2018-11-22, 12:00
Medlem
vnc-s avatar
Rubrik bör ändras till En majoritet av killar på flashback får inte sex. Den såkallade "flashbackbubblan" har väl aldrig varit tydligare än i denna tråd.
Citera
2018-11-22, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymusfilijockus
Från Hudsons inlägg i GP: "Av officiell migrationsstatistik kan man dra slutsatsen att det vid utgången av 2015 gick 123 stycken 16-17-åriga pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp. Hans Roslings beräkningar ligger nära dessa siffror"

Jag blåste igenom detta. Gällande citatet ovan från artikeln. Har jag fattat det rätt? 123 st pojkar respektive 100 flickor (16-17 åringar) och det handlar alltså om Sveriges 16-17 åringar totalt - inte enbart migranter (jag blir osäker när det talas om "officiell migrationsstatistik)?

123 vs 100 är ju helt uppåt väggarna! Är det så illa ställt?

Ja, det är så illa ställt. Det handlar alltså om det totala antalet 16-17 åringar, både svenskar och migranter.

Lite fler citat från artikeln:
Citat:
Obalanserna i könsfördelningen i Sverige är inte ett nytt fenomen utan började långt före 2015, framförallt beroende på migrationen. 1995 var till exempel könsfördelningen 97,7 män per 100 kvinnor, 2014 hade andelen män ökat till 99,7. 1995 var könsfördelningen bland 15-19-åringar i Sverige relativt normal och låg på 105,0 men uppgick år 2014 till 106,8 och hade då övergått till att klassificeras som onormalt många pojkar i förhållande till flickor. Den extremt stora migrationen till Sverige 2015, där 71 procent var av manligt kön, har ökat dessa obalanser i könsfördelningen.

Och ett citat från Hans Rosling vars beräkning hänvisas i artikeln:
Citat:
Från januari till oktober i år har 23 349 ensamkommande barn sökt om asyl i Sverige. En absolut majoritet – över 21 200 – av dem är pojkar i åldrarna mellan 13-17 år. Endast runt 2 000 av dem är flickor, enligt statistik från Migrationsverket.

Samtidigt: Mellan 1998-2002 föddes i snitt 90 984 barn – varav i snitt 46 823 pojkar – per år i Sverige, enligt SCB.

– Sådant går lite upp och ner från år till år. Men generellt sett föds något fler pojkar än flickor, säger Karin Anderberg vid SCB:s press.

Med andelen flyktingpojkar som anlänt i år innebär det att det finns runt 35 000 fler tonårspojkar än tonårsflickor i Sverige.

Man ska även ha klart för sig att barnen som föddes i Sverige även kan ha utlandsfödda föräldrar, och vara så kallade andra generationens invandrare, eller tredje generationens invandrare om deras far- och morföräldrar är utlandsfödda. Så när vi nationalister varnar för att etniska svenskar kan komma att bli en minoritet i sitt egna land, så kan vi med hjälp av statistik se att det redan håller på att ske inom vissa åldersgrupper (för att inte nämna vissa stadsdelar/förorter). Jag vet ju att i min mellanstora stad där jag bor så är demografin helt förändrad bland skolklasserna sen jag själv gick i skolan, och den förändringen kommer vi att få se inom alla åldersgrupper i framtiden. Personligen upplever jag det som ett problem, det bådar inte gott för landets framtid.
Citera
2018-11-22, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
Vem fan bryr sig.

https://twitter.com/
Citera
2018-11-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Håller med dig , killar av idag kan inte välja bort kvinnor med barn , om de vill ha barn kan de fråga kvinnan om hon kan tänka sig skaffa ett till barn.

Fast även då räcker inte kvinnor till eftersom det finns fler män.

Men låt oss koncentrera oss på det positiva och hoppas att några män kan hitta en kvinna med barn och skapa en relation.

Det finns ett annat hinder och det är att många män inte kan anta en personlighet som kvinnor gillar ,så kvinnor tycker inte de får någon vinst av många mäns personlighet , så dessa måste träna upp sig på något sätt.

En egenskap som de bör träna på är att se det positiva i kvinnor alltså man hänger inte upp sig på allt negativt som man kan hitta,en det ena en det andra. Jag tror att kärlek mycket handlar om att man kan bortse från det negativa hos en person. (Nu ska man inte älska en ond person , utan man ska från början hitta en god.) En del får helt enkelt ändra sin logik lite för att kunna leva med en kvinna.
Det där med positivt går jag efter, jag skulle aldrig träffa en kille som bara såg fel i mej och hatar kvinnor, man vill inte ha en vresig kille heller.

Sen är väl ett stort problem att många män och kvinnor är överviktiga och att få tänder på det, sen kommunicerar de inte i verkligheten, killar vill ragga fegt, liksom bli kompis med tjejen först, då blir han ju friendzonad.
Sen söker män och kvinnor olika saker, därför blir det enklare för gaymänniskor, lesbiska får flickvänner och gay får knulla hur mycket de vill.

Det är inte många kvinnor som vill träffa en kille bara för han vill ligga med så många som möjligt, vara hans hora en kväll.
Tjejer känner sig för det mesta utnyttjade och lurade om killen bara vill ligga. Att de inte är värda mer än skiten under hans skor, då är de hellre ensamma och söker tills de finner någon de anser vettig.

Killar här som klagar på att de inte får knulla och vill att bordeller ska vara lagligt, vill ha det för att de ska kunna få knulla med många olika snygga tjejer de valt ut.
Om det däremot bara skulle handla om sex att de bokar tid och får vemsomhelst, typ som när man bokar tid till doktorn, de kanske får 150 kilos tunga Agda som jobbar efter pensionen och har 5 barn och 15 barnbarn, ja då skulle de nog inte vilja knulla. Så det handlar inte om sex, det handlar om att de vill kunna välja tjejer långt över sin liga.

Själv personligen märker jag inte alls av att killar har så mycket problem i verkliga livet med brist på kvinnor, det är endast invandrare som raggar på mej och någon badboy som tar kontakt och pratar men inte riktigt raggar.
Sen har man blivit tafsad på av svenska män, det är de enda kontaktförsöken de gör.
Citera
2018-11-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ni är ju för roliga. Jag är tydligen både ett citat ”spermaluder” och ”kärring med hängtuttar” (nu bortmodererat). Ni som använder den sortens språk. Kommer ni lyckas med kvinnor? Det är ju i ren självbevarelsedrift kvinnor undviker er.

Och ni andra? Som låter dylika as hållas? Hoppas innerligt inte ni är likadana.
Det tror jag med, har de sån kvinnosyn och kallar en okänd kvinna sånt här hur skulle då ett föhållande med en sån man vara, hur skulle det bli när man bråkar.
Citera
2018-11-22, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Själv personligen märker jag inte alls av att killar har så mycket problem i verkliga livet.

Sen har man blivit tafsad på av svenska män, det är de enda kontaktförsöken de gör.

Och du ser inte något konstigt med det här överhuvudtaget?

Nej, det är som sagt jävligt underligt. Det är bra iaf, att allt är fint!
Citera
2018-11-22, 13:26
Medlem
DonMacos avatar
En majoritet av alla män som ser ut som rultiga tanter, inte övar på att umgås med människor och sitter och surar hemma får aldrig sex. Så har de alltid varit, men det tycks som andelen passiva dönickar blivit betydligt större med tiden.

Att attrahera kvinnor är inte komplicerat, men det kräver en insats. Den moderna människan har dock svårt att förstå det enkla faktumet att arbetet kommer först och belöningen sen.

På fem år kan alla komma i god fysisk form, skaffa en utbildning och ett bra jobb. Sen kan man köpa lite schyssta kläder, lära sig putsa skorna och inte köpa glasögon på spec savers.

Eller så fortsätter man att sitta och sura, äta skitmat och vara bitter.
Citera
2018-11-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Och du ser inte något konstigt med det här överhuvudtaget?

Nej, det är som sagt jävligt underligt. Det är bra iaf, att allt är fint!
Jo jag tycker det är konstiga killar.
De normala har väl tjejer och de konstiga tafsar på helt okända.
Det är inte konstigt om de är utan sex eller tjej när de inte kan sälja in sig, utan bara ofrivilligt ta sig makten att ta på kvinnors kroppar, nästa steg är väl våldtäkt.

Det är fel på killarna om de vågar ta på okända kvinnors kroppar mot deras vilja, men inte vågar fråga ut en tjej på en dejt.

Ska man ha en kille så vill man kunna prata med personen och ha någon som passar en, en tafsare kan inte läsa av signaler, prata, försöka göra sig trevlig eller något.

Det är som du har en person som bara stövlar in objuden i ditt hem och äter ur ditt kylskåp, skillnad mot att personen är trevlig och du bjuder hem hen frivilligt på fika, för hen är trvlig att umgås med och ni har personkemi.
Citera
2018-11-22, 14:48
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMaco
En majoritet av alla män som ser ut som rultiga tanter, inte övar på att umgås med människor och sitter och surar hemma får aldrig sex. Så har de alltid varit, men det tycks som andelen passiva dönickar blivit betydligt större med tiden.

Att attrahera kvinnor är inte komplicerat, men det kräver en insats. Den moderna människan har dock svårt att förstå det enkla faktumet att arbetet kommer först och belöningen sen.

På fem år kan alla komma i god fysisk form, skaffa en utbildning och ett bra jobb. Sen kan man köpa lite schyssta kläder, lära sig putsa skorna och inte köpa glasögon på spec savers.

Eller så fortsätter man att sitta och sura, äta skitmat och vara bitter.

Lite så. Sitter man hemma och gejmar/kollar serier/porr-runkar hela dagarna och förväntar sig att man kan "få sex" genom att swajpa i telefonen, så...har man en jävligt skev syn på livet. Funkar möjligen om du är ett genetiskt underverk som är toksnygg och vältränad trots en diet på Billys och Cola Zero, men dessa undantag är nog försvinnande få.

För att träffa någon måste man tycka om sig själv och ha något att erbjuda. Vara en person som någon annan vill vara med. Basement-dweller-typen beskriven ovan möter sannolikt inget av dessa basala grundkrav.
Och nej: man behöver inte vara snygg. Att ta hand om sig själv och inte vara sunkig är dock en klar fördel.
Citera
2018-11-22, 14:57
Bannlyst
Citat:
Jo jag tycker det är konstiga killar.
De normala har väl tjejer och de konstiga tafsar på helt okända.
Det är inte konstigt om de är utan sex eller tjej när de inte kan sälja in sig, utan bara ofrivilligt ta sig makten att ta på kvinnors kroppar, nästa steg är väl våldtäkt.

Det är fel på killarna om de vågar ta på okända kvinnors kroppar mot deras vilja, men inte vågar fråga ut en tjej på en dejt.

Ska man ha en kille så vill man kunna prata med personen och ha någon som passar en, en tafsare kan inte läsa av signaler, prata, försöka göra sig trevlig eller något.

Det är som du har en person som bara stövlar in objuden i ditt hem och äter ur ditt kylskåp, skillnad mot att personen är trevlig och du bjuder hem hen frivilligt på fika, för hen är trvlig att umgås med och ni har personkemi.

Ajja. Nej, jag tycker bara att det är roligt. Att du börjar inlägget med att du är övertygad om att killar inte har några problem. För att i nästa andetag påstå att ingen pratar med dig, utan antingen så raggar de, eller tafsar på dig.

Själv tycker jag att det pekar på ett jäkla stort problem. Men jag kan ju ha fel?
Och eftersom att du menar att killar inte har några problem. Så får vi väl utgå från det.
Citera
2018-11-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Ajja. Nej, jag tycker bara att det är roligt. Att du börjar inlägget med att du är övertygad om att killar inte har några problem. För att i nästa andetag påstå att ingen pratar med dig, utan antingen så raggar de, eller tafsar på dig.

Själv tycker jag att det pekar på ett jäkla stort problem. Men jag kan ju ha fel?
Och eftersom att du menar att killar inte har några problem. Så får vi väl utgå från det.
Nej jag sa att inga svenska killar raggar på mej, de tafsar men raggar inte. Hade man varit i Kina där det är kvinnobrist så hade väl män raggat.
Men om svenska killar verkligen raggar i verkligheten, så är det inget jag märker av.
Nu kanske jag anses ful av svenska killar vad vet jag, kanske andra tjejer märker av att killar raggar på dem i verkligheten, men ingen av mina vänner har sagt att det händer.

Kanske svenska killar är överdrivet kräsna, för jag har träffat killar som inte bor i Sverige som tycker jag är både snäll och ser bra ut, men svenskar ser väl bättre ut än andra folkslag och anses väl vara snygga utomlands.
En amerikan och en engelsman har sagt att jag är en 10, de enda som satt en siffra på mej.
Andra har sagt att de tycker jag är snygg. Men kanske det bara är ickesvenskars sätt att ragga.
Citera
2018-11-22, 15:21
Bannlyst
Citat:
Nej jag sa att inga svenska killar raggar på mej, de tafsar men raggar inte.

Ja det gjorde du?

Och jag säger att det är jävligt konstigt och förmodligen ett tecken på att något inte stämmer.
Men du säger ju att killar inte har några problem idag. Så då är det väl okej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in