2018-11-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIst0easy
Du nämnde att de som kommer in genom kvoten för nyanlände knappt kan engelska eller svenska, så du menade PIL då? Man behöver kunna språket för att man intervjuas där.

Kan du visa 1 läkarprogram som har intagning för nyanlända som du tidigare påstod?

Nej, jag menade inte PIL. Alternativt urval finns på samtliga lärosäten. Du har bevisligen haft fel hela tråden igenom (vilket du såg på alla dina inlägg jag citerade). Jag har haft rätt. Att du kräver ännu mer bevisbörda av mig är inte bara skrattretande, utan även befängt
Citera
2018-11-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenbeeee
Lustigt. Mitt namn finns på denna sk lista men jag har aldrig gjort HP provet 😂

Du har aldrig gjort provet men ändå blev du så bekymrad att du var tvungen att registrera ett konto här för att tala om det? Om du aldrig har gjort provet har du inget att vara orolig över heller.
Citera
2018-11-21, 23:27
Medlem
Julskinkatos avatar
Naturligtvis blir det risk för lynchmobbstämning när inte myndigheter gör sitt jobb. Det är sjukt att folk ska kunna fuska sig in på viktiga utbildningar som jurist, läkare mm. Jag vill iaf inte behandlas av nån äcklig fuskläkare.
Släng ut dom från utbildningar, ta bort deras poäng samt straff för bidrägeri eller vad det kan heta.
Citera
2018-11-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Han hittar på

Jag förstår det, sjukt irriterande att han dumpar massor med missvisande fakta i tråden. Samt försöker skapa trovärdighet genom att påstå att han jobbar inom "Den akademiska världen" genom att kolla på hans tidigare inlägg så tror jag att t. om hp-fuskarna skulle lista ut att han inte gör det
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janten
Det finns fel i listorna inte alla är fuskare

Vilka fel skulle finnas? Har du sett FUP:en? Det finns namn, mejl-adresser till alla som haft kontakt med de som sålde fusk-svaren. Dessutom hade ju polisen gjort tillslag mot många av dem precis efter att de gjort provet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Det finns ingen kvot som går ut på att ta in nyanlända. Wtf?

Lyssna nu. Varje lärosäte har alternativa kvoter. Dessa alternativa kvoter bestämmer universiteten själva kring hur antagningen skall se ut; vilka krav man ställer på de sökande.

Vad jag säger: två lärosäten har satt i system att enbart ta emot nyanlända i denna kvoten när det gller läkarprogrammet.

Vad gäller andra lärosäten och andra program får någon annan uttala sig kring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Men snälla rara, är du påverkad?

EBM har skickat ut samtliga andra namn till övriga Åklagarmyndigheten för vidare utredning. Även UHR är med i dessa utredningar, och de sitter ej heller på 2 års preskription. UHR kan dra tillbaka utan att domstolen dömer ut straff.

Lärosäten har alternativa kvoter, kvoter där lärosätet själva får avgöra hur antagningen skall göras. Denna kvot är utöver HP och betygskvoter. Detta finns beskrivet i Högskolelagen, bara in och läs.

Tyvärr så tror jag inte att folk härinne kan förstå vilken destruktiv kraft som finns om man har ett namn härinne även om man har fuskat eller inte.
Jag försvarar inte fuskare men just nu så låt för helvete åklagaren utreda skuld, eller ska unga människor ta livet av sig för att de har fuskat på ett prov?
Är fusk på HP ett dödsstraff eller vad faan håller ni på med?!?!?!?
Citera
2018-11-21, 23:29
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Någon som vet hur det blev med detta? Registren visade sig alltså var nergrävda under marken? Undrar varför de sparade dem. Så kunderna blev lurade.. trodde de aldrig skulle bli påkomna på listor

Ja var nästan säker på att dom inte raderade informationen om sina kunder, då har man ju alltid en klo i sina kunder om det skulle behövas till utpressning eller försvar.
Det verkar ju som att usb dom hittade innehöll över 100 dokumenterade fuskare.
100 fuskare sträcker sig väl inte mer än kanske 2-3 provtillfällen säkert, detta är dock helt taget ur luften eftersom att jag inte vet hur många som fuskar per provtillfälle.

Men hoppas att dom någonstans har informationen kvar på gamla kunder. Eller så är dessa 100 som dom hittat enbart från vårens prov och att dom raderar kundinformationen efter att provet är avklarat, men 100 fuskare låter lite mycket tycker jag för ett provtillfälle.

Fuskarna som tagit sig in med hp-hjälpen på universitetet är nog minst sagt nervösa

Edit så precis uppdrag granskning där dom påstår att kundregistren sträcker sig flera år tillbaka, alltså har dom namnet på fuskar som hunnit läsa iaf termin 5 på läkarprogrammet.
Senast redigerad av Tropicanan 2018-11-21 kl. 23:34.
Citera
2018-11-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Nej, jag menade inte PIL. Alternativt urval finns på samtliga lärosäten. Du har bevisligen haft fel hela tråden igenom (vilket du såg på alla dina inlägg jag citerade). Jag har haft rätt. Att du kräver ännu mer bevisbörda av mig är inte bara skrattretande, utan även befängt

Du verkar verkligen inte förstå skillnaden mellan att spekulera kring saker, och påstå att man vet heller.
Citera
2018-11-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Du har aldrig gjort provet men ändå blev du så bekymrad att du var tvungen att registrera ett konto här för att tala om det? Om du aldrig har gjort provet har du inget att vara orolig över heller.

Exakt! Nya konton är också en stor indikation på att folks alter ego kryper fram.
Citera
2018-11-21, 23:32
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Hon var ju inte behörig att läsa kurserna för att hon fuskat sig in. För att ansöka om studieuppehåll om man har en plats på ett program, så måste man dessutom ha godtagbara skäl. Det kan vara militärtjänst, vård av anhörig etc. Du kanske tror att det går att ta tio års uppehåll från läkarprogrammet på fjärde året och sedan fortsätta det sista året tio år senare?

Man kan ta studieavbrott och då läsa upp sin betyg eller försöka göra HP på ett riktigt sätt och därefter söka in igen. Då bör man rimligtvis får tillgodoräkna sig de redan lästa kurserna. Varför skulle man inte kunna ta tio års uppehåll och komma tillbaka och hoppa in på femte då man redan läst och fått godkänt i år1-4?
Citera
2018-11-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Exakt! Nya konton är också en stor indikation på att folks alter ego kryper fram.

Så är det. Folk reggade i oktober, med enbart inlägg i denna tråden Genomskinligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in