Citat:
Ursprungligen postat av
iloveyouimgoingtoblowupyrschool
Sabina har skrivit en vetenskapliga artikel. Utgiven från odontologiska institutet på karolinska. Tandläkare skulle man då kunna förmoda.
https://www.proxident.se/wp-content/uploads/2018/01/finalamandaserra2csabinagarajevochtanialahijani180 5251.pdf
Det är inte Tandläkare utan Tandhygienist som hon läser, det framkommer i den översta texten som berättar:
Citat:
Påbyggnadsutbildning i
Odontologisk Profylaktik
Examensarbete 15 hp
Den utbildningen finns inte för tandläkare.
Mitt påstående stöds senare i texten av denna mening:
Citat:
Vi är tre Leg. tandhygienister som går Påbyggnadsutbildningen på Karolinska Institutet.
Statistiken för antagning till tandhygienistprogrammet vid KI för HT18 är: HP - 0.95 och BI - 18.18
Det är märkligt om hon behövde köpa för att komma in på tandhygienist eller om hon köpte resultaten för att ta sig in på tandläkare efter avslutad examen till tandhygienist. Speciellt märkligt eftersom KI använder sig av TAPIL för tandläkare och där hade hon troligtvis kunnat gjort bra från sig eftersom hon ändå är tandhygienist.
EDIT: Det är möjligt att hon kan ha hoppat på Tandläkarprogrammet nu under HT18 eftersom examensarbetet var för VT18. Jag har för mig att det var något inlägg från någon som påstod att hon skulle gå i samma termin som skribenten till inlägget, men kan inte hitta det inlägget just nu.