2018-11-21, 10:37
Medlem
Ny Aftonbladet/Inizio.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/p684O1/ny-matning-m-och-kd-framat--tva-partier-under-sparren

SD 18,8.

Nu finns det inte minsta spår att några skulle lämna S för SD. Frågan är om det sett annorlunda ut om Jimmie röstat nej till Kristersson. Jag tror faktiskt inte det.
2018-11-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Ny Aftonbladet/Inizio.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/p684O1/ny-matning-m-och-kd-framat--tva-partier-under-sparren

SD 18,8.

Nu finns det inte minsta spår att några skulle lämna S för SD. Frågan är om det sett annorlunda ut om Jimmie röstat nej till Kristersson. Jag tror faktiskt inte det.
Tack för OU. Det väcker lite liv i tråd och själ igen. Även om siffrorna inte är dramatiska, så visar de att folk avvaktar och vill ha en regering. Man vill ha bort de störande småpartierna L och Mp, och låta större bestämma sig.
SD ligger stabilt och bra. Det är lugnt på skitkastarfronten från media. Tvärtom tycker jag att programledare tycks visa lite respekt när Jimmie kallats till rutan. Och de kan också ifrågasätta varför man inte kan samtala med SD.
Jag tror att SD kommer att hålla sig 18 - 20%, och det är jag nöjd med. Nu, när inget är igång i Sverige, så kommer inga strömningar att ske till SD från S och M. Knappast från SD heller.
Vi väntar på ny valrörelse och ett x- val som på allvar visar hur folk vill ha det. Då visar SD 23%. ( 22,5 % ).
2018-11-21, 13:54
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Ny Aftonbladet/Inizio.

SD 18,8.

Härliga tider, strålande tider! MP är på väg till historiens soptipp, liksom L. Majoren lät sig surras vid rodret av Globalisthäxan; deras låtsaskamp mot SD gick tokfel, och Majorens brist på ryggrad blev avgörande. SD ligger still, och mycket talar för att M, KD och SD i princip delar på sina väljare inom detta nya block, och de rör sig lite fram och tillbaka i OU. Intressant är nu var Ls väljare går nu vid partiets snara kollaps; deras borgeliga väljare kan hamna var som helst i nya högerblocket, och de förvirrade globalisterna och de dolt vänsterblivna lär förstärka Globalisthäxans C snarare än S. Ett extraval skulle lösa en hel del om L och MP lämnar och förhoppningsvis tar med sig några procentenheter bortkastade röster. Utan miljömupparna är sosseriet kört om de inte bildar nytt vänsterblock med C, men Globalisthäxans arbetarfientliga politik kommer aldrig gå att förena med sossarna, och t o m om sosseriet sålde ut sina kärnväljare skulle dylikt samarbete utesluta V och allt är kört för S igen.
2018-11-21, 15:07
Medlem
Grisbrottarens avatar
Här är resultatet från Inizio-mätningen inklusive förändringarna, för den som vill slippa gynna hatsajten med klick:
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet/Inizio

Vänsterpartiet: 7,3 (-0,5)
Socialdemokraterna: 29,3 (-0,1)
Miljöpartiet: 3,5 (-0,3)
Kristdemokraterna: 7,0 (1,1)
Centerpartiet: 9,2 (-0,6)
Liberalerna: 3,9 (-0,1)
Moderaterna: 19,1 (0,9)
Sverigedemokraterna: 18,8 (-0,1)
Det handlar om små rörelser – åtminstone för de partier som inte redan är pyttesmå.
Det konservativa blocket går fram med ett par procentenheter.
2018-11-21, 19:13
Medlem
Aftonbladet/Inizio visar inte att SD ligger still utan jag ser det som en trappa där SD är på ett trappsteg för att ta nästa steg uppåt.
Inizio visar 1,3% högre resultat än valresultatet.

Vi ser också att Centern har ett tak och Annies konstigheter inte längre plockar poäng. Jag tror att "Liberalerna" kommer att försvinna och år 2022 är det bortkastade röster, hoppas på 3,9% för demokratins bästa och samma för MP...3,9% skulle kännas gott för mitt hjärta, jag älskar bortkastade röster och lågt valdeltagande.

Tyvärr känner jag att MP ändå klamrar sig fast eftersom V och världsförbättrare i Sossarna stödröstar.

Jag tror det bästa för SD rent taktiskt är att köra en runda NEJ ytterligare till UK men att efter ytterligare två rundor släppa fram honom tillsammans med M och KD. Därefter kan den gode Jimmie utropa: "Se vi är ansvarsfulla"....
2018-11-22, 07:45
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Aftonbladet/Inizio visar inte att SD ligger still utan jag ser det som en trappa där SD är på ett trappsteg för att ta nästa steg uppåt.
Inizio visar 1,3% högre resultat än valresultatet.

Vi ser också att Centern har ett tak och Annies konstigheter inte längre plockar poäng. Jag tror att "Liberalerna" kommer att försvinna och år 2022 är det bortkastade röster, hoppas på 3,9% för demokratins bästa och samma för MP...3,9% skulle kännas gott för mitt hjärta, jag älskar bortkastade röster och lågt valdeltagande.

Tyvärr känner jag att MP ändå klamrar sig fast eftersom V och världsförbättrare i Sossarna stödröstar.

Jag tror det bästa för SD rent taktiskt är att köra en runda NEJ ytterligare till UK men att efter ytterligare två rundor släppa fram honom tillsammans med M och KD. Därefter kan den gode Jimmie utropa: "Se vi är ansvarsfulla"....

Det bästa med den mätningen är att väljarna nu accepterat en M-Kd regering med SD-stöd. Jag ser det så iaf.
Då kan ingen påtala hur det gick för A.Batra när hon sträckte handen mot SD. Att SD kanske minskat något är mindre viktigt. Självklart vill man att SD ska öka,men kanske inte på bekostnad av M och KD i läget som är nu.
Ett mycket viktigt erkännande för M och KD, hur de ska agera fortsättningsvis.
2018-11-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Här är resultatet från Inizio-mätningen inklusive förändringarna, för den som vill slippa gynna hatsajten med klick: Det handlar om små rörelser – åtminstone för de partier som inte redan är pyttesmå.

Det bästa är att samtliga partier som ingår i vänster-globalist-sörjan backar Inte så mycket varje parti men sammataget är det en rejäl minskning

(då menar jag V,S,MP,C,L som backar ).
2018-11-22, 08:51
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Här är resultatet från Inizio-mätningen inklusive förändringarna, för den som vill slippa gynna hatsajten med klick: Det handlar om små rörelser – åtminstone för de partier som inte redan är pyttesmå.

V 28 S 113 samt C 35 = 176

M 74 Kd 27 samt Sd 72 = 173

Tror Inizio/ Aftonhoran mycket väl vet hur många mandat respektive block får innan de publicerar resultatet.
2018-11-22, 09:53
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Det bästa med den mätningen är att väljarna nu accepterat en M-Kd regering med SD-stöd. Jag ser det så iaf.
Då kan ingen påtala hur det gick för A.Batra när hon sträckte handen mot SD. Att SD kanske minskat något är mindre viktigt. Självklart vill man att SD ska öka,men kanske inte på bekostnad av M och KD i läget som är nu.
Ett mycket viktigt erkännande för M och KD, hur de ska agera fortsättningsvis.

Under Anna Kinberg-perioden älskade media att skylla M:s katastrofsiffror på just den utsträckta handen till SD. Det var lätt för media där och då att ”hota” andra partier och visa att - titta hur det går när man närmar sig SD. Media ville statuera ett exempel.

Jag ansåg då, och anser fortfarande, att det var AKB:s helt spektakulära och oöverträffade uselhet som kommunikatör som sänkte M. De senaste opinionssiffrorna stödjer den tesen. Visst var det säkert en del som lämnade M pga SD-flirten, men inte i närheten så många som ljugmedia ville påstå.

Eftersom massinvandringen fortsätter att skapa stor oro i Sverige tror jag att det konservativa blocket har ganska goda chanser att ta regeringsmakten 2022. Då blir det nära nog totalstopp i migrationen och förmodligen generösa återvandringsincitament på det. Tyvärr utförs nästan all döds-kriminalitet och vidrigheter av de invandrare som är födda här, och de lär inte återvandra, de har inget annat medborgarskap.

Det är mörkt nu, men det blir ljusare igen - men det kommer ta lång, lång tid.

Ett tydligt ljus i mörkret är att media, femton år försent, nu har börjat våga granska värderingarna bland muslimer. Homofobi, kvinnoförtryck, sharia-idioti och äckliga patriarkala typiska MENA-härskartekniker uppdagas nu inom t ex SSU. Att detta nu, efter alla djävla år, är trendigt att lyfta i media, måste betraktas som mycket positivt.

Det känns exotiskt att säga det, men opinionen och media är på Sveriges sida. Nu är det bara politikerna som ska gå i mål, de är inte där än.

Sverigefesten 2022
Senast redigerad av RingRing2014 2018-11-22 kl. 10:20.
2018-11-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Om du inte kan skylla på någon diagnos när du häver ur dig sån skit så har du inget mer här att göra. Så låg nivå håller inte ens de värsta knäppgökarna här i tråden. Vad fan hände?

Du borde ligga exakt lika lågt som alla andra här som hade så fruktansvärt fel i valet.

Tönt!

När tycker du de som var fel ute 2018 men rätt ute alla tidigare val med SD inblandat ska få uttala sig igen?

Är det bättre att ha tippat Frankrike som VM-vinnare i år och tvärbommat tidigare upplagor jämfört med att ha tippat usla Tyskland i år och prickat in ett par VM-vinnare i rad innan det?
2018-11-22, 13:27
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Kanske att den, eller dem, bakom status.st inte längre har samma driv att göra nåt gratis för ett parti som aspirerar på att bli ett passivt stödparti åt M.
Ja jag personligen skulle hellre se att de stödde S. Men S är ju så förbannat insnöade. De kunde ju bildra regering med SD och låta de sköta invandringen medan S sköter resten. Det hade vart en drömregering.

En stark välfärdsstat med minimal invandring. Ja till högra skatter så länge det går till svenska folket.
2018-11-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja jag personligen skulle hellre se att de stödde S. Men S är ju så förbannat insnöade. De kunde ju bildra regering med SD och låta de sköta invandringen medan S sköter resten. Det hade vart en drömregering.

En stark välfärdsstat med minimal invandring. Ja till högra skatter så länge det går till svenska folket.

Du lever i en drömvärld att S årgång 2018 skulle vara kapabla att driva Sverige i rätt riktning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in