2018-11-21, 21:19
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Varför framställer Linda bönderna som utvecklingsstörda?
Har du sett några tecken på motsatsen?
Citera
2018-11-21, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Har du sett några tecken på motsatsen?

Nej, men Linda behöver ju inte fördumma dem ännu mer.
Citera
2018-11-21, 21:29
Avslutad
Kvällens avsnitt måste ha varit det mest genomskådliga på länge. Elin och Evelina åkte båda ut, vilket inte borde ha kommit som en överraskning för en normalbegåvad människa. Även att Katrin åkte kändes ganska naturligt på grund av sin något irriterande personlighet och frispråkighet som jag alltid känt på mig att Erik inte har tyckt om.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2018-11-21 kl. 21:34.
Citera
2018-11-21, 21:42
Medlem
Lite funderingar om kvällens ordinarie avsnitt

Per: Valde bort Evelina som väl var ganska väntat, det har ju inte verkat finnas någon större kemi mellan dem. Nu står hans slutliga val mellan Lina eller Sofie, och om jag får gissa så tror jag hans val kommer hamna på Sofie, tycker det verkar finnas mer kemi mellan honom och Sofie än vad som finns med Lina, men man kan ju aldrig vara säker.

Susanna: Inte mycket TV-tid på hennes gård idag och inte speciellt roligt heller av det lilla man fick se. Hon verkar som vanligt vara i valet och kvalet mellan Jim och Hannes och hennes sorgliga förflutna är ju nåt man hört av många personer genom årens lopp, absolut väldigt tragiskt att råka ut för sånt och kan ju göra att man blir mer eftertänksam. Där kan nog utgången bli vilken som av killarna?!

Erik: Lika tråkig som vanligt och han valde kvar dem jag trodde. Katrin var nog för på och bitsk för Erik trots att hans sagt att han gillar en driven tjej med skinn på näsan. Eller så kanske han kände i slutändan att hennes fågelfobi var alltför stor för att det skulle kunna funka och att han hur mycket han än försökte inte skulle lyckas ”bota” henne totalt. Även där kan nog utgången bli vilken som av tjejerna, har ju inte blivit någon närhet med någon än och det är bara två kvar. Sätt lite fart nu va Erik!

Simon: Bra att Elin valde att åka hem frivilligt, Simon verkade ju inte ha några större känslor för henne heller, så tror han såg igenom henne lite och märkte att hon inte alls passade in på en gård i långa loppet. Nu har han två tjejer kvar som han säger har allt han kan önska av en tjej, blir nog ett svårt val där, jag har ju gillat Amanda från starten men tror att Simon kanske lockas mer av Frida nu när han hört att hon har djupare känslor än Amanda och har en känsla av att han dras mer rent fysiskt till Frida. Han verkade ju lite konstig i trailern inför nästa vecka när Amanda frågade honom vad han känner.
Citera
2018-11-21, 21:45
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Ang K.Å.A.

Konstigt att Tore fick korgen!! kanske för att han stoppar ner tennisskor överst i väskan med sulorna nedåt mot kläderna, det ända jag kan komma på. Men å andra sidan hur skulle hon fått reda på det? Jag tror kanske att hon egentligen ångrat sig med Krister då han var en mer rejäl man som kunde häst och föra sig. Kan legat och skavit.

Grubblaren, Henke? skicka hem en rätt het brud enligt mina mått mätt, men kanske inte passar med en svårmodig aura.
Hoppsan, någon oväntat händer alltså i programmet, nu får jag med detta äntligen uppäta vår tippningsförmåga som alltså var mer godartad än en apas, nästa övertippning och ett hopp om ett nyare liv, är att hon heller inte
valde Ali-Bresar utan valde inhämta kanske frisk luft?.
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-21 kl. 21:48.
Citera
2018-11-21, 21:49
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/jPeXbw/tv-profilen-om-triangeldramat-i-bonde-soker-fru

Lite mer om Susanna och killarna

https://www.expressen.se/noje/bondens-hemliga-karleks-moten-bakom-kameran/

Och lite om Per
Citera
2018-11-21, 21:54
Avslutad
Hur kommer det sig att det har varit så lite diskussioner om den runda bonden Magnus från "Bonde söker fru - Kärlek åt alla" förresten? Inte för att han är intressantare än någon annan men tycker ändå det är förvånansvärt hur en sån torr och tråkig typ som Henrik kan få mer diskussionsutrymme på ett forum av denna kaliber. Men vad tror ni angående Magnus. Vem kommer han välja?
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2018-11-21 kl. 21:58.
Citera
2018-11-21, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/jPeXbw/tv-profilen-om-triangeldramat-i-bonde-soker-fru

Lite mer om Susanna och killarna

https://www.expressen.se/noje/bondens-hemliga-karleks-moten-bakom-kameran/

Och lite om Per

Susanna vill alltså gifta sig till sommaren. Är det Jim, Hannes eller negern?
Citera
2018-11-21, 22:10
Medlem
NiccoJs avatar
Om vi ska diskutera Magnus lite:
En trisst och osäker tjockis som av någon obegriplig anledning anses som attraktiv av ganska vackra tjejer.
Citera
2018-11-21, 22:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Hur kommer det sig att det har varit så lite diskussioner om den runda bonden Magnus från "Bonde söker fru - Kärlek åt alla" förresten? Inte för att han är intressantare än någon annan men tycker ändå det är förvånansvärt hur en sån torr och tråkig typ som Henrik kan få mer diskussionsutrymme på ett forum av denna kaliber. Men vad tror ni angående Magnus. Vem kommer han välja?

Angående Magnus reagerade jag på hans vänsteröra. Det såg väldigt konstigt ut. Verkade inte finnas någon hörselgång och inte alla krusiduller inne i örat. Inte såg det ut som ett brottarblomkålsöra heller.
Citera
2018-11-21, 22:41
Medlem
dialektikers avatar
Helt rätt av Marie. Det har inte varit hennes stil på karlar alls. Hon är både snygg och ärtig, och jag tycker nog hon ska ha karl med lite mer stil.
Samtidigt är hon trevlig och juste, så jag menar inte på att hon är någon snobb sådär.
Men jag tycker hon har ganska stark karisma sådär, och då får man väl säga att hennes brevsökande karlar var väldigt intetsägande för henne.
Att "hon varit lite låst sådär" mot dem (som de klagat på), det förstår jag, man måste ju ha lite integritet och skydda sig, om man känner att det inte finns potential hos någon av dem.
Hoppas någon annan hör av sig till henne efter programmet.
Citera
2018-11-21, 23:00
Medlem
Keps-gubben och Don Juan är för bra för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in