Citat:
Ursprungligen postat av
judektil
Dances with wolves: 8.5/10, väldigt bra film. Rekommenderas, även om den är lite lång (3h56min)
In the name of the father: 6.5/10, ganska mysig film men inget jättespeciellt egentligen.
Jackie Brown: 9/10, väldigt välgjord film, Samuel L Jackson levererar i vanlig ordning. Får lite Pulp fiction-vibbar av den.
Notorious: 8/10, väldigt bra hitchcock-rulle men slutet var lite abrupt, kändes som om de hade tidspress.
Spellbound: 8/10, Hitchcock levererar i vanlig ordning. Gillar filmer med samma tema, dvs rörig handling och man får tänka lite själv. Slutet var lite speciellt.
Ska fortsätta Hitchcock-temat med
The man who knew too much (1956)