Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-19, 07:32
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du behöver komma ut på lite arbetsplats förlagd praktik och träffa lite folk.

Alliansenröstande akademiker med villa i Sollentuna etc är betydligt fler till antalet och flitigare att hålla värdegrunden vid liv.

Märkligt att dom alltid tycks flyga under radarn här inne, men det kanske har att göra med att det är mamma och pappa åt många av ungarna som sitter och skriver.

Du, jag har träffat din sort folk och negrer och allmänt patrask allt för mycket i mina arbetsinsatser på den kontinenten.Jag är sedan länge pensionär så jag slipper dylikt folk. Och om du tror att medelsvensson har någon annan åsikt än vad jag har kan jag meddela dig att du har fel. Men de väljer att inte skylta med den för att slippa negativa händelser på jobb och för familj. Men den dag då alla får mer än nog närmar sig med stormsteg. Då är det dags för gråt och tandagnissel för problemfolket i fråga.
Citera
2018-11-19, 07:40
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlitorisKalle
Citera mig när det kommer fram ett namn på rektorn. Då jävlar.

Då lär du få vänta, detta har högst troligen inte hänt.
Inte en enda källa presenterades i artikeln. Nya Tider suger verkligen.
Citera
2018-11-19, 07:56
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du, jag har träffat din sort folk och negrer och allmänt patrask allt för mycket i mina arbetsinsatser på den kontinenten.Jag är sedan länge pensionär så jag slipper dylikt folk. Och om du tror att medelsvensson har någon annan åsikt än vad jag har kan jag meddela dig att du har fel. Men de väljer att inte skylta med den för att slippa negativa händelser på jobb och för familj. Men den dag då alla får mer än nog närmar sig med stormsteg. Då är det dags för gråt och tandagnissel för problemfolket i fråga.

Jag förstår att du inte varit med ute i arbetslivet på 10-20 år om du tror att 0,5% extrem feminister och 1% kommunister som når någon form av beslutsfattande positioner kan sätta agendan och bestämma över hela klustret med medelklass akademiker som i huvudsak röstar på alliansen.

Är du så naiv så du tror att hela etablissemanget och storkapitalet styrs av några tusen psyksjuka extremister borde du nog dra ur usb-sladden och lägga upp tangentbordet på vinden.

Det går minst 100 sådana där alliansröstande nyliberal värdegrunds akademiker poliser som bor i Sollentuna och tex är marknadschefer på Åhléns och vill ha svarta negerpojkar som lucior på varje "kommunist" som har någon form av reel makt.
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-11-19 kl. 07:58.
Citera
2018-11-19, 08:02
  #76
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Han skulle skrivit det på flashback istället då hade han gått säker. Jag skriver om negrer hela tiden, neger neger niggers niggers. Ja det är sjukt att han döms för något så normalt, snart får man väl inte ens säga negress heller som är ett fint ord. Folk som vill straffa folk för ord är helt slut i huvudet.

Förövrigt tycker jag det är konstigt att vissa rumsrena journalister dras med ord som blatte men neger har blivit något oacceptabelt.
__________________
Senast redigerad av HenrikLarsson99 2018-11-19 kl. 08:06.
Citera
2018-11-19, 08:15
  #77
Medlem
KlasseArbogas avatar
Bara bra att detta ouppfostrade white trash lär sig en läxa, förhoppningsvis blir det även en läxa för hans värdelösa pissföräldrar
Citera
2018-11-19, 08:17
  #78
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Lika lite som det är rasism att kalla en en neger för neger..
"Ordet neger kommer från spanskans ”negro” som betyder svart och det började användas om afrikaner under slavhandelns dagar. Mycket av vetenskapen och litteraturen om svarta vid den här tiden handlade om att skapa ett försvar för slaveriet och det koloniala projektet. För att rättfärdiga slaveriet var det nödvändigt att kunna tro att svarta var underordnade vita, så svartas underlägsenhet var det återkommande temat i vitas skildringar av afrikaner."

Så jo. Det är rasistiskt. Fatta nån gång. Vill du sedan gå runt och kalla folk för n-ordet ( "svart slav") så gör det, det är ditt val. Du kan däremot inte påstå att du inte är rasist om du väljer att kränka andra för deras hudfärg.
__________________
Senast redigerad av surlai 2018-11-19 kl. 08:22.
Citera
2018-11-19, 08:24
  #79
Medlem
Ja är det från fria tider så låter det ju seriöst tycker jag , finns det någon sorgligare blaska ? Allvarligt 98% av allt som skrivs där är ju ren bull
Citera
2018-11-19, 08:25
  #80
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Jag hatar n ordet. Man känner sig så undergiven på något sätt.Tråkigt att ytterligare ett barns liv blir förstörd dock. Ungdomar är impulsiva ibland och säger saker de inte menar.
Skilj på neger och nigger, det är en jäkla skillnad. Svart som man idag säger tycker jag låter illa med.
Citera
2018-11-19, 08:28
  #81
Medlem
Stones avatar
När ett mord sker så undrar ju Svensson, varför var det ingen som grep i innan det gick så långt? Nu gjorde de det.
Citera
2018-11-19, 08:28
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
"Ordet neger kommer från spanskans ”negro” som betyder svart och det började användas om afrikaner under slavhandelns dagar. Mycket av vetenskapen och litteraturen om svarta vid den här tiden handlade om att skapa ett försvar för slaveriet och det koloniala projektet. För att rättfärdiga slaveriet var det nödvändigt att kunna tro att svarta var underordnade vita, så svartas underlägsenhet var det återkommande temat i vitas skildringar av afrikaner."

Så jo. Det är rasistiskt. Fatta nån gång. Vill du sedan gå runt och kalla folk för n-ordet ( "svart slav") så gör det, det är ditt val. Du kan däremot inte påstå att du inte är rasist om du väljer att kränka andra för deras hudfärg.

Får man säga negress?
Citera
2018-11-19, 08:31
  #83
Medlem
Yxherrens avatar
Så nu ska han omskolas i ett vårdprogram.

Sverige är ett riktigt farligt land.
Citera
2018-11-19, 08:34
  #84
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
"Ordet neger kommer från spanskans ”negro” som betyder svart och det började användas om afrikaner under slavhandelns dagar. Mycket av vetenskapen och litteraturen om svarta vid den här tiden handlade om att skapa ett försvar för slaveriet och det koloniala projektet. För att rättfärdiga slaveriet var det nödvändigt att kunna tro att svarta var underordnade vita, så svartas underlägsenhet var det återkommande temat i vitas skildringar av afrikaner."

Så jo. Det är rasistiskt. Fatta nån gång. Vill du sedan gå runt och kalla folk för n-ordet ( "svart slav") så gör det, det är ditt val. Du kan däremot inte påstå att du inte är rasist om du väljer att kränka andra för deras hudfärg.


En sanning med modifikation. Negrarna själva kallar varandra olika former av negers, nigga typ. Då blir ingen kränkt.
Det är bara onegrare som inte tillåts skriva eller uttala ordet.
Diskriminering.

Ord som svennehora och fitta är dock ok.
Svenska tjejer får man angripa året om. Kränka andra för deras kön går fint så länge de är vita flickor.

Särskilt fria att kränka är blattarna och negrarna.
Vita däremot får straff vid användande av vissa ord.

Artikeln verkar lite fake, men faktum kvarstår. Straff utgår bara om den som skriver vissa ord är vit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback