammans med friarna redan, det är kostsamt för dom varje minut dom inte kan arbeta så det finns inte en chans att dom bara kan ta ledigt utan vidare.... 😂

Fast det finns ju något som heter "avbytare"! Bönder KAN ha semester. Liksom här är de med i TEVE i ett program där de ska hitta KÄRLEKEN..........så nog borde de försöka ta liiiiite ledigt?
Citera
2018-11-22, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det jag har reagerat över i BSF är att Susanna ser så risig ut i nästan varje avsnitt, inget smink, inga schyssta kläder, hon verkar inte bry sig om sitt yttre i någon större utsträckning som en kvinna i hennes ålder ska göra så varför håller dom där två hingstarna på och suktar efter henne? Hon gnäller över sitt dumma ex men det är samtidigt en varningssignal vilket hon inte verkar förstå. Hon känns inte helt sund denna bondjänta.

Precis min tanke. Vill man inte göra sig lite fin när man ska vara med i TV och ha ev. framtida partners på gården? Förstår att det är svårt att vara fräsch och uppsminkad som bonde, men någon gång kan man väl anstränga sig lite?!? Jag skrev det redan då de var på Sundbyholms slott. Hennes hårfärg är urtvättad/blekt och är orange i topparna och råttfärgad vid skalpen, aldrig något smink eller fina kläder. Fattar inte heller vad som är så speciellt med henne. Har också tidigare skrivit om varningssignalen med hennes psykopat.

Man undrar vad som hände i New York, varför valde hon att flytta hem och bli bonde??? Nej, känns inte helt friskus.
Citera
2018-11-22, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffaruffa
https://www.land.se/tv/det-jobbar-bonderna-i-bonde-soker-fru-2018-med/

Tack!!! Nu förstår jag, precis min känsla. Erik ljuger om sitt liv för tv-tittarna och skäms. Det vi ser är en nedslagen blick fylld av SKAM. Han är inte bonde så som tv 4 vill få det till.

Och den runde bonden, han är banktjänsteman! Att TV 4 inte skäms! Tjejerna söker ju ett liv på landet! De blir lurade!!! Det är därför vi inte får se dem hjälpa till, det finns inget att göra. Deppig stämning, skam, lögner. En kuliss! Förklarar också varför Linda aldrig får några priser. De kör programmet i botten. Vem litar på Linda-kuliss nu?
Citera
2018-11-22, 15:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Mesigt av grabbarna att inte ge nån följdfråga ang han med psykopatiska tendenser, tex
Ja men har han lugnat ner sig nu? eller typ, - är det lugnt nu? hade ju varit en normal fråga.

Han som inte är raggare, får en känsla av att man kan hitta han sovande lite var stans när det ska jobbas

I ärlighetens namn vet vi ju inte om det ställdes frågor mer än det vi såg i rutan? Hon kan ju ha berättat något/svarat på en fråga på ett sådant sätt att det inte var riktigt möjligt att visa det i tv?

Jim som är den sovande bonden verkar lite sådan ja, han kan ju t.o.m. enligt egen utsago inget om bondelivet utan försöker mest se bra ut och smöra. Det lär bli knepigt i längden att leva så där på gården.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Kvällens avsnitt måste ha varit det mest genomskådliga på länge. Elin och Evelina åkte båda ut, vilket inte borde ha kommit som en överraskning för en normalbegåvad människa. Även att Katrin åkte kändes ganska naturligt på grund av sin något irriterande personlighet och frispråkighet som jag alltid känt på mig att Erik inte har tyckt om.

Det har dock klippts i fall som Elins där man sett ett "ehh...jag har tänkt" åt andra hållet, att dom sedan skrattar till och säger att dom självklart vill stanna. Därav min osäkerhet till hur det skulle bli där, nu verkar det ju som hon skulle blivit bortvald ändå vilket inte var en efterhandskonstruktion för när man sett avsnitten har det ju varit minst klick där.

I övrigt håller jag med om att det var väntade val.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Du behöver inte ta i så att du spricker. Vackra tjejer? Inga av hans överviktiga tjejer har varit speciellt vackra. Inte om du frågar mig i alla fall. Däremot tycker jag han verkar hyfsat trevlig och tror han väljer Moa i slutändan. Det verkar finnas mest attraktion till Moa. Någon som däremot fått vackrare tjejer än han borde är helt klart Henrik.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det är ju inte så lätt att komma ihåg Alberto, han visade ju inte upp så mycket av sig själv och det enda man fick se av honom innan han röstades ut var ju speeddejten med Marie där han gav ett ganska blekt intryck. Han valdes ju bort programmet efter när hon delade ut blommor till dem hon ville fortsätta träffa. Alberto var ju han från Norrland med cowboyhatt.

Ja mycket möjligt att Marie får göra sitt slutval idag, har inte sett "Kärlek åt alla" än men ska göra det snart, dock har det ju skrivits en del här i tråden om Marie och hennes val idag.

Jo bör väl vara minst två avsnitt till av "Kärlek åt alla".

Ja, just det. Tack för infon, cowboyhatten gjorde att minnet kom tillbaka.

Oväntat ändå med Maries val tycker jag. Har ju trott på Tore hela vägen men man får ge dom alla att det sköttes otroligt snyggt hela vägen, hoppas såväl Marie som Tore och Alireza finner kärleken snart verkar vara rediga människor hela bunten.

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Många följetonger på tv behöver avslutas nu. Försökte titta på Bonderiet i kväll, det var tragiskt att se. Nollställt. Helt ointressant. Är folk inte trötta på bondevyerna kan man väl göra något annat som ramar in landsbygden?

Bönderna är tjuriga typer, rent av läskiga män. Startade en av de obehagliga hönsfarm för att komma med i programmet eller? Tycker synd om tjejerna. De flesta verkar ok, men trasiga. Nu måste fyran tänka om.

Verkar ju vara enbart två av bönderna som är bönder i yrket, dom andra två har det vid sidan av, man kan ju tycka att det ska vara bönder som är med i bsf. Annars blir det lite som att jag kan vara med i "Botaniker söker fru" för att jag planterar en planta i trädgården...

Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Det gick på 7an igår efter BSF på 4an så jag har inte sett det tidigare!

Det är dock "gamla" avsnitt, dom nya läggs upp på onsdag morgon/natt till onsdag på play. Så ska du vara uppdaterad får du se dom där, givetvis kan du se gamla avsnitt på sjuan dock.

I rutan var det väntade val tycker jag, blev inte förvånad alls.
I Kärlek åt alla var det väl egentligen samma sak, inget av valen var någon större skräll.

Leonora lär väl välja göteborgskan till slut, speciellt när man ser trailern inför nästa vecka där Maria verkar rätt nere/tillbakadragen när dom sitter alla tre.
Citera
2018-11-22, 16:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Angående Magnus reagerade jag på hans vänsteröra. Det såg väldigt konstigt ut. Verkade inte finnas någon hörselgång och inte alla krusiduller inne i örat. Inte såg det ut som ett brottarblomkålsöra heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
jag tar dig på ordet å är lycklg för att min
uppmärksamhet int behövde se detta

Skärmdumpade en bild:

https://minfil.com/z31bJ0lab9/20181122_155925_png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem