2014-08-19, 12:44
Medlem
White Christmass avatar
Undviker det så mycket jag kan för att det är verkligen som att komma till ett annat land.

Åka tunnelbana i dagens Sverige är en hemsk upplevelse. Man är som en främling i sitt eget land.
Citera
2014-08-19, 15:53
Medlem
Glowstickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Undviker det så mycket jag kan för att det är verkligen som att komma till ett annat land.

Ja.. och inte är det något trevligt semesterland man kommer till heller.

Vad är den största orsaken som hindrar dig från att åka kollektivt?
Kort och enkelt svar: "Mångfalden". Vet för övrigt att det är anledningen för bekanta som tyvärr fortfarande röstar på det här vansinnet.
Citera
2015-05-26, 23:18
Medlem
Bor så pass centralt i sthlm så behöver aldrig åka kollektivt. När jag gör det så åker jag längre sträckor med tunnelbanan från s:t eriksplan till globen. Det jag hatar mest då är förortsdrägg som gapar, skriker, luktar och är allmänt störande. Nu möter jag sällan på dom på den sträckan jag åker, tack och lov.
Citera
2015-05-26, 23:48
Medlem
Malingins avatar
Jag hatar värmen och den dåliga luften, även om tunnelbanan kan vara ok.
Hur svårt kan det vara att ha AC och fungerade ventilation.

Annats drägget förstås, äckliga människor som pratar i telefon/äter/eller annat.
Citera
2015-05-27, 06:39
Medlem
kastabollens avatar
Jag är väldigt miljömedveten och kollektiva resor släpper ut offentliga mängder avgaser och skit jämfört med en bilresa med miljövänlig bil. Kollektivtrafik är en stor miljökatastrof som borde förbjudas.
Citera
2015-05-29, 21:05
Medlem
Jag vill inte vara fullt så nära främmande människor. Alltid är det ju nån som luktar, nyser eller sysslar med något annat som stör mig. Att kollektivtrafiken inte har utvecklats sedan 70-talet när jag sist var tvungen att använda den är också märkligt. Hur svårt kan det vara att bygga en buss som inte vibrerar?
Senast redigerad av Gulsippen 2015-05-29 kl. 21:12.
Citera
2015-05-30, 03:10
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David.L85
moget.
Så du menar att man måste vara en ungdom för att lida av detta som är realiteten idag?
Citera
2015-05-30, 11:50
Medlem
Vad är kollektivtrafik?

(jag bor på gotland, de enda bussar man ser är de fulla med pensionärer som ska fika på nåt pittoreskt kafé.)
Citera
2018-11-20, 15:35
Medlem
Nu är det så att kollektivtrafiken inte är anpassad efter det konsumerande samhället. Bussen har knappast något utrymme, tajt mellan sittplatserna. Du kan inte storhandla för kassarna får inte plats. Stackars folk som endast har tillgång att åka kollektivt,, de tvingas småhandla ofta för att de inte får plats så mycket i bussen.

Visst är det dyrare att köra bil men då betala du även för garanterad transport av grejer som du tar med. Du slipper bekymra dig över sardinburkarna på hjul som är motsatsen till alla dina behov.
Citera
2018-11-21, 10:48
Medlem
Nu åker jag förvisso kollektivt ganska mycket. Men det är mest för att jag inte ägt bil på ett par år, och jag egentligen inte har något behov av det. Men jag har trots detta ganska stora åsikter i frågan. Så fort tillfälle ges hyr jag hellre bil än att åka kollektivt. Sverige är ett märkligt land där vi skyfflar många, många miljarder kronor till kollektivtrafiken - som sedan i många fall ÄNDÅ kostar mer att nyttja än motsvarande kostnad för att åka bil.

Att svenska folket köper den här grymt olönsamma lösningen är för mig ett mysterium!
Citera
2018-11-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
...Visst är det dyrare att köra bil ..

Gammal tråd du hittat.

Det är dyrare att åka kollektivt än bil.

Jag åker inte kollektivt fö de passar inte mina tider, gå inte dit jag vill och ä väldigt ofta fullt med jobbigt folk.
Citera
2018-11-21, 10:57
Medlem
För mig definitivt:
4. Obekvämlighet.
Skulle jag ta bussen till jobbet så får jag gå ca 10 min sen ta en buss som tar 35 min vänta ca 15 min och ta ytterliggare en buss som tar 35 min. dvs: ca 1 timme och 35 min.
Tar mig ca 12 min på cykel eller 45 min att gå närmaste vägen mellan hemmet och jobbet., Regnar det för mycket tar det 6 min med bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in