2018-11-20, 18:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Minns Göteborg borta, Peking hemma. Slå långt på Netos kant. Not anymore! 30-40 miljoner vill jag ha. Kan man få 30 för Beijmo borde vi kunna få något liknande. Hoppas hoppas
Citera
2018-11-20, 18:35
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Borges ryktas till Brighton. Ska givetvis vara en enorm summa pengar för att vi ska släppa honom. Även om Widgren rent teoretiskt vore en fullt duglig ersättare skulle det vara jävligt tråkigt att se Neto försvinna redan nu.
Allt under 50 miljoner är ett reapris.
Citera
2018-11-20, 18:38
Medlem
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/hammarby-nara-dubbla-varvningar-fran-rivalerna/

Widgren och Bojanic in enligt disco.

Samtidigt är Neto Borges aktuell för PL
Citera
2018-11-20, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
DMK ryktas från Peking till Sparta Prag för hela 10 miljoner.. Varför är svenska klubbar så dåliga på att ta betalt?
Detta är en 24-åring som bevisat sig flera säsonger nu.
Så jävla mycket har han ju ej bevisat. Svag efter uppehållet vad det Jag sett
Citera
2018-11-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
”Överlägset störst kapital”.... Det vill jag se papper på!

Inte dagsfärskt... men 31 december 2017.

Malmö FF + 457,1
IFK Norrköping FK + 89,0
AIK + 78,0
BK Häcken 1) + 59,1
IF Elfsborg + 33,6
Djurgården + 32,4
Kalmar FF + 20,1
Östersund 1) + 17,0
Hammarby + 16,0
IFK Göteborg + 10,4
Örebro + 8,8
Jönköpings Södra IF + 5,0
IK Sirius FK 1) + 1,0
Halmstad + 0,5
Athletic Eskilstuna 1) - 4,9
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-11-20 kl. 21:42.
Citera
2018-11-20, 21:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
”Överlägset störst kapital”.... Det vill jag se papper på!

"Överlägset" är en tolkningsfråga kanske. Klart störst, hur som helst. Du ser Eagles siffror ovan. Sedan dess har Peking slagit transferrekord och sålt spelare för runt 50-60 miljoner (saknas officiella siffror än). Man hade budgeterat för 10 miljoner. Vare sig AIK eller Häcken har väl gjort några större försäljningar under den tiden?

Med det sagt kan saker förstås ändras snabbt. Går Kristoffer Olsson i januari som det ryktas om så är ju AIK uppe på Pekings siffror igen.

Vad gäller papper så har du här; https://www.svenskfotboll.se/globalassets/dokument/ekonomi/analys-av-allsvenskans-ekonomi-2017.pdf
Citera
2018-11-20, 23:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Borges ryktas till Brighton. Ska givetvis vara en enorm summa pengar för att vi ska släppa honom. Även om Widgren rent teoretiskt vore en fullt duglig ersättare skulle det vara jävligt tråkigt att se Neto försvinna redan nu.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Borges har varit extremt bra. Lika fin offensivt som en viss peruan, tidigare i MFF... så självklar med bollen.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Minns Göteborg borta, Peking hemma. Slå långt på Netos kant. Not anymore! 30-40 miljoner vill jag ha. Kan man få 30 för Beijmo borde vi kunna få något liknande. Hoppas hoppas

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Allt under 50 miljoner är ett reapris.

Bra teknik, bra på att driva boll, bra i kombinationsspelet, och allra främst helt överjävlig på att spela sig hur motståndarens press. Vet liksom inte hur många gånger Neto tagit sig igenom lagdelar tack vare detta.

Pris är såklart svårt att spekulera kring, men vi sitter i ett grymt förhandlingsläge och behöver inte sälja till första bästa. Finns ju bra med flis i PL iaf
Citera
2018-11-21, 00:44
Medlem
Hur är det tänkt att Borges ska få arbetstillstånd i England? Jag har bara googlat runt lite snabbt men utan EU-pass eller landslagsmeriter är det mer eller mindre kört om inte Brighton tänker hosta upp fullkomligt absurda pengar för en Allsvensk ytterback.
Citera
2018-11-21, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ett år kvar på kontraktet, och det är snarare en säsong som han har "bevisat sig". Den förra säsongen satt han dussintalet matcher på bänken. Ska också tilläggas att DMK har i sammanhanget låg lön. DMK har heller inte varit särskilt lyckad utomlands tidigare i sin karriär. 10 miljoner är bra betalt.

Sigurdsson lämnade för 40-50 miljoner i år efter totalt 10 starter i Allsvenskan. Känns allt annat än "uselt". Överlägset högst eget kapital i Allsvenskan vid sidan om MFF också, enbart tack vare just försäljningar. Plånboken är det därmed inget större fel på. Dock spenderar man ogärna dyra pengar i onödan. Åttonde högst lönebudget i Allsvenskan...

Glöm inte fastighetsaffärerna med kommunen som gav lite drygt 40 mkr plus. En riktigt smutsig affär på flera sätt. Ni hade inte varit där ni är idag utan den. Kommundoping at its finest.

Vad var det för avkastning på den affären nu igen? 7500%? På en tvåårig investering?

Känns rimligt.
Citera
2018-11-21, 06:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Hur är det tänkt att Borges ska få arbetstillstånd i England? Jag har bara googlat runt lite snabbt men utan EU-pass eller landslagsmeriter är det mer eller mindre kört om inte Brighton tänker hosta upp fullkomligt absurda pengar för en Allsvensk ytterback.
Portugisisk farmor läste jag om.
Citera
2018-11-21, 08:39
Avslutad
Verkar hända mycket just nu, precis som det ska vara.

Neto till PL, vilken resa killen gör. Fantastiskt och kul måste jag säga.

Bjärsmyr på väg tillbaka till Göteborg, bra värvning ifall det blir av. Göteborg har saknat en "stark" röst där bak enda sedan Eriksson stack. Bara att han inte förväntar sig samma lön som sist så blir det nog bra.

AIK lär inte få behålla Olsson länge till efter gårdagens landskamp.

Och till sist Örebro ska ha en presskonferens om lite mindre än en timme. Spännande att se vem som landar där.
Citera
2018-11-21, 09:40
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Bjärsmyr på väg tillbaka till Göteborg, bra värvning ifall det blir av. Göteborg har saknat en "stark" röst där bak enda sedan Eriksson stack. Bara att han inte förväntar sig samma lön som sist så blir det nog bra.

Det är mycket för att Turkarna ändrar sina utlänningsregler till nästa säsong och därmed behöver börja förbereda sig redan nu.

Den gamle Bjärsa tillbaka som mittbacksgeneral i ett 4-4-2? Javisst, frågan är hur det blir i en trebackslinje och om han når den nivån igen? Har för dålig koll på hur det gått i Turkiet för honom faktiskt.
Dock ett nödvändigt hjärta för klubben isf och alla hemvändar-vurmare får hem sin första lite mer oväntade värvning. Bjärsa var ju tydligen inte direkt väl behandlad när han fick lämna vilket övriga i det gänget fått reda på och vänder han hem kan det ge effekt på övrigas vilja.
Som alltid tror jag bara på Gurra dock, inte till våren men till 2020. Övriga tror jag inte på.

Det krävs en riktigt stabil målvakt in med. Och forwards, inte bara en riktigt etta utan även för numerären där vi egentligen bara har Söder och Nygren som rena forwards nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in