2018-11-21, 23:18
Medlem
Lustigt. Mitt namn finns på denna sk lista men jag har aldrig gjort HP provet 😂
Citera
2018-11-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janten
Kvoten han pratar om är ju inte direkt för bara nyanlända, det finns en kvot som heter PIL- för ki.
Man blir antagen via prov och intervju. Denna kanske han menar?

Ja, PIL är en annan form av alternativ kvot. Linköpings sätt så att säga.
Citera
2018-11-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenbeeee
Det finns fel i listorna inte alla är fuskare
Citera
2018-11-21, 23:21
Medlem
Stridsplanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenbeeee

Jaså? Har du varit i kontakt med polisen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katteri
Aldrig hört talas om. Så jag googlade mig till Karolinskas site. Det verkar vara betydligt fler än ett par platser. En tredjedel betyg, en tredjedel högskoleprov och en tredjedel "alternativt urval".

Wtf? Hade någon visat mig den beskrivningen och bett mig gissa vad det handlar om så hade jag gissat att det var en anställningsintervju hos Google eller Säpo

Så är det Alterntivt urval, en kvot där lärosätet gör lite som de vill. Vet två lärosäten som har satt i system att ge i princip samtliga av dessa platser till nyanlända. Med katastrofala följder; nästan samtliga hoppar av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Ja, PIL är en annan form av alternativ kvot. Linköpings sätt så att säga.

Du nämnde att de som kommer in genom kvoten för nyanlände knappt kan engelska eller svenska, så du menade PIL då? Man behöver kunna språket för att man intervjuas där.

Kan du visa 1 läkarprogram som har intagning för nyanlända som du tidigare påstod?
Citera
2018-11-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Så är det Alterntivt urval, en kvot där lärosätet gör lite som de vill. Vet två lärosäten som har satt i system att ge i princip samtliga av dessa platser till nyanlända. Med katastrofala följder; nästan samtliga hoppar av.
Finns det statistik över det?
Citera
2018-11-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIst0easy
Du nämnde att de som kommer in genom kvoten för nyanlände knappt kan engelska eller svenska, så du menade PIL då? Man behöver kunna språket för att man intervjuas där.

Kan du visa 1 läkarprogram som har intagning för nyanlända som du tidigare påstod?
Han hittar på
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
och detta vet du med 100%? Varför skulle man inte få tillgodaräkna sig redan lästa och godkända kurser? Jag tror du har fel.

Hon var ju inte behörig att läsa kurserna för att hon fuskat sig in. För att ansöka om studieuppehåll om man har en plats på ett program, så måste man dessutom ha godtagbara skäl. Det kan vara militärtjänst, vård av anhörig etc. Du kanske tror att det går att ta tio års uppehåll från läkarprogrammet på fjärde året och sedan fortsätta det sista året tio år senare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janten
Det finns fel i listorna inte alla är fuskare

Kan du sluta ta fakta ur röven? Om det är sant lägg upp bevis...
Citera
2018-11-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Han hittar på

Det finns ingen kvot som går ut på att ta in nyanlända. Wtf?
Citera
2018-11-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Vi kör ett gäng till Facebook-profiler när vi ändå håller på:

Lovisa Hellberg Stockholm köpt HP-resultat 1,85 läser läkare på Karolinska https://www.facebook.com/lovsah Hennes instagram: https://www.instagram.com/lovisahellberg/?hl=sv

Elitfotbollsspelaren William Atashkadeh Göteborg köpt HP-resultat 1,65 https://www.facebook.com/william.atashkadeh

Elitpingisspelaren Jonathan Yemane Luleå köpt HP-resultat 2,0 https://www.facebook.com/jyemane
Ni säger fortfarande att Hellberg läser T8 men det låter inte sant. Hur kan hon ha fuskat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in