Citat:
Ursprungligen postat av
TuffaViktor81
Så att använda en leksak som ser ut som ett vapen eller kan uppfattas som vapen ger polisen rätt att skjuta någon?
Du har ingen som helst jävla aning om varför kulorna sitter i ryggen. Eller var du på plats?
I Erics fall så svär jag då på att dom gjorde fel då han sköts i ryggen och jag tvivlar starkt på att Eric gjort uttfall mot grisarna.
Ja. Pekar du med vapen, eller något som liknar ett vapen, emot någon så har den personen nödvärnsrätt, är denne person polis så är denne lärd att isf freda sig med tjänstevapnet och INTE stå och vänta på att kanske bli skjuten.
Nej veta kan jag inte, däremot kan jag säga vad som är mest sannolikt, och det är att Eric vänt på sig under det att poliserna höjt sina vapen och tryckt av. Något alla med minsta kunskap om sådana här situationer vet kan hända, inga konstigheter.
Nej i din värld så var väl vapnet planterat, och i själva verket satt Eric ned och luktade på blommorna på innergården när tre elaka konstaplar bestämde sig för att skjuta prick på honom.
Klarar man dock att resonera utifrån någon form av rimlighetsperspektiv så förefaller det betydligt troligare att Eric riktat vapnet emot poliserna, utan att förstå vad det är han gör, och vilka följder det kan få. Kom ihåg att du heller inte var på plats, det var dock dom tre poliserna.