Citat:
Menar du den där svagbegåvande flocken som sjöng hårdrock och samverkade så hon ströps i bilen? Långshyttanmördaren som är fd särskoleelev kallade sig ju ”ganster” (i ett misslyckat försök att stava gangster) som yrke på sin Facebook.
Kanske JF också ville vara en häftig ”ganster”. Han som skröt för sina unga bekanta om sin ”dom för olaga hot”, visade sina knivar och soft airguns och berättade i förhör om sina tankar kring ”tänk om de vetat att det var jag som var mördaren i stan, då hade de inte varit så kaxiga”.
Bobbys morsa har ju också en konstaterad utvecklingsstörning.
Kanske JF också ville vara en häftig ”ganster”. Han som skröt för sina unga bekanta om sin ”dom för olaga hot”, visade sina knivar och soft airguns och berättade i förhör om sina tankar kring ”tänk om de vetat att det var jag som var mördaren i stan, då hade de inte varit så kaxiga”.
Bobbys morsa har ju också en konstaterad utvecklingsstörning.
- hon gängade ju med Eddy för att hon levde i nån slags dröm om att bo ”i eget hus på landet” enlig hennes mor.
Kanske har du rätt, jag vet inte. Men jag vet personer diagnostiserade med lätt utvecklingsstörning som uttrycker sig och resonerar på en väldigt mycket högre nivå än JF.
Hans terapeut spånade ju även hon om hans troliga inlärningssvårigheter.
Kanske har du rätt, jag vet inte. Men jag vet personer diagnostiserade med lätt utvecklingsstörning som uttrycker sig och resonerar på en väldigt mycket högre nivå än JF.
Hans terapeut spånade ju även hon om hans troliga inlärningssvårigheter.
Där ter det sig som grupptryck och Bobbys mor lydde som en hund.
De är korkade men typ dämpade efteråt och sitter inte och skrävlar på samma sätt som JF. Han verkar ju sakna samvete och beter sig som dreams come true, att han är ute på äventyr och mitt i hans ensamhet och jakt på vänskap så styr han väldigt mycket. Han är mer absurd. Alltså, han har en krets han umgås med som han suktar efter men verkar gilla att skrämmas, hota på nåt vis även om han likaväl stoltserar?
"En kväll när sönerna hade varit och spelat fotboll så kom de hem och berättade att Johan var konstig. Johan hade berättat för dem att han mordhotat och försökt mörda tjejer."
"S*igge berättar te.x att han och hans kompisar spelar fotboll och de står i en ring och skjuter bollen till varandra. Om en åker ut ska så ska man slå en annan lätt på axeln. Då kan Johan säga "nu jävlar ska jag slå ner dig."
"Johan ringde upp M*lvin. Johan berättade att han suttit vid Statoil och då hade det kommit förbi folk som skällt på honom för att han sålde alkohol till minderåriga. Johan hade lovat att han inte skulle köpa ut mer.
Johan frågade då M*lvin hur han helst skulle vilja bli dödad. M*lvin svarade att han helst skulle vilja dö direkt och inte ligga och lida."
" Johan har sagt till en av M*lvins kompisar att M*lvin var taskig och frös ut honom, att M*lvin inte ville prata med honom. Då tyckte M*lvin synd om Johan och skrev till honom."
"M*lvin berättar också att en kompis till honom hade pratat med honom och då hade Johan sagt att M*lvin inte var en bra kompis och att M*lvin skulle få stryk. Detta för att M*lvin inte hörde av sig."
Senast redigerad av develi 2018-11-18 kl. 18:10.
Senast redigerad av develi 2018-11-18 kl. 18:10.