Så tänkte jag också först - men hon levde ju när hon hittades, alltså måste han ha dragit iväg därifrån medan hon ännu levde.
Kanske det postaren menade.
Så tänkte jag också först - men hon levde ju när hon hittades, alltså måste han ha dragit iväg därifrån medan hon ännu levde.
Kanske det postaren menade.
I värsta fall så har han väl skadat henne på ett sånt sätt att han vet att hon ska dö, och han har inte räknat med att hon ska ska bli hittad medan hon sprattlar omkring och förblöder.
I värsta fall så har han väl skadat henne på ett sånt sätt att han vet att hon ska dö, och han har inte räknat med att hon ska ska bli hittad medan hon sprattlar omkring och förblöder.
Han fick nog inte gå för sina föräldrar om jag ska vara ärlig. Han var rätt hårt hållen. Speciellt av modern.
Jag finner allt det här så märkligt. Han har alltid varit sjukligt empatisk och brytt sig om människor från första klass till nionde. Bilden som framkommer om någon som skickar hotbrev osv är verkligen ingenting jag känner igen från skoltiden. Iofs så började väl det i gymnasiet, men konstigt att han tvärvände såpass. Trött på att bli förlöjligad kanske?
Jag erinrade mig en sak nu. Utifrån hans perspektiv i domen så framkom det att de där mobbarna även hotat hans familj, men inte vad. Är det nåt du känner till?
"Det finns ingen anledning för xx att vara rädd nu. Han har hemstudier nu. Han var under hela högstadietiden svårt mobbad och hans familj blev utsatt för hot av mobbarna."
Jag tror absolut inte detta uppstod i mellantiden högskola-gymnasie. Han har garanterat burit på frustrationer en längre tid.
Hon blir dock en katalysator där det inre väller ut och som sagt: nivån är ytterst obehaglig.
Hon har knappast förlöjligat honom via att ta avstånd. Då borde han ha agerat ut för länge sen såsom du beskrivit att han förnedrats.
Han agerar ut mot en tjej som inte gjort ett skit och det tar orimliga proportioner - och det är sex och grovt övervåld det handlar om som hot.
Du gav följande exempel då du upplevde kontakten obehaglig:
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Detta är ett svar till er 3 som undrar. Med obehagligt menar jag inte hotfullt på något vis.
Han kunde skriva typ "vad kul att det går bra för dig nuförtiden, och vilken grann flickvän du har, du vill inte dela med dig? Hehe skojade bara. Ha det bra vännen så hörs vi!"
Han verkade väldigt desperat efter att jag skulle komma och hälsa på så att han skulle ha en vän. Jag vart så chockad när jag hörde vad han gjort.
Han visade inga farliga tendenser i skolan. Han var väldigt socialt klumpig. Han bjöd ett gäng grabbar (mobbarna) på mcdonalds varje dag i ett år. Han kastade sönder dyra parkerade bilar för att mobbarna sa att han skulle göra det.
Jag skulle gissa på någon form av autism kombinerat med låg IQ i motsats till många med Asperger som ofta har hög IQ.
När han inte ville betala McDonalds mer så sa en av killarna såhär:
"Men Johan, då är vi inte dina vänner längre".
Ibland kan man ju undra om det är dom normalbegåvade som mobbarna är som är sjuka och inte han. Han vill bara väl generellt
.
Han har ett plumt skämt och här återspeglas väl hans sociala inkompetens.
Men vore han äldre hade han väl klassats som gubbsjuk. Jag antar du tyckte det var obehagligt att hans skämt har en viss underton som jag uppfattar som sexuell anspelning.
Senast redigerad av develi 2018-08-08 kl. 21:30.
Vet ej om uppsåtet var att döda. Det är möjligt att han sagt, något som jag missat.
Det var det.
Citat:
Under måndagens förhör förnekade mannen gärningen. Men på tisdagen erkände han.
– Det var ett ganska långt förhör, kanske tre timmar. Då berättade han väldigt detaljerat och sammanhängande om hela händelseförloppet och hur han dödade den här kvinnan. Han hade uppsåt att döda, säger hans advokat Thomas Carlstedt.