2018-08-08, 20:34
  #1141
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Vad fullföjde han inte menar du? Hon dog ju?
Så tänkte jag också först - men hon levde ju när hon hittades, alltså måste han ha dragit iväg därifrån medan hon ännu levde.
Kanske det postaren menade.
Citera
2018-08-08, 20:50
  #1142
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så tänkte jag också först - men hon levde ju när hon hittades, alltså måste han ha dragit iväg därifrån medan hon ännu levde.
Kanske det postaren menade.

I värsta fall så har han väl skadat henne på ett sånt sätt att han vet att hon ska dö, och han har inte räknat med att hon ska ska bli hittad medan hon sprattlar omkring och förblöder.
Citera
2018-08-08, 20:55
  #1143
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
I värsta fall så har han väl skadat henne på ett sånt sätt att han vet att hon ska dö, och han har inte räknat med att hon ska ska bli hittad medan hon sprattlar omkring och förblöder.
Ja, hua..
Citera
2018-08-08, 21:01
  #1144
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Han fick nog inte gå för sina föräldrar om jag ska vara ärlig. Han var rätt hårt hållen. Speciellt av modern.

Jag finner allt det här så märkligt. Han har alltid varit sjukligt empatisk och brytt sig om människor från första klass till nionde. Bilden som framkommer om någon som skickar hotbrev osv är verkligen ingenting jag känner igen från skoltiden. Iofs så började väl det i gymnasiet, men konstigt att han tvärvände såpass. Trött på att bli förlöjligad kanske?
Jag erinrade mig en sak nu. Utifrån hans perspektiv i domen så framkom det att de där mobbarna även hotat hans familj, men inte vad. Är det nåt du känner till?

"Det finns ingen anledning för xx att vara rädd nu. Han har hemstudier nu. Han var under hela högstadietiden svårt mobbad och hans familj blev utsatt för hot av mobbarna."

Jag tror absolut inte detta uppstod i mellantiden högskola-gymnasie. Han har garanterat burit på frustrationer en längre tid.
Hon blir dock en katalysator där det inre väller ut och som sagt: nivån är ytterst obehaglig.
Hon har knappast förlöjligat honom via att ta avstånd. Då borde han ha agerat ut för länge sen såsom du beskrivit att han förnedrats.
Han agerar ut mot en tjej som inte gjort ett skit och det tar orimliga proportioner - och det är sex och grovt övervåld det handlar om som hot.
Du gav följande exempel då du upplevde kontakten obehaglig:
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Detta är ett svar till er 3 som undrar. Med obehagligt menar jag inte hotfullt på något vis.

Han kunde skriva typ "vad kul att det går bra för dig nuförtiden, och vilken grann flickvän du har, du vill inte dela med dig? Hehe skojade bara. Ha det bra vännen så hörs vi!"
.
Han har ett plumt skämt och här återspeglas väl hans sociala inkompetens.
Men vore han äldre hade han väl klassats som gubbsjuk. Jag antar du tyckte det var obehagligt att hans skämt har en viss underton som jag uppfattar som sexuell anspelning.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-08-08 kl. 21:30.
Citera
2018-08-08, 21:56
  #1145
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Vad fullföjde han inte menar du? Hon dog ju?

Han försäkrade sig inte om att hon var död om uppsåtet var att döda. Hon levde någon timma från det han lämnat platsen.
__________________
Senast redigerad av Lill-Ann 2018-08-08 kl. 22:02.
Citera
2018-08-08, 23:00
  #1146
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Han försäkrade sig inte om att hon var död om uppsåtet var att döda. Hon levde någon timma från det han lämnat platsen.

Hade han inte sagt något om att han hoppas hon lever när han greps? (Eller blandar jag ihop med något annat fall?).
Citera
2018-08-08, 23:14
  #1147
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hade han inte sagt något om att han hoppas hon lever när han greps? (Eller blandar jag ihop med något annat fall?).

Vet ej om uppsåtet var att döda. Det är möjligt att han sagt, något som jag missat.
Citera
2018-08-08, 23:18
  #1148
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Vet ej om uppsåtet var att döda. Det är möjligt att han sagt, något som jag missat.

Eller hur tonläget var om han sade det, ifall det var uppriktigt eller hånfullt?
Citera
2018-08-08, 23:30
  #1149
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller hur tonläget var om han sade det, ifall det var uppriktigt eller hånfullt?

Ja, eller om han sitter och ångrar sig nu?
Citera
2018-08-08, 23:32
  #1150
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Ja, eller om han sitter och ångrar sig nu?

Ja det kan ju vara något som skett i hastigt mod som det heter.
Citera
2018-08-09, 00:24
  #1151
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Vet ej om uppsåtet var att döda. Det är möjligt att han sagt, något som jag missat.
Det var det.
Citat:
Under måndagens förhör förnekade mannen gärningen. Men på tisdagen erkände han.

– Det var ett ganska långt förhör, kanske tre timmar. Då berättade han väldigt detaljerat och sammanhängande om hela händelseförloppet och hur han dödade den här kvinnan. Han hade uppsåt att döda, säger hans advokat Thomas Carlstedt.

Varför gjorde han det?

– Han har ett motiv, som han har redovisat i förhör. Men han vill inte gå ut med det, eller om han har någon relation med kvinnan.
https://www.expressen.se/nyheter/haktade-mannen-erkanner-mordade-smabarnsmamman/
Citera
2018-08-09, 00:57
  #1152
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var det.

Lite märkligt uttryckt av advokaten, är det inte?

Citat:
– Han har ett motiv, som han har redovisat i förhör. Men han vill inte gå ut med det, eller om han har någon relation med kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in