2018-11-19, 13:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag väljer att återcitera detta inlägg från Draifos eftersom det fetade på ett bra sätt illustrerar vad som i tråden framkallar upprördhet. För ett tag sen skrev jag nåt liknande och där mitt resonemang landade i att indignationen mot en manlig pastor i en motsvarande situation som LW:s antagligen varit mycket kraftigare. Skulle t o m kunna tänka mig att nån här i tråden skulle kunna tycka att en sån opålitlig pastor förtjänar att bli åtminstone uthängd, om än inte rent av ännu värre konsekvenser. Så tror jag.

Tråden fylls med de mest halsbrytande försök till att dra horribla slutsatser av vad jag skrivit som t ex vem av SD resp LW som bäst "förtjänade att dö". Jag har ingenstans hävdat att LW förtjänade att dö! Men att jag har stöd i min uppfattning om vem av de två som, ur ett moraliskt-kristligt perspektiv, begått det största övertrampet, det vet jag. Bara att fråga runt i valfri kristen församling, varsågod!

Till frågan om informationen rörande det "yttre våld mot kroppen" gällande LW och som utredarna nyligen presenterade. Det där lär ha kommit från åkl Åsa Hiding. Var huvud, hals och extremiteter oskadade på LW? -så blir då frågan.
I radions direktrapportering rörande åtalet mot 16-åringen i Huskvarna som dödade den hemlöse Gica från Rumänien, skiljde alldeles nyss åkl Linda Schön mycket tydligt mellan det utövade våldet mot kroppen resp huvudet.
Kan kanske vara betydelsebärande?
Eller så är inte åkl Hiding så noga med vad som är vad eller kanske inte ens vem som gjort vad? Så tror jag.

Väljer att svara på din sista del, den om våld mot kroppen i fallet om LW.
Vad jag förstår är ÅK färdig med sin utredning och det blir åtal i fallet om Gica (stavning?). Då gäller inte utrednings sekretess längre.
I LWs fall kan ju det vara viktigt av utredningstekniska skäl att inte lämna ut uppgifter om exakt hur våldet sett ut och exakt av vad hon dog. Förundersökningen pågår.
Din sista mening förstår jag inte-
"Eller så är inte åkl Hiding så noga med vad som är vad eller kanske inte ens vem som gjort vad?"
Citera
2018-11-19, 13:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
SDs vän jobbar väl som tekniker hos polisen i Örebro?

Det kunde bli en intressant vändning! Tänk om det var det här som gjorde att det inte kunde nå upp till sannolika. Dock tror jag att teknikerna är mer professionella än så. Fast säker kan man ju aldrig vara. JGs sambo hade ju poliskontakter. Och jag tror även att EGTs information var rent hittepå och mer av typen desinformation. Som det mesta han/hon/hen/hin skrivit.

Nä jag tycker polisen ska ta en extra titt på de övriga i det supertajta ”Järngänget”. Där har ‪vi 3‬ par: SD & HD, JG & LI, PN & SS
Nej jag tror inte att de varit direkt inblandade men jag tror att andra rubriceringar kanske skulle kunna komma att bli aktuella...allt från försvårande till skyddande. JÄRNGÄNGET
Senast redigerad av T34Panzer 2018-11-19 kl. 14:14.
Citera
2018-11-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det verkar som att du känner dom båda?

Nej, jag tror inte heller att LW lät sig tryckas ner. Det var det som ledde till hennes död. Misstänker jag.

Jag har god kännedom om båda och om det var deras relation som ledde till hennes död kan vi inte veta.
Citera
2018-11-19, 15:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nä jag tycker polisen ska ta en extra titt på de övriga i det supertajta ”Järngänget”. Där har ‪vi 3‬ par: SD & HD, JG & LI, PN & SS
Ja, det är möjligt att man kollar upp de andra nu. Polisens spaningsledare tror att åklagaren kommer att skriva av SD från utredningen om inte misstankarna kan stärkas:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Kyrkan verkar redan ha friskrivits från alla misstankar:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-11-19, 15:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
Jag har god kännedom om båda och om det var deras relation som ledde till hennes död kan vi inte veta.

Hur länge har du känt SD?
Citera
2018-11-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
19 Aug 17
Efter misshandel och anmälan, ute och joggar
med SD och HD.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg
Men ärligt talat.. de verkar vara en samling idioter hela bunten. Make, fru och älskarinna är ute på en löprunda tillsammans..Mysigt värre!! .. Det med tanke på att frun i huset var väl medveten om relationen mellan SD och HD. INGEN av dem verkar utrustade med en uns av sunt förnuft.. Vare sig levande eller döda.
Citera
2018-11-19, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
LW ville inte lämna det du kallar ett destruktivt förhålland utan hon ville ha mer och nej hon var inte "tvingad" till något, hon levde sitt liv precis som hon ville med stor inlevelse för allt hon gjorde. För de flesta som läser om deras relation framstår den som destruktiv men inte för LW och SD. Polisanmälningar och ryktesspridning från bådas sida kan nog mer ses som en sjuk lek som triggade dem.

Jag förstår att det sticker i mångas ögon av detta men LW var en person med stark vilja och skulle inte låta sig tryckas ner i skorna av SD. Att de trivdes tillsammans är rätt uppenbart trots anmälningar och svek.
Att de triggade igång varandra med sin katt och råttalek var vi många som konstaterade redan i början av tråden. De ville lika mycket styra och ha kontroll över varandra vilket ledde till både kränkningar, våld och polisanmälningar..
Citera
2018-11-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Att de triggade igång varandra med sin katt och råttalek var vi många som konstaterade redan i början av tråden. De ville lika mycket styra och ha kontroll över varandra vilket ledde till både kränkningar, våld och polisanmälningar..

Men stopp och belägg, hot, ofredande, kränkningar och våld kom uteslutande från SD mot LW. Inget har framkommit som tyder på att LW gillade det, snarare tvärtom.
Citera
2018-11-19, 18:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
SD besökte polishuset i helgen.

Nåväl, hold your horses, det rör sig om en loggad geocache:

Citera
2018-11-19, 18:21
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Fattas bara att han sjunger "livet är en fest"
Citera
2018-11-19, 19:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Han kan ju fortsätta hålla sig där i närheten, så underlättar det för polisen när de vill ta in honom igen.
Citera
2018-11-19, 20:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Det finns vissa indikationer på att LW kan ha begravts i helgen. Bedöm detta i dagsläget som en uppgift vilken, som sagt, är helt och hållet baserad på indikationer.

Oavsett hundraprocentig bekräftelse i dagsläget, hoppas jag att så är fallet och att LW nu kanske kan ha fått sin sista vila och att anhöriga får en grav att gå till.

(Någon kanske kan bekräfta eller dementera huruvida indikationerna visar sig stämma).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in