2018-11-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Och hur kommer det sig att vi är så många som inte känner någon som är oskuld då? Då snackar jag om normala människor över 20 år som vistas ute bland folk.

Du kanske inte ser problemet eftersom du har vänner som är framgångsrika , men problemet är växande eftersom vi har ett stort överskott på män ungefär 150 000 män har det kommit de senaste 10 åren och vad jag tror så kommer vita killar bli allt mer undanträngda nu är det drygt 20 % som är utan relationer ,snart är det 40 %.
Citera
2018-11-21, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cindah
Den enda som kommer få fara någonstans är du, till lasarettet efter det att du blivit gruppvåldtagen av Ahmed och hans polare som du så frenetiskt röstat in i samhället din ologiska lilla känslostyrda slampa
Varför brusar du upp när man ger dig tips på hur du kan bära dig åt för att bli av med oskulden? Du tror kanske att det inte är uppenbart?

Läs dina inlägg en gång till så ser du nog samma röd tråd som oss andra.
Citera
2018-11-21, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Föräldrar oavsett kön som själva inte vet hur man lyckas med relationer kan ju inte ge sina barn bra råd i ämnet, och för de barnen blir det svårare. Nuförtiden lär det ju vara enklare än någonsin att hitta bra förebilder att inspireras och lära sig av, men man måste fortfarande vara beredd att göra det som krävs för att nå sitt mål. Där tror jag tyvärr det brister för många, alltfler verkar förvänta sig att sådant de vill ha ska serveras.

Tyvärr är det där det brister för många. 75% av skillsmässo ansökningarna kommer ifrån kvinnor senast jag hörde några siffror, och jag vet inte antal, men tycker siffran endå säger en del. Antingen är män idag totalt värdelösa på relationer, eller så tar kvinnor det för lättvindligt. Min gissning är tyvärr på det första. För jag vet hur män beter sig.

Citat:
Jag är kvinna, och jag har stor del i att mina grabbar vet hur man gör för att lyckas med det motsatta könet. Varför i hela världen skulle jag ge mina söner råd som passar mina vänninor? Enligt mig är det bättre att anpassa råd efter situationen och den som ska ha det.

Precis. Och det är det bästa sättet att ge tips på om man ska försöka.
Men det finns många kvinnor som inte vet ett skit om män.
Och samtidigt vill ofta kvinnor inte vara taskiga och påpeka att han är fullständigt oduglig. Så när dom ger tips, blir det halvklara sanningar som är inlindade i bomull.
typ "du har bara inte hittat rätt tjej ska du se".
Vilket visst... Kan vara en del utav sanningen, men eftersom att han är kille, borde han kanske få höra att "sluta gnäll och bit några i fittan tills du hittar någon som gillar det!"

Därför att de flesta killar är som hundar och svarar bäst på kommando. "det här funkar. Resten av det du gör suger.".
Ger man samma råd till en tjej så är det enda hon hör "du suger, inget du gör fungerar".
Och därför har kvinnor som vana att linda in allt.

Men det är skitbra om du har förmågan att ge dina söner klara riktlinjer. Cudos!

Citat:
Vilka ”knäppa regler” är det du anser att samhället har, som påverkar pojkars möjlighet att bli män?

Ja. Det kan jag skriva en bok om. Men det har jag redan skrivit en del om så det kommer jag inte att utveckla mer.
Poängen är att skolan inte fungerar, män ligger som regel efter i antalet dom har sex med under en livstid, och samhället gör allt för att män ska ge upp sina rättigheter så dom blir fogliga arbetsmyror som ingen kommer tända på.
Så självklart finns det mycket man skulle kunna förändra.
Citera
2018-11-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindah
Jag har MÄNGDER Med bekanta och vänner som ej får en tjej och dom är helt normala och ser alldagliga ut. Du har fortfarande inte fattat kärnan i problemet.

Näe. Jag har inte det. Jag kanske är gammalmodig, men jag tycker att ämnet är jätteintressant.
Du får jättegärna utveckla det här.
Jag är inte sarkastisk utan jag tycker på allvar att det är intressant.

Det här är en generationsfråga utan tvekan..
Citera
2018-11-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Men om det nu är brist på kvinnor så får väl männen sluta vara så kräsna och välja bort kvinnor med barn.
Att fler kvinnor än män har barn beror väl på att kvinnor inte väljer bort en man bara för han fått barn.
Männen har väl frivilligt valt bort barn eller frivilligt allt bort kvinnor för de redan har barn och hellre satsat på de barnlösa som inte kan få barn.

Ofta man läser här och hör folk nämna att killar blivit lurade att skaffa barn, det är så de ser på det och män tjatar om aborter.
Jag känner till 2 män som tjatat till sig aborter och nu är de båda barnlösa, ena är väldgt gammal idag och kommer inte få barn tror jag.

Håller med dig , killar av idag kan inte välja bort kvinnor med barn , om de vill ha barn kan de fråga kvinnan om hon kan tänka sig skaffa ett till barn.

Fast även då räcker inte kvinnor till eftersom det finns fler män.

Men låt oss koncentrera oss på det positiva och hoppas att några män kan hitta en kvinna med barn och skapa en relation.

Det finns ett annat hinder och det är att många män inte kan anta en personlighet som kvinnor gillar ,så kvinnor tycker inte de får någon vinst av många mäns personlighet , så dessa måste träna upp sig på något sätt.

En egenskap som de bör träna på är att se det positiva i kvinnor alltså man hänger inte upp sig på allt negativt som man kan hitta,en det ena en det andra. Jag tror att kärlek mycket handlar om att man kan bortse från det negativa hos en person. (Nu ska man inte älska en ond person , utan man ska från början hitta en god.) En del får helt enkelt ändra sin logik lite för att kunna leva med en kvinna.
Citera
2018-11-21, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nä precis

Det är ett fåtal på det stora hela. Vissa har alltid blivit utan. Skillnaden nu är att gsmmpojkarna hittar varandra på nätet och eldar upp den gemensamma psykosen

Du relativiserar frågan. Sverige har problem med en väldigt skev könsfördelning inom vissa åldersgrupper.

"Abnorma antalet unga män ett problem för Sverige."
Citat:
Sverige har för närvarande en uppseendeväckande skev könsfördelning, särskilt i åldersspannet 15 – 19 år, något som har accelererat kraftigt genom det senaste årets mottagande av ensamkommande barn och ungdomar. Min forskning visar att det finns flera negativa konsekvenser för samhället när obalanserna i könsfördelningen ökar, något som Sverige behöver diskutera på allvar, skriver professor Valerie M Hudson.
Citat:
Bland ensamkommande under 2015 var könsfördelningen 11 pojkar per flicka. I genomsnitt anlände 90 ensamkommande pojkar varje dag under 2015, jämfört med åtta flickor.

Av officiell migrationsstatistik kan man dra slutsatsen att det vid utgången av 2015 gick 123 stycken 16-17-åriga pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp. Hans Roslings beräkningar ligger nära dessa siffror. Jämförelsevis har Kina, som har världens största obalanser i könsfördelning, ”bara” 117 pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp. För mig, som har studerat könsfördelningen i Kina och Indien i 15 år, är det häpnadsväckande att ett land som Sverige har värre obalanser än något av dessa två länder.
Citat:
Frågan kvarstår därför; är den abnorma dominansen av unga män ett problem för Sverige? Jag vill påstå att den är det, av flera skäl.

Det första skälet är att samhällen med ett överskott av män tenderar att utveckla fler våldsbrott, egendomsbrott och brott riktade mot kvinnor. Abnorma skillnader i könsfördelning är definitivt inte den enda orsaken till ökad brottslighet, men forskningen visar att en ökning av antalet män i förhållande till kvinnor kan kopplas till ökningen i antalet brott. Unga vuxna män utför fler brott än någon annan kategori i samhället, och marginaliserade män känner ett än större utanförskap när det dessutom råder ett underskott av kvinnor i deras åldersgrupp. Detta gäller även när den ojämna könsfördelningen inte beror på migration, som i till exempel Kina och Indien.

Säger en hel del att det verkar krävas att en amerikansk forskare publicerar en debattartikel i GP för att belysa detta stora samhällsproblem.

Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Men fortfarande är vi ca. 10 miljarder, vad är din poäng? Påstår du att Indien och Kina med sin miljardbefolkning inte finns då?

Kul att du nämner Kina och Indien, länder med samma problem som Sverige: Skev könsfördelning.

Son preference in China.
Citat:
Dangers of son preference and missing women
One of the main (and most visible) consequence of son preference is that some men are unable to marry and have a family. We can also observe an increase in trafficking of women and in the number of sex workers.

Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Men vad är din definition på standard?
Menar du att Incel killarna är fula och därför inte får sex?
Edvard Blom lyckas ju för guds skull få till det...
Eller har det att göra med deras totala brist på social kompetens vilket får dem att framstå som creepy och skumma vid dialog.

https://youtu.be/seJt1wTVoh0

Kung Gareth, med samma frilla som en ung Nick Carter.
Senast redigerad av countolaf 2018-11-21 kl. 23:23.
Citera
2018-11-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du relativiserar frågan. Sverige har problem med en väldigt skev könsfördelning inom vissa åldersgrupper.

Säger en hel del att det verkar krävas att en amerikansk forskare publicerar en debattartikel i GP för att belysa detta stora samhällsproblem.

Kul att du nämner Kina och Indien, länder med samma problem som Sverige: Skev könsfördelning.
Son preference in China.

Kung Gareth är rätt sexig och rolig i verkligheten sägs det:
https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/02/13/258A596200000578-0-image-m-25_1423818773629.jpg
Citera
2018-11-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast nä. Varför då? Ska samhället dela ut tjejer till oskulderna. Vissa är vackra, vissa är fula. Vissa (de flesta) har relationer i sitt liv. Så ser verkligheten nu ut.

Jag har också varit ensam men jag fattade hela tiden att ingen kommer slänga en partner i knät på mig. Det var först när jag arbetade med mig själv som det släppte.

Mycket bra jobbat. Nej bara göra det lite lättare för dessa män.

Fast det är inte meningen att kvinnor ska behöva ha relationer med män som inte älskar dem.Eller ha relationer som de inte vill ha.

Det vore att plåga kvinnor. Jag känner mig själv lite plågad när män angriper kvinnor och inte behandlar dem väl.
Citera
2018-11-22, 00:26
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Mycket bra jobbat. Nej bara göra det lite lättare för dessa män.

Fast det är inte meningen att kvinnor ska behöva ha relationer med män som inte älskar dem.Eller ha relationer som de inte vill ha.

Det vore att plåga kvinnor. Jag känner mig själv lite plågad när män angriper kvinnor och inte behandlar dem väl.
Det hedrar dig att du förstår det

Hoppas att du träffar någon att tycka om.
Citera
2018-11-22, 00:46
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag tycker mig aldrig hitta något bra svar från de som anser att detta är ett problem som är orsakat av kvinnor och därmed då innebär en kollektiv skuld som kvinnor har.

Vad skulle en enskild kvinna kunna göra för att inte vara en vedervärdig människa? Ska hon börja ha sex med killar som ser medelmåttiga (eller sämre) ut och saknar social kompetens och alöt vad det nu kan vara mot sin egen vilja? Om det ska bli några ligg per kille kan hon ju då inte binda sig, eller förbli särskilt orörd, för då är hon ju genast väck från statistiken. Eller kan hon få ha ett förhållande så länge hon ligger med män hon inte gillar på sidan av sin pojkvän/man?

Eller vad menar de som ogillar kvinnor överlag på grund av detta att kvinnor som individer kan göra annorlunda?

Notera nu att jag inte pratar till alla som överhuvudtaget ser ett problem med ett mansöverskott utan med just de som avskyr kvinnor som grupp för detta.
Citera
2018-11-22, 01:16
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag tycker mig aldrig hitta något bra svar från de som anser att detta är ett problem som är orsakat av kvinnor och därmed då innebär en kollektiv skuld som kvinnor har.

Vad skulle en enskild kvinna kunna göra för att inte vara en vedervärdig människa? Ska hon börja ha sex med killar som ser medelmåttiga (eller sämre) ut och saknar social kompetens och alöt vad det nu kan vara mot sin egen vilja? Om det ska bli några ligg per kille kan hon ju då inte binda sig, eller förbli särskilt orörd, för då är hon ju genast väck från statistiken. Eller kan hon få ha ett förhållande så länge hon ligger med män hon inte gillar på sidan av sin pojkvän/man?
Lite missvisande att tala om det som ett "problem", skulle snarare säga agt det är problematiskt att kvinnor är alldeles för benägna att nöja sig med kass kille istället för att dela på en bra man.

Om man som kvinna vill minska antalet incel-män så är det bara att bete sig som huvudpersonen i "tsf monogatari" (låna ut kroppen till kreti och pleti) detta är givetvis inget som är socialt acceptabelt.

Btw: finna de som är så fula att inte ens horor är beredda att ha sex med dem.
Citera
2018-11-22, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf

Son preference in China.

Från Hudsons inlägg i GP: "Av officiell migrationsstatistik kan man dra slutsatsen att det vid utgången av 2015 gick 123 stycken 16-17-åriga pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp. Hans Roslings beräkningar ligger nära dessa siffror"

Jag blåste igenom detta. Gällande citatet ovan från artikeln. Har jag fattat det rätt? 123 st pojkar respektive 100 flickor (16-17 åringar) och det handlar alltså om Sveriges 16-17 åringar totalt - inte enbart migranter (jag blir osäker när det talas om "officiell migrationsstatistik)?

123 vs 100 är ju helt uppåt väggarna! Är det så illa ställt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in