2018-11-21, 22:10
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Är ni säkra på att L——a H—-berg har fuskat? Det verkar nämligen inte stämma rent logiskt.

Vad anser du vara logiskt då?
Citera
2018-11-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltLakeCity
Jag kan väl påminna om häxjakten på runt 1600-talet som egentligen var en hysteri och där någonstans tror jag vi befinner oss i denna tråd, med det vill jag säga att sluta släng ut personer som kan vara oskyldiga och låt de skyldiga få en rättvis rättegång innan de döms här på förhand.

Jag håller faktiskt med dig. Skrev många gånger tidigare att man inte ska hänga ut med namn. Man kan absolut kontakta deras universitet om man misstänker något men det behövs inte en häxjakt för att göra detta.
Vissa idioter tar det till en helt annan nivå och trakasserar de via fb/ig osv.
Citera
2018-11-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Men visst fanns det fuskare som inte hade sökt in till någon utbildning? Det var även en som skrev här i tråden om att han hade fuskat men hade inte sökt till något.

Ja, det stämmer. Trots att det egentligen är ganska ologiskt att betala 70-200 tusen för något och sen inte använda det. Men det kan ju även vara så att personerna bara inte hunnit börja plugga än, att de kanske skjutit på det. Ett HP-resultat är trots allt giltigt i 5 år, så det är såklart inget krav att börja studera direkt efter man skrivit provet.
Citera
2018-11-21, 22:13
Medlem
kukflashs avatar
Uppdrag granskning har gjort en dokumentär om fusk på högskoleprovet men nu finns ytterligare en på svtplay. Är det samma?
Citera
2018-11-21, 22:14
Medlem
handels12kurres avatar
Känner också att häxjakten börjar bli lite väl mycket.

Man Dragon, vem är alla som står åtalade exakt?
Citera
2018-11-21, 22:16
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Det mest skrämmande är inte fusket i sig utan att fuskarna klarar utbildningarna dom fuskat in sig på.
Notera namnen, allt som oftast är det babbar, så löjligt låga utbildningar har vi i Sverige.

Fast man brukar ju säga att folk ska få en andra chans, man kan väll säga att det var precis det dom gjorde när dom fuskade in sig på en utbildning.
Citera
2018-11-21, 22:16
Medlem
Citat:
Jag håller faktiskt med dig. Skrev många gånger tidigare att man inte ska hänga ut med namn. Man kan absolut kontakta deras universitet om man misstänker något men det behövs inte en häxjakt för att göra detta.

Ok, men nu har vi ändå hållit länge och namnen finns ju ändå i tråden.

Men jag fattar vad ni säger.
Det får räcka.
Citera
2018-11-21, 22:18
Medlem
Vart går det officiella registret på fuskarna att se som nämdes i reportaget i kvällens Uppdrag Granskning?
Citera
2018-11-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handels12kurre
Känner också att häxjakten börjar bli lite väl mycket.

Man Dragon, vem är alla som står åtalade exakt?
Fuskligan + 23 st fuskare står ÅTALADE just nu resten av namnen som sprids här är namn som finns i kundlistor- EJ ÅTALADE
Citera
Medlem
Citat:

Det är ju helt klart förståeligt att man vill hänga ut personer som har fuskat, de viktigaste är inte om uppgifterna är korrekta utan att man hänger ut så många som möjligt utan att kontrollera huravida uppgifterna stämmer eller inte, i ren flashback anda.
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Ja, det borde jag ha nämnt. Namnen ovan kommer från två olika listor. Ett är kundregistret från HP-Hjälpen och det andra är personer som står åtalade för fusk just nu
åtalade för fusk?
Citera
2018-11-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Ok, men nu har vi ändå hållit länge och namnen finns ju ändå i tråden.

Men jag fattar vad ni säger.
Det får räcka.

Precis. Bara upp till alla att hoppa av från sina utbildningsplatser. Det är vad alla vill. De får läsa upp sina betyg och söka in igen om typ 2 år om de så gärna vill plugga vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in