2018-11-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Hon är sjukt snygg, har sett henne i verkligheten även om det var flera år sedan men hon är riktigt snygg. Dock ser jag hur hon bara mår sämre och sämre, ser ut som att hon mår verkligen jättedåligt. Min personliga teori är och har vart länge att Alice är precis det bianca INTE behöver i en vän, man ska inte spekulera i andras liv men blir orolig när jag enligt min tolkning ser hur bianca verkar må extremt dåligt. Alice dumförklarar, är extremt status, penga och kändiskåt men hon har inget att vara känd för?? Bianca har stor karisma men det har inte Alice. Min tolkning jag bara skriver det här för vågar inte skriva det till bianca är att hon måste klippa av Alice som vän och halvera sina jobbuppgifter och shoppa mindre lära sig tygla sina ha-begär. Hoppas att det är den vägen hon tar.
Jag har aldrig förstått vad hon Alice gör förutom att åka snålskjuts på Bianacas kändisskap.
Citera
2018-11-19, 23:29
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Min personliga teori är och har vart länge att Alice är precis det bianca INTE behöver i en vän, man ska inte spekulera i andras liv men blir orolig när jag enligt min tolkning ser hur bianca verkar må extremt dåligt. Alice dumförklarar, är extremt status, penga och kändiskåt men hon har inget att vara känd för?? Bianca har stor karisma men det har inte Alice. Min tolkning jag bara skriver det här för vågar inte skriva det till bianca är att hon måste klippa av Alice som vän och halvera sina jobbuppgifter och shoppa mindre lära sig tygla sina ha-begär. Hoppas att det är den vägen hon tar.
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Klokt skrivet! Tycker också att den där Alice verkar vara materialistisk och ytlig. Det sista Bianca behöver.
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Hon verkar dras till statusfolk som inte bryr sig om hennes inre. Philippe verkar extremt ytlig och okänslig av det man ser. Hennes pappa och sambo verkar också bara drivas av status och kontrollbehov, det minsta Bianca behöver ha i sitt liv. Hennes assistenter verkar också extremt innehållslösa och statusberoende. Finns det någon i hennes närhet som är vettig för henne?

Varför skull Bianca vara bättre än sitt umgänge? Hon är ju minst lika ytlig och materialistisk själv utifrån vad hon väljer att visa upp. Hela hennes liv verkar handla om kläder, smink och märkesväskor. Allt handlar om yta och hon är lika bortskämd, självupptagen och narcissistisk som så många andra i hennes generation.
Jag kan ge henne att hon har en viss charm och humor och hoppas att hon en dag mognar och blir intresserad av viktigare samhällsfrågor så att hon kan använda sin plattform till att även sprida lite engagemang och upplysning istället för att som nu enbart ägna sig åt konsumtionshysteri.
Citera
2018-11-20, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Varför skull Bianca vara bättre än sitt umgänge? Hon är ju minst lika ytlig och materialistisk själv utifrån vad hon väljer att visa upp. Hela hennes liv verkar handla om kläder, smink och märkesväskor. Allt handlar om yta och hon är lika bortskämd, självupptagen och narcissistisk som så många andra i hennes generation.
Jag kan ge henne att hon har en viss charm och humor och hoppas att hon en dag mognar och blir intresserad av viktigare samhällsfrågor så att hon kan använda sin plattform till att även sprida lite engagemang och upplysning istället för att som nu enbart ägna sig åt konsumtionshysteri.

Att hon är besatt av att synas med hjälp av ytliga ting idag beror ju på att hon aldrig blev sedd som barn, efter vad hon själv berättat.

Jag tyckte hon var "charmig" för några år sedan, men numera är hon som en stylad vandrande skyltdocka, ihopsatt av bekräftelsen från hennes ytliga omgivning.
Citera
2018-11-20, 12:01
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Att hon är besatt av att synas med hjälp av ytliga ting idag beror ju på att hon aldrig blev sedd som barn, efter vad hon själv berättat.

Har du någon källa för det påståendet? Att hon är fixerad av ytliga ting pga att hon inte blivit bekräftad som barn?
Jag vet att hon har sagt något om att hon inte fick så mycket uppmärksamhet som barn men därifrån till att vara såhär ytlig, den kopplingen känns inte helt självklar.
Men som sagt, många i den här generationen är ju lika ytliga och narcissistiska, det är ju närmast ett signum för millennials, så det är knappast förvånande att hon är som hon är eller umgås med likasinnade.
Dessutom, att hon "aldrig" blev sedd som barn stämmer ju heller inte. Visst, det verkar ju som om Benjamin har favoriserats men Bianca är ju också väldigt bortskämd.
Hon idealiserar ju även sin pappa något oerhört och han kallar ju henne alltid för "sin lilla prinsessa" så av honom har hon ju definitivt fått uppmärksamhet.
Citera
2018-11-20, 15:17
Medlem
Citat:
Har du någon källa för det påståendet? Att hon är fixerad av ytliga ting pga att hon inte blivit bekräftad som barn?
Jag vet att hon har sagt något om att hon inte fick så mycket uppmärksamhet som barn men därifrån till att vara såhär ytlig, den kopplingen känns inte helt självklar.
Men som sagt, många i den här generationen är ju lika ytliga och narcissistiska, det är ju närmast ett signum för millennials, så det är knappast förvånande att hon är som hon är eller umgås med likasinnade.
Dessutom, att hon "aldrig" blev sedd som barn stämmer ju heller inte. Visst, det verkar ju som om Benjamin har favoriserats men Bianca är ju också väldigt bortskämd.
Hon idealiserar ju även sin pappa något oerhört och han kallar ju henne alltid för "sin lilla prinsessa" så av honom har hon ju definitivt fått uppmärksamhet.

På vilket sätt är bortskämd och sedd samma sak?
Citera
2018-11-20, 15:28
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
På vilket sätt är bortskämd och sedd samma sak?

Det behöver inte vara samma sak men ofta går det ju hand i hand, dvs en överdriven uppmärksamhet i form av föräldrar som översköljer ungarna med presenter och beröm samt curlar sönder dem.
Men visst, det händer ju även att frånvarande föräldrar överkompenserar genom att skämma bort sina ungar.

Oavsett så har inte Bianca gått igenom sin uppväxt osedd, det är ju bara trams och en skymf mot Pernilla som är den förälder som verkligen ställt upp och alltid funnits där för barnen.
Återigen så får du gärna uppge källan för hennes påstådda uttalanden.
Citera
2018-11-20, 15:36
Medlem
Citat:
Det behöver inte vara samma sak men ofta går det ju hand i hand, dvs en överdriven uppmärksamhet i form av föräldrar som översköljer ungarna med presenter och beröm samt curlar sönder dem.
Men visst, det händer ju även att frånvarande föräldrar överkompenserar genom att skämma bort sina ungar.

Oavsett så har inte Bianca gått igenom sin uppväxt osedd, det är ju bara trams och en skymf mot Pernilla som är den förälder som verkligen ställt upp och alltid funnits där för barnen.
Återigen så får du gärna uppge källan för hennes påstådda uttalanden.

Det är snarare så att de barn som inte blir sedda blir bortskämda för att föräldrar vill kompensera sitt dåliga samvete med massa prylar.

Sedan är inte Bianca curlad, det är däremot hennes tre bröder. Bianca blev inte sedd som barn, fick tidigt ta känslomässigt och praktiskt ansvar för sina syskon samt uppvuxen med två föräldrar vars liv kretsar kring ytlig uppmärksamhet och lyx. Klart att det gick som det gick.
Citera
2018-11-20, 16:11
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Det är snarare så att de barn som inte blir sedda blir bortskämda för att föräldrar vill kompensera sitt dåliga samvete med massa prylar.
Det sa ju jag också, dock så finns båda varianter.
Man kan vara bortskämd pga föräldrarnas överkompensering men man kan även vara bortskämd ändå.

Citat:
Sedan är inte Bianca curlad, det är däremot hennes tre bröder. Bianca blev inte sedd som barn, fick tidigt ta känslomässigt och praktiskt ansvar för sina syskon samt uppvuxen med två föräldrar vars liv kretsar kring ytlig uppmärksamhet och lyx. Klart att det gick som det gick.
Ta ansvar för sina syskon? Oliver är ju fem år äldre än henne så något ansvar för honom har hon knappast haft. Benjamin och Theo är ju en annan sak, där särskilt Benjamin är extremt bortskämd och söndercurlad han också.
Men att få det till att Bianca har varit nåt slags tjänstehjon hemma... Hon vet ju inte ens hur man tvättar eller använder en ugn.
I Wahlgrens värld har man fått se flera exempel på hur curlad och bortskämd hon är och hur hon kör med sin mamma, talar nedlåtande till henne och bara kräver en massa. Då ska man dessutom komma ihåg att deras relation var betydligt värre för några år sen.

Så nej, det håller inte. Sluta hitta på en massa ursäkter för Biancas ytliga beteende och att det alltid är någon annans fel; hennes familj, vänner osv. Hon är en vuxen kvinna som får ta ansvar för sina egna handlingar. Jag ser inte varför hon skulle vara bättre än andra narcissistiska millennials i sin generation.
Senast redigerad av Lostworld 2018-11-20 kl. 16:43.
Citera
2018-11-20, 17:27
Medlem
Citat:
Det sa ju jag också, dock så finns båda varianter.
Man kan vara bortskämd pga föräldrarnas överkompensering men man kan även vara bortskämd ändå.

Ta ansvar för sina syskon? Oliver är ju fem år äldre än henne så något ansvar för honom har hon knappast haft. Benjamin och Theo är ju en annan sak, där särskilt Benjamin är extremt bortskämd och söndercurlad han också.
Men att få det till att Bianca har varit nåt slags tjänstehjon hemma... Hon vet ju inte ens hur man tvättar eller använder en ugn.
I Wahlgrens värld har man fått se flera exempel på hur curlad och bortskämd hon är och hur hon kör med sin mamma, talar nedlåtande till henne och bara kräver en massa. Då ska man dessutom komma ihåg att deras relation var betydligt värre för några år sen.

Så nej, det håller inte. Sluta hitta på en massa ursäkter för Biancas ytliga beteende och att det alltid är någon annans fel; hennes familj, vänner osv. Hon är en vuxen kvinna som får ta ansvar för sina egna handlingar. Jag ser inte varför hon skulle vara bättre än andra narcissistiska millennials i sin generation.

Att ta ansvar innebär inte bara att tvätta och städa. Har man småsyskon med känslor och bekräftelsebehov så kan man ta ansvar på andra sätt, betydligt mer betydelsefulla sätt.

När man vanligtvis är superstylad från topp till tå och skryter med det, men ändå medger att den bästa tiden är osminkad och ensam hemma i soffan så står väl allt inte rätt till.

Att hennes omgivning pushar henne till något hon inte klarar av och trivs med är uppenbart, snart tar det stopp, ordentligt.
Citera
2018-11-20, 19:15
Medlem
Bianca Ingrosso satsar hårt som företagare.
Men hennes sminkmärke Caia cosmetics har fått kritik för att vara en kopia av Kylie Jenners.
– Vi har alltid haft liknande stil och jag tycker om det hon gör, men det är omöjligt att jag skulle ha kopierat hennes design och tonalitet, säger Bianca Ingrosso till Nöjesbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/EorLeP/bianca-ingrosso-om-plagiatanklagelserna-blir-saklart-arg-och-jattele
Citera
2018-11-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Bianca Ingrosso satsar hårt som företagare.
Men hennes sminkmärke Caia cosmetics har fått kritik för att vara en kopia av Kylie Jenners.
– Vi har alltid haft liknande stil och jag tycker om det hon gör, men det är omöjligt att jag skulle ha kopierat hennes design och tonalitet, säger Bianca Ingrosso till Nöjesbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/EorLeP/bianca-ingrosso-om-plagiatanklagelserna-blir-saklart-arg-och-jattele

Det är omöjligt men ändå är det så likt
Citera
2018-11-29, 17:01
Medlem
QueerSchilvias avatar
Vad har hon gjort för att förtjäna uppmärksamheten?

Inga världssensationer direkt. Människan kan ju inte ens prata riktigt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in