2018-11-22, 15:25
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
U mad bro?

Vad vill du läsa då? Att dödsknarkarnazisterna gemensamt skulle åka ner och försöka kränga Jordan Petersons bok till öborna? Orka. För övrigt finns det inga belägg för att neanderthalarna skulle vara vildare än homo sapiens sapiens.

Trodde att det var du som var "mad", "bro".

Du var ju tydligen så irriterad på att folk var troende att du ville att de skulle dö. Känns ju inte direkt avslappnat.

Läser gärna lite begåvade inlägg.
Citera
2018-11-22, 15:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Om nu ön formellt är indiskt territorium, och Indien inte har lagar som tillåter markägare (givet att vildarna ses som sådana) att döda inkräktare, så har vi alltså med denna ö och detta folkslag ett undantag som heter duga.

Är man negrito på N. Sentinel-ön så har man alltså givits rätt att göra vad som helst mot vem som helst, och anledningen till det är att man är så inihelvete primitiv att mänsklig lag och moral inte är tillämpningsbar. Isbjörnen åtalas ju inte om någon är dum nog att gå ut obeväpnad på Svalbard och vederbörande blir uppäten.

Å andra sidan åtalas man inte för att ha skjutit en isbjörn på Svalbard. Vad händer om man skjuter en sentineles? De behöver uppenbarligen inte ta hänsyn till mänskliga rättigheter, men skyddas de själva av sådana?

https://static1.squarespace.com/static/555be910e4b040f323954550/555d231be4b0d1e49db46f3a/5a99d1690d9297b12515839a/1520030059901/tribal.png

Antagligen kan man bli åtalad om de inte kan utöva sin nödvärnsrätt ifall man skjuter en sentineles (vet inte hur skickliga de är på att tillverka och hantera pilbågar, under senmedeltiden/tidig renässans i England så kunde en skicklig skytt på tävlingar komma upp i en effekt räckvidd av 400 yards med en longbow. Det är ganska nära effektiv räckvidd av en AK 47).

Förbudet att landstiga ön för utomstående är väl motiverat av bevarandet av folket där(?). De har väl inte ett immunförsvar som utvecklats genom århundraden av medeltida pest och modernare farsoter som vi.
Citera
2018-11-22, 15:30
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men jösses - de civilisationerna är bra mycket äldre än USA.'

Goddagyxskaft! Berätta gärna hur mycket bättre de civilisationerna var då kontra idag efter man fått hjälp av jänkarna.
Citera
2018-11-22, 15:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
U mad bro?

Vad vill du läsa då? Att dödsknarkarnazisterna gemensamt skulle åka ner och försöka kränga Jordan Petersons bok till öborna? Orka. För övrigt finns det inga belägg för att neanderthalarna skulle vara vildare än homo sapiens sapiens.

Antagligen är det nog tvärtom faktiskt. Med risk för att hamna på lite OT skitsnack så var det en brittisk militärläkare som tidigt uppfattade ett samband mellan småskit och behov av stora sjukhus och omvänt. Ju mer processad och förfinad kost som födan består av desto färre bakterier i mage och tarm. Vid djurförsök där man lyckats skapa en steril miljö i mage och tarm hos möss så påverkas de markant negativt psykiskt vad avser egenheter som social begåvning och riskbedömning. Och tillståndet förbättras när de får mat som ökar bakterieförekomsten i mage och tarm.
Citera
2018-11-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Goddagyxskaft! Berätta gärna hur mycket bättre de civilisationerna var då kontra idag efter man fått hjälp av jänkarna.
Lägg ner!

"Ancient Egyptian civilization coalesced around 3150 BC with the political unification of Upper and Lower Egypt under the first pharaoh of the First Dynasty, Narmer. Predominately native Egyptian rule lasted until the conquest by the Achaemenid Empire in the sixth century BC."
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Egypt
Citera
2018-11-22, 15:39
Medlem
NickSonnys avatar
Inga "alla ska med" där inte.. :-)
Citera
2018-11-22, 15:45
Medlem
Ratads avatar
Undrar om negritos inte skulle blivit lyckligare om någon visat dem "Baby Shark" eller några utvalda scener ur "Angne och Svullo"? Vem vet, kanske en vacker livsåskådning skulle uppstå?

"Vaaaaaar äääär jaag?"
"Du är i videobutiken Videobutiken!"

Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Trodde att det var du som var "mad", "bro".

Du var ju tydligen så irriterad på att folk var troende att du ville att de skulle dö. Känns ju inte direkt avslappnat.

Läser gärna lite begåvade inlägg.

Nja, jag vill att de visar riktig tillit till sin chef som kan styra allt alternativt får de gilla läget när godhetsknarkandet inte uppskattas. Annars har jag ett fördelaktigt avtal om de skickar pengar till mig så ska jag se till att de får missionera för den missförstådde och fredlige Megatron. Är du med?
Citera
2018-11-22, 15:47
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Lägg ner!

"Ancient Egyptian civilization coalesced around 3150 BC with the political unification of Upper and Lower Egypt under the first pharaoh of the First Dynasty, Narmer. Predominately native Egyptian rule lasted until the conquest by the Achaemenid Empire in the sixth century BC."
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Egypt

Finns denna civilisation kvar? Nej. Var denna civilisation human, moraliskt och ett bra samhälle att leva i? Knappast. Så lägg ner själv och kom med något matnyttigt istället för en massa moraliskt depraverade civilisationer.
Citera
2018-11-22, 15:50
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Skicka dit sektledarna i F!, Arnstad, Fridolin och Lövin så får de predika HBTQXYZ, Värdegrunden och Klimatångesten för sentileserna

Som någon här skrev mellan 40-400 individer, ingen vet egentligen eftersom det är så extremt sällsynt med så isolerade grupper av människor. Man vet väl inte riktigt om hur resistent den mänskliga gruppen är emot inavel. 20 000 generationer av blandning har väl gjort sitt till att det mänskliga genomet nog kan sägas ha mycket stor variation och därmed också stor resistens emot inavel.

Även andra öar visar förvånande stor resistens emot inavel tex vad det gäller djuren, eftersom öarna befolkades av ett fåtal individer i början. Så är det tex när det gäller fåglar, ormar och ödlor

Beträffande Nordkorea så är det enda stället man kan ta sig in illegalt är gränsen mot Kina, men de lär nog snabbt bli upptäckta. Ingen chans att två amerikaner med ryggsäck skulle kunnat ta sig in där. Även kineserna blir ju misstänksamma utav två vilsna tomtar. Det är bara något fyllesnack, bara rövarhistoria. De fick säkert stryk på en bar i Peking utav att inte ha betalat notan. Kan ju hålla med om att amerikaner annars har en viss förkärlek för dödslängtan, inte minst med tanke på hur trafiken var där förr, nu är det istället skjutvapen som de hanterar vårdslöst.
Och tex det slarviga bruket av narkotika...

Det var ju det han gjorde och se hur det gick, det gick inte heller så bra för Viktoria Kawesa när hon försökte åka på rasistkortet.

För att kunna göra upp eld så måste det finnas material till det, tex flinta mm, annars går det inte. Öarna kanske saknar sådana förutsättningar. Korallöar som det här nu gäller brukar det vara mycket dåligt med sådana resurser att det går att göra upp eld. Finns kanske inte ens sådana träpinnar som man gör en sk eldborr av.

Obebodda öar brukar vara obebodda därför att de saknar en naturlig källa till färskvatten, Så dessa bebodda Nicobarerna har troligen bra med färskvatten.
Nej, det går att klara sig bra utan eld förstås, men inte vatten
Det kan ju hända att de klarar att göra upp eld, men att de inte har sådana bränslen att elda med att elden syns nämnvärt. Dvs tex kokosfibrer som man brukar elda med, de ger bara en pyrande eld, knappt några lågor som syns.

Det gick nog rätt kvickt, träffades något större blodkärl så var det över på några minuter. Träffades han i tex halsen så dog han nog så gott som ögonblickligen

trams, behövs inte flinta för att göra upp eld. allt du behöver är trä.
Citera
2018-11-22, 15:54
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Nja, jag vill att de visar riktig tillit till sin chef som kan styra allt alternativt får de gilla läget när godhetsknarkandet inte uppskattas. Annars har jag ett fördelaktigt avtal om de skickar pengar till mig så ska jag se till att de får missionera för den missförstådde och fredlige Megatron. Är du med?

Är tämligen övertygad om att "de" vet vad de gör. Därav att ingen gnäller när dessa saker händer.

De som gnäller är istället sådana som du, som inte förstår saker så bra som du tror.

Och jag förstod inte förrän nu att du bara var ett barn. Ha en fin dag nu. Och var inte "mad", "bro".
Citera
2018-11-22, 16:03
Medlem
Tragiskt att en ung kille blev dödad. Men utifrån deras perspektiv gör de inte fel. De har
stenålders immunförsvar
Citera
2018-11-22, 16:14
Medlem
Ratads avatar
Historien har visat att enbart missionärer som ska läxa upp folk för att sälja in sin sexuellt frustrerade sagofarbrors moralkodex fungerat... sådär. Det måste kombineras med institutioner, utbildning och maktstrukturer där de i utanförskap helt plötsligt har chansen att konkurrera socialt eller rent av hitta andra vägar i hybridsamhällen som uppstår. Läs gärna om hur Afrika, Asien och Sydamerika fann Gud.

Nu är nog den här gruppen för liten och isolerad för att det ska uppstå en "cargo cult" runt ett moralkodex med ursprung i Babylon.

Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Är tämligen övertygad om att "de" vet vad de gör. Därav att ingen gnäller när dessa saker händer.

De som gnäller är istället sådana som du, som inte förstår saker så bra som du tror.

Ja, om missionärerna har full koll på läget och om utfallet ger dem förnöjelse så är jag såklart ägd. Men det känns i min ateistiska hjärna som någon sorts martyrskap. Problemet är att jag inte förstår vad jag inte begriper men det är mitt problem än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in