2018-11-22, 10:57
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Varför då? Det hade väl bara varit att kontakta Polisen direkt. Du och K*j har väl inga befogenheter att utreda brott?

Hur jag resonerade just då; vad tusan gör polisen åt det här när det har pågått så länge? HP-fusk har funnits i åratal. Sedan jag gick på gymnasiet år 2010 hörde jag om folk på gymnasiet som hade fuskat. Jättevanligt.

Hur jag resonerar nu; jag vill verkligen inte bli inblandad.
Citera
2018-11-22, 10:57
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Camilla Ålhed, profilen är nere, hann se de andra två men ej henne.
Nån som screencapat?

Den var inte nere i går kväll. Ser ut som en pantad oseriös blond brud med tungan ute på var och vartannat foto, alternativt plutar med munnen samt bikini-bilder från badstranden. Att hon tagit ned profilen visar att hon läser här.
Citera
2018-11-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnkaka
K*j är oskyldig. Tror att HP-Hjälpen har betydligt många fler som vill arbeta för dem som mailade tillbaka.. som INTE har dyslexi. Jag hade inte lagt ner pengar på en klient med dyslexi i alla fall. Trots att han fått 2.0. Dessutom är dyslexiproven på förlängd skrivtid - och vad jag har sett så har gärningsmännen endast provschemat för ordinarie skrivtid på 55 min per provpass, vilket innebär att en provskrivare som fått 2.0 på ett dyslexiprov kan prestera sämre på 25 minuters kortare skrivtid.
Hmm, ok
Så han är den tredje personen som blivit oskyldigt uthängd? Det skrevs om 2 andra också
Citera
2018-11-22, 11:00
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Hmm, ok
Så han är den tredje personen som blivit oskyldigt uthängd? Det skrevs om 2 andra också

Vi vet inte än om K*j är oskyldig. Som andra påpekat i tråden så står det ett belopp (30 000) bredvid hans namn i FUP:en. Är detta betalningen för att de anlitat honom eller är det något annat?
Citera
2018-11-22, 11:01
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Hmm, ok

Jag har ingen koll på de andra tyvärr. Inte läst igenom alla sidor här, men det är mycket möjligt att de antecknar eventuella medhjälpare och eventuell lön och sedan struntat i att stryka dessa när inget arbete har utförts.
Citera
2018-11-22, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Vi vet inte än om K*j är oskyldig. Som andra påpekat i tråden så står det ett belopp (30 000) bredvid hans namn i FUP:en. Är detta betalningen för att de anlitat honom eller är det något annat?

Den summan är troligtvis betalningen för att anlita honom
Citera
2018-11-22, 11:06
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Camilla Ålhed, profilen är nere, hann se de andra två men ej henne.
Nån som screencapat?

Det finns screencaps i ett inlägg längre bak i tråden
Citera
2018-11-22, 11:08
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Den summan är troligtvis betalningen för att anlita honom

Ja, vilket aldrig skedde. Verkar bara vara dumt. Ser man på Victors köphistorik så snålar han när han inte får en återbetalning på 200 kr. Han verkar ha koll på vad som är värt och inte värt. Och inte värt är att anlita någon som fått 2.0 på förlängd skrivtid á 80 min per provpass än någon som fått 2.0 på 55 min ordinarie.
Citera
2018-11-22, 11:11
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnkaka
Ja, vilket aldrig skedde. Verkar bara vara dumt. Ser man på Victors köphistorik så snålar han när han inte får en återbetalning på 200 kr. Han verkar ha koll på vad som är värt och inte värt. Och inte värt är att anlita någon som fått 2.0 på förlängd skrivtid á 80 min per provpass än någon som fått 2.0 på 55 min ordinarie.

Förlåt, men hur vet du att de inte anlitade honom?
Citera
2018-11-22, 11:25
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveyouimgoingtoblowupyrschool
Sabina har skrivit en vetenskapliga artikel. Utgiven från odontologiska institutet på karolinska. Tandläkare skulle man då kunna förmoda.

https://www.proxident.se/wp-content/uploads/2018/01/finalamandaserra2csabinagarajevochtanialahijani180 5251.pdf

Det är inte Tandläkare utan Tandhygienist som hon läser, det framkommer i den översta texten som berättar:
Citat:
Påbyggnadsutbildning i
Odontologisk Profylaktik
Examensarbete 15 hp
Den utbildningen finns inte för tandläkare.

Mitt påstående stöds senare i texten av denna mening:
Citat:
Vi är tre Leg. tandhygienister som går Påbyggnadsutbildningen på Karolinska Institutet.

Statistiken för antagning till tandhygienistprogrammet vid KI för HT18 är: HP - 0.95 och BI - 18.18

Det är märkligt om hon behövde köpa för att komma in på tandhygienist eller om hon köpte resultaten för att ta sig in på tandläkare efter avslutad examen till tandhygienist. Speciellt märkligt eftersom KI använder sig av TAPIL för tandläkare och där hade hon troligtvis kunnat gjort bra från sig eftersom hon ändå är tandhygienist.

EDIT: Det är möjligt att hon kan ha hoppat på Tandläkarprogrammet nu under HT18 eftersom examensarbetet var för VT18. Jag har för mig att det var något inlägg från någon som påstod att hon skulle gå i samma termin som skribenten till inlägget, men kan inte hitta det inlägget just nu.
Senast redigerad av Sellingyourself 2018-11-22 kl. 11:31.
Citera
2018-11-22, 11:33
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Det är inte Tandläkare utan Tandhygienist som hon läser, det framkommer i den översta texten som berättar:

Den utbildningen finns inte för tandläkare.

Mitt påstående stöds senare i texten av denna mening:

Statistiken för antagning till tandhygienistprogrammet vid KI för HT18 är: HP - 0.95 och BI - 18.18

Det är märkligt om hon behövde köpa för att komma in på tandhygienist eller om hon köpte resultaten för att ta sig in på tandläkare efter avslutad examen till tandhygienist. Speciellt märkligt eftersom KI använder sig av TAPIL för tandläkare och där hade hon troligtvis kunnat gjort bra från sig eftersom hon ändå är tandhygienist.

EDIT: Det är möjligt att hon kan ha hoppat på Tandläkarprogrammet nu under HT18 eftersom examensarbetet var för VT18. Jag har för mig att det var något inlägg från någon som påstod att hon skulle gå i samma termin som skribenten till inlägget, men kan inte hitta det inlägget just nu.

Programmet är en påbyggnadsutbildning för dig som har en tandhygienistexamen och som vill fördjupa dina kunskaper och utveckla dina färdigheter.

https://ki.se/utbildning/1od11-pabyggnadsutbildning-i-odontologisk-profylaktik
Citera
2018-11-22, 11:39
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Programmet är en påbyggnadsutbildning för dig som har en tandhygienistexamen och som vill fördjupa dina kunskaper och utveckla dina färdigheter.

https://ki.se/utbildning/1od11-pabyggnadsutbildning-i-odontologisk-profylaktik

Vad vill du ha sagt med det utöver det jag redan har skrivit? Jag tyckte jag redan la fram bevis på att hon hade en tandhygienistexamen och att hon inte studerade tandläkarprogrammet som personen påstod som länkade dokumentet, även fast jag råkade skriva "Tandhygienist som hon läser" istället för "har läst".

EDIT: Som du ser i din egna länk så framkommer det att urvalet till påbyggnadsutbildningen inte baseras på HP och därför är det irrelevant om du tror att hon behövde bra HP-poäng för att få gå denna påbyggnadsutbildning.
Senast redigerad av Sellingyourself 2018-11-22 kl. 11:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in