Citat:
Ursprungligen postat av
ellabellak
Så med a few quarters more så är det 2020 som gäller för belöning?
Tvärtemot vad som sägs här så är min känsla att intresset för anotos produkter är väldigt lågt. Och teknikutvecklingen jobbar mot anoto.
Men det är i sanning intressant att följa anoto och dess aktieägare.
Fortfarande ingen aktieägare här i tråden som vill ge oss deras syn på Cevahir?
Som du säkert vet är allt som skrivs här spekulation och precis som på alla andra aktiechattar försöker dom redan övertygade övertyga andra.
Anoto är en hög-risk-aktie som man ska vara klar över kan sluta med att allt man satsat försvinner.
Men är man beredd att ta risk är det 100ggr bättre att gå in i den här typen av bolag nu i det här läget än att som för många i ex fallet med fing gå in när aktien gått upp 40.000% och står i 750:- och bara får vara med på resan neråt.
Jag har träffat Won personligen och mitt intryck är att han tror på det här, jobbar hårt och målinriktad med äkta övertygelse. Hans stora egna innehav bekräftar detta.
Dock tycks han ha lite av en "säljares" mentalitet och jargong och nästan naiva förhållande till omvärlden och dom problem han måste övervinna.
Du kommer väldigt långt med vilja och rätt inställning men inte hela vägen, i synnerhet inte i längden och när du ska kommunicera med aktiemarknaden.
Det vi ser nu är en havererad värdering av ett företag som i dag är betydligt bättre rustat än när det värderades tio gånger högre. Mycket av detta är Wons egen förtjänst och hans snick-snack pm etc.
Att han är lite naiv och inte haft riktig koll på dom här bitarna bekräftas bla av att han för något år sedan gjorde vad varje börs vd vet är ett klavertramp gick ut och kommenterade den egna aktiekursen på ett helt hårresande sätt.
Även om det slinter iväg något tejp-pm tror jag att han börjat lära sig läxan och nu insett vad vi aktieägare vill ha för information och jobbar stenhårt på att vi ska få den. Bra siffror.
Men det är inte lätt att växla kommunikationsstrategi med hans och bolagets historia.
Fördelen är dock att hans informationsdebackell lett till att den som vill kan köpa in sig till en tredjedel av priset jämfört med om han kommunicerat trovärdigare och haft större förtroende.