2018-11-08, 19:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Menar du att gravitationen drar mer i nosen än baken av planet?

Förklara varför Jorden är många gånger större idag än vad den var 1972.

Driver du med oss eller är du bara otroligt korkad? Du har förklaringen i samma artikel som du hittat din första bild ifrån. Bara att klicka på din egna länk så får du svaret.
Citera
2018-11-09, 02:26
Medlem
jeranisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Om du syftar på Eratosthenes experiment så erkände ju t.o.m en av biskoparna inom heliocentrismkyrkan Neil Degrasse Tyson nyligen att man får samma resultat om marken är platt med en liten lokal sol.

Fast Neil är ganska klumpig när han ger det svaret eftersom under Eratosthenes levnadstid var det efter arbete av Aristarchus av Samos känt att solens strålar träffar jorden parallellt. Med andra ord visste de redan då att solen måste vara väldigt långt bort vilket bekräftats i modern tid (avståndet till solen är ca 150 miljoner km). Detta är, precis som mycket annat, en dödsstöt för allt vad plattjordsmodellen har att erbjuda eftersom det är omöjligt för solen att kasta parallella strålar om den är nära jorden.

Ack så fortsätter diskussionen som om det finns något att diskutera.
Citera
2018-11-11, 15:06
Medlem
populopiduss avatar
Snälla, kan vi inte bara få ett slut på detta tramset? Detta är den sämsta konspirationsteori som någonsin existerat. Ni som förespråkar den framstår inte bara som foliehattar utan framför allt som otroligt korkade och/eller mentalt sjuka. Jag hoppas inte ni proklamerar öppet på Facebook och liknande att ni tror på detta nonsens för det vore otroligt pinsamt.

Snälla för allas skull - droppa denna otroligt banala idé.
Citera
2018-11-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Snälla, kan vi inte bara få ett slut på detta tramset? Detta är den sämsta konspirationsteori som någonsin existerat. Ni som förespråkar den framstår inte bara som foliehattar utan framför allt som otroligt korkade och/eller mentalt sjuka. Jag hoppas inte ni proklamerar öppet på Facebook och liknande att ni tror på detta nonsens för det vore otroligt pinsamt.

Snälla för allas skull - droppa denna otroligt banala idé.
Fram med bevis för kurvan utan hjälp av regeringar och rymdstationer.
Fram med experiment som visar att atmosfären inte gör så det ser kurvigt ut t.ex. Jag väntar på denna simpla bevisning.
Citera
2018-11-15, 21:59
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Fram med experiment som visar att atmosfären inte gör så det ser kurvigt ut t.ex. Jag väntar på denna simpla bevisning.

Varsågod.
https://imgur.com/a/cE0tt
Citera
2018-11-15, 23:05
Medlem
madtops avatar
Citat:
Fram med bevis för kurvan ...

Varsågod:
https://youtu.be/t6YfEkLR_Ho

Fantastiska bilder från den japanska satelliten Himawari 8.

Citat:
Fram med experiment som visar att atmosfären inte gör så det ser kurvigt ut t.ex.
Varsågod:
http://t-ec.bstatic.com/images/hotel/max1024x768/261/26148980.jpg

En vacker solnedgång där man ser solen försvinna ned under horisonten.

Citat:
Fram med bevis ...

Förövrigt har du nog missförstått det hela. Det är du som påstår att tusentals år av kunskap är felaktig så det är nog du som ska bevisa din hypotes.
Senast redigerad av madtop 2018-11-15 kl. 23:14.
Citera
2018-11-17, 00:43
Medlem
boneheads avatar
Citat:

Vad tycker du att du ser, med egna ögon, när du ser en helt vanlig solnedgång?
Citera
2018-11-17, 01:24
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Men din jävla tönt, vi skramlar åt dig så får du åka ballong så pass högt att du inser att jorden är ett klot. Ok? Jag betalar en hel del bara får att få ut dig ur ditt pojkrum
Citera
2018-11-17, 02:02
Medlem
Sadomans avatar
Fascinerande hur tyst det blir i den här tråden när man presenterat de bevis som begärts.

Citat:
Fram med bevis för kurvan

Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Varsågod.
https://imgur.com/a/cE0tt

Min lilla bild är väl inte så knasig? Allt du behöver göra är att förklara hur solen, samtidigt, kan vara både över och under moln, i bakgrund och förgrund, som är mellan 1000 och 2000 meter upp medan solen själv, på en platt jord, är 5 941 000 meter upp.
Citera
2018-11-18, 21:08
Medlem
Lao Tzus avatar
Jag är vägen sanningen och livet.

Nu har jag varit på konferens som särskilt inbjuden.

Jag vill efter detta varna för att "Flat earth society" är kontrollerad opposition.

Däremot kom det fram oemotsägliga bevis för att jorden är platt. Referatet av konferensen har gjorts av en foliehatt som hallucinerar om att jorden är rund men det framkommer ändå att jorden är platt.
Citat:
Inside the Flat Earth Conference, Where the World’s Oldest Conspiracy Theory Is Hot Again

All the major speakers are at odds with the Flat Earth Society, whom many describe as “controlled opposition.

https://www.thedailybeast.com/inside-the-flat-earth-conference-where-the-worlds-oldest-conspiracy-theory-is-hot-again
Citera
2018-11-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag är vägen sanningen och livet.

Nu har jag varit på konferens som särskilt inbjuden.

Jag vill efter detta varna för att "Flat earth society" är kontrollerad opposition.

Däremot kom det fram oemotsägliga bevis för att jorden är platt. Referatet av konferensen har gjorts av en foliehatt som hallucinerar om att jorden är rund men det framkommer ändå att jorden är platt.
Du får gärna presentera dessa bevis här, vi har väntat i över en dekad. Nå, o store, vad är dina bevis?
Citera
2018-11-19, 07:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Däremot kom det fram oemotsägliga bevis för att jorden är platt.
Förklarade någon hur det kan komma sig att det är sommar i Argentina nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in