Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Det är väl kanske inte bara det faktum att man hade fel med jättemånga % som saken gäller här. I det verkliga livet, och då menar jag utanför era hatsidor och forum så vet inte jag inte att det var knappt någon som pratade om era höga siffror, förutom Marcus Oscarsson då som tog hand om sin egen lilla community. Denna uppblåsta balong var något ni skapat heelt själva, och hur det blev så kan ni diskutera i smågrupper. Själv antar jag att det har med sektbeteendet att göra.
Mmm, men vänligen ge fan i att dra in mig i den soppan eftersom jag varit betydligt mer delaktig i att kritisera sektbeteendet än att tro på några ofantliga skrällsiffror i 25+-klassen för SD. Min gissning på 21% blev utskrattad och utbuad - den ansågs vara så pessimistisk att den misstänkliggjordes med det sedvanliga konspirationsdravlet om systematisk demoralisering.
Citat:
Allt det hat som kastats ut mot oliktänkande under de senaste 4 åren tycker jag kan vara värt åtminstone 1 år av tårar, självvämjelse och ånger. Men nu är det ju inte jag som bestämmer, det gör man själv.
Om du avser “oliktänkande” i den här tråden så tycker jag att du/ni förtjänar precis varenda skållning i hett vatten som ni utsätts för. Inte för att ni är oliktänkande, det är sekundärt i sammanhanget, utan på grund av drivkraften bakom er närvaro. Jag menar, du och Powergirl är inte här för intellektuellt utbyte (då ni anser att SD-sympati är ett kvitto på avsaknad av fungerande intellekt), eller för att ni månar om SD:s väl och ve, eller brinnande intresse för väljarbarometrar i allmänhet. Ni hänger heller inte här pga nån from förhoppning om att sprida missmod och desillusionering i nån betydande omfattning, då alla lätt inser att det fungerar precis tvärtom - provokationen triggar bara en double-down och cementerar SD-sympatierna ännu hårdare. Ni gjorde tre och en halv person ännu mer övertygade om att rösta på SD. Grattis! Och när man eliminerat allt detta och börjat närma sig kärnan i varför SD-antagonister klamrar sig fast i denna tråd i åratal, vad återstår?
Tja, ute i verkligheten finns ett populärt uttrycksmedel som brukar tillgripas av maktlösa som vill manifestera sin frustration över att jorden skoningslöst snurrar vidare utan att bry sig ett smack om dessa hjälplösa myror. Samlingsnamnet för detta uttrycksmedel är
vandalism. “Om jag inte kan göra nån annan skillnad kan jag i alla fall förstöra lite”. Det är IRL-ekvivalenten till vad du och Powergirl ägnar er åt här. Att spraya tags och pissa överallt, sparka sönder busskurer och rycka upp nyplanterade träd, för att straffa nån osynlig makt nånstans för att SD fortsätter klättringen mot största parti. Och likt Saga Berlin intalar ni er antagligen att er vandalism är konst som är jete-värdefull för samhället. Well, sorry men i likhet med Berlin så är den respons ni får ganska precis den ni förtjänar.