Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Hon är kompetent i annat fall hade de läkare, psykologer och andra välutbildade yrkesgrupper inte velat ha henne som handledare. Hon hade således inte kunnat behålla en sådan tjänst.
Eller tror du att du är mer kompetent att bedöma hennes kompetens korrekt utifrån en enda FUP?
Vill ha? Det är väl kurs i privat regi som sen formulerar ord kring de som är anlitade.
På ren svenska:
Jag kan lova dig att det (tyvärr) finns legitimerat patrask rent allmänt och jag ställer mig som sagt ytterst tveksam till utövande via det resonemang som förekommer i FUP.
Jag bedömer henne utifrån det hon säger och inte enbart via att hon har en yrkestitel som du tycks göra.
Att detta som ses i FUP vore en tillfällig svacka betvivlar jag starkt.
Vad jag är kompetent till via yrkeserfarenhet ämnar jag dock inte gå in på.
Nog om detta för att inte överfokusera på henne då tråden handlar om ett mord.
Edit.
Återigen är det insatserna kring JF som ifrågasätts - att det rör sig om fritidssysselsättning, att det inte förmedlas andra kontaktnät. Att brodern tar stort ansvar vs att JF inte beskrivs som varken mogen eller stabil, att det diskuteras högre studier som målsättning som i sig är frågan om han ens klarar eller om det snarare riskera ge mer frustration eller prestationsångest.
Om sen nån annan blir lycklig i hennes samvaro - fine for me.