Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-01, 14:12
  #3853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ingenting har hänt på 3 år? Låt mig se,3 nya slimmade pennor,ny prissättning med fokus på licens/mjukvaruintäkter,ADNA klar och deal där med Toppan,ny plattform ADNA Cloud som täcker alla Anotos 4 lösningar,C.AI världens första AI-lösning inom offline-utbildning mm.

KK? Man räknar med att gå runt kommande 12 mån och även om finansiering skulle behövas så kommer man inte sakna investerare med dagens potential i Anotos teknik så KK kan ni fortsätta drömma om

Jag fyller på med 20k aktier till kommande veckan iaf.
Hur ser du på wons make lots of money som gällde 2018? Och historiken gällande luft-Pm?

Det är ju dina pengar men hoppas denna tråden fått så många andra som möjligt att ta en rejäl funderare över att investera i Anoto.
Citera
2019-01-01, 15:13
  #3854
Medlem
alienfins avatar
Oj,upp 400% på optionerna redan. Håller nog i dom ett bra tag till
Citera
2019-01-02, 10:13
  #3855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Oj,upp 400% på optionerna redan. Håller nog i dom ett bra tag till
Ditt svar på hur det ser på luft-pm och wons lots of money?
Citera
2019-01-02, 19:16
  #3856
Medlem
alienfins avatar
Inte helt fel tajming att plocka in en post till på botten. Får se om aktien hamnar i en positivt trend nu till slut,kan bli bråttom in senare vid positiva nyheter så väntar inte själv iaf. Gillar att se när kursen smäller till uppåt vid sidan om istället för att stressa med köpknappen. Var det 15kr sist? Får se vart det bär med mer fundamenta denna gång.
Citera
2019-01-02, 20:08
  #3857
Medlem
gärningsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Ditt svar på hur det ser på luft-pm och wons lots of money?

Det är ingen idé att du ställer just den kritiska frågan. När en sektmedlem gift sig med en aktie förnekar dom att det skulle finnas något negativt.

Följ fing-sekten från 2016 om du vill få en djupdykning i mänsklig psykologi. 😘
Citera
2019-01-02, 21:18
  #3858
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Det är ingen idé att du ställer just den kritiska frågan. När en sektmedlem gift sig med en aktie förnekar dom att det skulle finnas något negativt.

Följ fing-sekten från 2016 om du vill få en djupdykning i mänsklig psykologi. 😘

Alltid kul att trigga nån igång och nu blev det dig Snart kommer ni må ännu sämre misstänker jag,jag är van med riktiga livet där allting inte är förutsägbart

Ett tips till alla med konstiga frågor,läs rapporterna. Det lönar sig inte att förklara för en som inte begriper så ingen mening att ni tjötar med mig.
Citera
2019-01-02, 21:30
  #3859
Medlem
alienfins avatar
Tidigare år var pennan mest en cool grej men kommer att bli ett nyttoverktyg för att stanna,inte många som ser det komma än. Kombinerat med ADNAs dot pattern,säger bara wow...
Citera
2019-01-02, 21:38
  #3860
Medlem
alienfins avatar
Regeringar som får möjligheten tex att makulera pass och värdepapper med ett knapptryck,spännande ide va? Möjligheterna är oändliga och ska bli högst intressant att se vad Won förhandlat om när det är klart.
Citera
2019-01-02, 21:47
  #3861
Medlem
gärningsmans avatar
Vi alla hoppas på att Anoto som är ett svenskt bolag ska slå igenom så ingen känner någon typ av skadeglädje.
Däremot är vi flera som undrar hur ni aktieägare reagerar på Wons uttalanden om deals och deadlines när stora pengar utlovas komma, men inget händer.

För mig spelar det ingen roll ifall det är VD:n för Hasses Järnhandel, Anoto eller Apple som lovar saker men som inte håller sitt ord. Då är mitt förtroende förbrukat iaf.
Citera
2019-01-03, 17:38
  #3862
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Vi alla hoppas på att Anoto som är ett svenskt bolag ska slå igenom så ingen känner någon typ av skadeglädje.
Däremot är vi flera som undrar hur ni aktieägare reagerar på Wons uttalanden om deals och deadlines när stora pengar utlovas komma, men inget händer.

För mig spelar det ingen roll ifall det är VD:n för Hasses Järnhandel, Anoto eller Apple som lovar saker men som inte håller sitt ord. Då är mitt förtroende förbrukat iaf.

Jag har ingen aning om hur alla reagerar men antagligen ganska lugnt då aktien gått ner i minimal omsättning,vi vet vad som händer om handeln ökar med andra ord.

Själv är jag helt klar på vad som hänt och därför inte speciellt orolig heller,får bara tacka hajmaten för att jag kunnat öka innehavet till för mig ett fyndpris. Undrar hur man skulle göra pengar på aktiehandel om allt vore förutsägbart,sen hur en del tolkar Won får stå för er
Citera
2019-01-04, 17:45
  #3863
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Inte helt fel tajming att plocka in en post till på botten. Får se om aktien hamnar i en positivt trend nu till slut,kan bli bråttom in senare vid positiva nyheter så väntar inte själv iaf. Gillar att se när kursen smäller till uppåt vid sidan om istället för att stressa med köpknappen. Var det 15kr sist? Får se vart det bär med mer fundamenta denna gång.

Sannerligen,du tajma den bra på 2,27 med en större post. 20% på 3 dgr utan dagsnyheter,inte ett dugg förvånad dock och dagens kurs är inte så intressant. Men som sagt,mkt mer råg i ryggen nu på Anoto och massor med positiva triggers framöver så får se vad som sker. Känslan är att några fler ADNA deals ros i hamn i år. I år eller nästa börjar ju Toppan värma upp sina printers med ADNA märkning. Kan det vara 10miljoner OS 2020 biljetter med lite extra servicehjälp till kunderna att scanna av tro?

"counterfeit protection and unique patterns on each security tape combined with an app and google map"
Citera
2019-01-06, 09:33
  #3864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Sannerligen,du tajma den bra på 2,27 med en större post. 20% på 3 dgr utan dagsnyheter,inte ett dugg förvånad dock och dagens kurs är inte så intressant. Men som sagt,mkt mer råg i ryggen nu på Anoto och massor med positiva triggers framöver så får se vad som sker. Känslan är att några fler ADNA deals ros i hamn i år. I år eller nästa börjar ju Toppan värma upp sina printers med ADNA märkning. Kan det vara 10miljoner OS 2020 biljetter med lite extra servicehjälp till kunderna att scanna av tro?

"counterfeit protection and unique patterns on each security tape combined with an app and google map"
Med tanke på att anoto aktieägarna säger att det inte finns någon anledning till aktiens nedgång så torde detsamma gälla på andra hållet.

Vad har vi härnäst I kalendern för anoto? Q4 presenteras när? Då ska Cevahir finnas med enlig skribenterna på placera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback