Citat:
Jag väljer att återcitera detta inlägg från Draifos eftersom det fetade på ett bra sätt illustrerar vad som i tråden framkallar upprördhet. För ett tag sen skrev jag nåt liknande och där mitt resonemang landade i att indignationen mot en manlig pastor i en motsvarande situation som LW:s antagligen varit mycket kraftigare. Skulle t o m kunna tänka mig att nån här i tråden skulle kunna tycka att en sån opålitlig pastor förtjänar att bli åtminstone uthängd, om än inte rent av ännu värre konsekvenser. Så tror jag.
Tråden fylls med de mest halsbrytande försök till att dra horribla slutsatser av vad jag skrivit som t ex vem av SD resp LW som bäst "förtjänade att dö". Jag har ingenstans hävdat att LW förtjänade att dö! Men att jag har stöd i min uppfattning om vem av de två som, ur ett moraliskt-kristligt perspektiv, begått det största övertrampet, det vet jag. Bara att fråga runt i valfri kristen församling, varsågod!
Till frågan om informationen rörande det "yttre våld mot kroppen" gällande LW och som utredarna nyligen presenterade. Det där lär ha kommit från åkl Åsa Hiding. Var huvud, hals och extremiteter oskadade på LW? -så blir då frågan.
I radions direktrapportering rörande åtalet mot 16-åringen i Huskvarna som dödade den hemlöse Gica från Rumänien, skiljde alldeles nyss åkl Linda Schön mycket tydligt mellan det utövade våldet mot kroppen resp huvudet.
Kan kanske vara betydelsebärande?
Eller så är inte åkl Hiding så noga med vad som är vad eller kanske inte ens vem som gjort vad? Så tror jag.
Tråden fylls med de mest halsbrytande försök till att dra horribla slutsatser av vad jag skrivit som t ex vem av SD resp LW som bäst "förtjänade att dö". Jag har ingenstans hävdat att LW förtjänade att dö! Men att jag har stöd i min uppfattning om vem av de två som, ur ett moraliskt-kristligt perspektiv, begått det största övertrampet, det vet jag. Bara att fråga runt i valfri kristen församling, varsågod!
Till frågan om informationen rörande det "yttre våld mot kroppen" gällande LW och som utredarna nyligen presenterade. Det där lär ha kommit från åkl Åsa Hiding. Var huvud, hals och extremiteter oskadade på LW? -så blir då frågan.
I radions direktrapportering rörande åtalet mot 16-åringen i Huskvarna som dödade den hemlöse Gica från Rumänien, skiljde alldeles nyss åkl Linda Schön mycket tydligt mellan det utövade våldet mot kroppen resp huvudet.
Kan kanske vara betydelsebärande?
Eller så är inte åkl Hiding så noga med vad som är vad eller kanske inte ens vem som gjort vad? Så tror jag.
Väljer att svara på din sista del, den om våld mot kroppen i fallet om LW.
Vad jag förstår är ÅK färdig med sin utredning och det blir åtal i fallet om Gica (stavning?). Då gäller inte utrednings sekretess längre.
I LWs fall kan ju det vara viktigt av utredningstekniska skäl att inte lämna ut uppgifter om exakt hur våldet sett ut och exakt av vad hon dog. Förundersökningen pågår.
Din sista mening förstår jag inte-
"Eller så är inte åkl Hiding så noga med vad som är vad eller kanske inte ens vem som gjort vad?"