Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Föräldrar oavsett kön som själva inte vet hur man lyckas med relationer kan ju inte ge sina barn bra råd i ämnet, och för de barnen blir det svårare. Nuförtiden lär det ju vara enklare än någonsin att hitta bra förebilder att inspireras och lära sig av, men man måste fortfarande vara beredd att göra det som krävs för att nå sitt mål. Där tror jag tyvärr det brister för många, alltfler verkar förvänta sig att sådant de vill ha ska serveras.
Tyvärr är det där det brister för många. 75% av skillsmässo ansökningarna kommer ifrån kvinnor senast jag hörde några siffror, och jag vet inte antal, men tycker siffran endå säger en del. Antingen är män idag totalt värdelösa på relationer, eller så tar kvinnor det för lättvindligt. Min gissning är tyvärr på det första. För jag vet hur män beter sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Jag är kvinna, och jag har stor del i att mina grabbar vet hur man gör för att lyckas med det motsatta könet. Varför i hela världen skulle jag ge mina söner råd som passar mina vänninor? Enligt mig är det bättre att anpassa råd efter situationen och den som ska ha det.
Precis. Och det är det bästa sättet att ge tips på om man ska försöka.
Men det finns många kvinnor som inte vet ett skit om män.
Och samtidigt vill ofta kvinnor inte vara taskiga och påpeka att han är fullständigt oduglig. Så när dom ger tips, blir det halvklara sanningar som är inlindade i bomull.
typ "du har bara inte hittat rätt tjej ska du se".
Vilket visst... Kan vara en del utav sanningen, men eftersom att han är kille, borde han kanske få höra att "sluta gnäll och bit några i fittan tills du hittar någon som gillar det!"
Därför att de flesta killar är som hundar och svarar bäst på kommando. "det här funkar. Resten av det du gör suger.".
Ger man samma råd till en tjej så är det enda hon hör "du suger, inget du gör fungerar".
Och därför har kvinnor som vana att linda in allt.
Men det är skitbra om du har förmågan att ge dina söner klara riktlinjer. Cudos!
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Vilka ”knäppa regler” är det du anser att samhället har, som påverkar pojkars möjlighet att bli män?
Ja. Det kan jag skriva en bok om. Men det har jag redan skrivit en del om så det kommer jag inte att utveckla mer.
Poängen är att skolan inte fungerar, män ligger som regel efter i antalet dom har sex med under en livstid, och samhället gör allt för att män ska ge upp sina rättigheter så dom blir fogliga arbetsmyror som ingen kommer tända på.
Så självklart finns det mycket man skulle kunna förändra.