Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Som tränare gäller det att balansera fint mellan att vara motiverande och pådrivande för att få ut max, och där gäller det att se till individen snarare än könet. Sen är det ju dessutom en jäkla skillnad mellan att coacha någon på knatte/korpen nivå och någon som siktar på att bli bäst.
Utgår man ifrån att det rätta är att gå på tufft bara för att det är en kille man tränar så finns risken att killen ger upp, och utgår man ifrån att man måste gulla för att det är en tjej man tränar så är risken stor att hon aldrig kommer plocka fram sin fulla kapacitet. Förtroendet mellan tränaren och den som blir tränad är superviktigt, och det rubbas vid felaktigt bemötande.
Yes. Mycket riktigt.
Men den generella faktorn, om man får tillåtelse att generallisera? är att killar svarar bättre på att bli kallad en värdelös fitta som kan prestera bättre, än någon kvinna skulle bli.
Sen kan man alltid försöka styra ifrån det eller nysta i mindre sanningar om man vill.
Grunden är och förblir dock att det fungerar bättre på killar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Jag har 4 barn som går i skolan och är en engagerad förälder så jag är hyfsat insatt. Det jag undrade var på vilket sätt du anser att skolans regler hindrar pojkar från att bli eftertraktade män?
Yes. Och det har jag redan förklarat. Och bett om att få slippa utveckla, då ni helt enkelt får tänka lite själva igenom alla bevis som finns.
Jag vet exakt vad du frågar efter. Du får lyssna på anledningen till varför jag inte presenterar det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Alla barn har en förälder av vardera kön, det är så biologin fungerar.
No shit? Det behövs alltså en penis och en vagina för att ett barn ska bli till? Wow... Det visste jag inte.
Men då är alltså singelföräldrar, eller barn som inte vet vem sin far är, är en myt?
Och varje man är alltså biologiskt sett fördelaktig och eftertraktad på dejting marknaden, för att han någon gång fick stoppa sin penis i en vagina? Wow. Då är varje man förmodligen också en riktigt sammansvetsad miljonär med alla sina hästar hemma. Det visste jag inte! Men det är kul att höra lite positiva nyheter om hur lyckade män är alltjämnt! Då är det konstigt att inte deras söner klarar av skolan? Måste vara ett problem för barnen då. Det får dom ju lösa helt själva.
Och det måste ju i sin tur betyda att varenda kvinna är en ordentlig skrupelfri ledare, som aldrig har några problem med män!
DAAAAMN SON! NOW I UNDERSTAND WHAT'CHU TALKING ABOUT! 10 billions of happy and successful people, all living under the same rainbow! Were nodoby is feeling bad about themselfs or the opposite gender! Thrust, love, unity. Happy happy happy!
Lägg ner nu. Ska du traggla på om att allt är så jävla klockrent byggt i denna värld så är det uppenbart att du är helt verklighetsfrånvänd.
Fast iof som du skriver, så har du ju själv det jävligt bra ställt. Så varför ens lyfta några problem? De är ju inte dina, eller hur?