Citat:
Ursprungligen postat av
ClariNet
Du kan en viktig poäng i att vi 2004 ännu inte pratade öppet om hatbrott. PK-rädslan var vida utbredd. Om vi antar att GM är en tonåring, lång för sin ålder, bleksiktig och glåmig av allt nattligt dataspelande, med ett inneboende pubertetshat mot det som stör hans världsbild, kan jag lätt föreställa mig att han irriterat sig på M, kanske av den anledningen att M fipplat med hans dator i sin pappas reparationsverkstad.
Ja, jag tror det finns ett motiv men det har inte polisen trott under alla dessa år.
"Lagom inför femårsdagen av morden tar nu två nya utredare över utredningen. Jan Staaf och Nils Ahlberg har båda arbetat med fallet sedan dag ett. De tror att mördaren varit i 20 års åldern, att morden skett plötsligt och oplanerat och att mördaren lider av en psykisk störning".
"14 år efter dubbelmordet i Linköping arbetar polisen med nya spår.
Nu söker man igenom telefonlistor på nytt, särkskilt de med utländska kopplingar.
Man går också ut med en ny vittnesuppgift.
– Ett vittne beskrev honom som en "datanörd", samtliga menar att han såg "alldaglig och ganska grå ut", säger förundersökningsledare Jan Staaf".
GW tror han gick i skolan, var 13-17 år och pga åldern missad av polisen.
A-L attackerade GM och försökte sedan fly men GM kom efter...
De först 5 åren av polisarbete kan nog slängas i ån och även fler år...
Skillnad i USA där en spade är en spade och inte en sak som kan skada kvinnor om de ångrar sig i "nöd och lust" leken. Godhetsknarkare skall inte jobba med mordutreningar utan på ålderdomshem, sjukhus eller hemtjänst. Snart får vi nog inte säga "spade" längre och heller inte "gräva".
Polisen sa att de måste fortsätta så han inte gör det igen medan andra galningar släpps ut efter
1-2 år och gjort det igen i många fall. Var god lägg ned eller visa upp alla kort nu så vi får mer att jobba med!