Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerhals
Det bästa med den mätningen är att väljarna nu accepterat en M-Kd regering med SD-stöd. Jag ser det så iaf.
Då kan ingen påtala hur det gick för A.Batra när hon sträckte handen mot SD. Att SD kanske minskat något är mindre viktigt. Självklart vill man att SD ska öka,men kanske inte på bekostnad av M och KD i läget som är nu.
Ett mycket viktigt erkännande för M och KD, hur de ska agera fortsättningsvis.
Under Anna Kinberg-perioden älskade media att skylla M:s katastrofsiffror på just den utsträckta handen till SD. Det var lätt för media där och då att ”hota” andra partier och visa att - titta hur det går när man närmar sig SD. Media ville statuera ett exempel.
Jag ansåg då, och anser fortfarande, att det var AKB:s helt spektakulära och oöverträffade uselhet som kommunikatör som sänkte M. De senaste opinionssiffrorna stödjer den tesen. Visst var det säkert en del som lämnade M pga SD-flirten, men inte i närheten så många som ljugmedia ville påstå.
Eftersom massinvandringen fortsätter att skapa stor oro i Sverige tror jag att det konservativa blocket har ganska goda chanser att ta regeringsmakten 2022. Då blir det nära nog totalstopp i migrationen och förmodligen generösa återvandringsincitament på det. Tyvärr utförs nästan all döds-kriminalitet och vidrigheter av de invandrare som är födda här, och de lär inte återvandra, de har inget annat medborgarskap.
Det är mörkt nu, men det blir ljusare igen - men det kommer ta lång, lång tid.
Ett tydligt ljus i mörkret är att media, femton år försent, nu har börjat våga granska värderingarna bland muslimer. Homofobi, kvinnoförtryck, sharia-idioti och äckliga patriarkala typiska MENA-härskartekniker uppdagas nu inom t ex SSU. Att detta nu, efter alla djävla år, är trendigt att lyfta i media, måste betraktas som mycket positivt.
Det känns exotiskt att säga det, men opinionen och media är på Sveriges sida. Nu är det bara politikerna som ska gå i mål, de är inte där än.
Sverigefesten 2022