Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Vad bra! Så varför klaga på att andra ev inte skulle göra det och om "olagligheter"?
Jag bor inte i Sverige. Jag betalar skatt där jag bor och nytjar resurser som skola, vård och omsorg.
Dan å andra sidan har importerat sin tyska fru och tyska ungar och sitter och beklagar sig över hur myndigheterna behandlar honom och hans importer, trots att han vare sig bott eller betalat skatt i Sverige på minst 10 år.
Det är väl en jävla skillnad?
Gällande "olagligheter" förstår jag inte vad du menar. För att jag inte betalar svensk skatt är det på något sätt acceptabelt att Dan begår fullständigt jäviga handlingar för att sko sig själv på den ideella förening han själv startat? You lost me...
Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Har du redan glömt bort att Dan är inte den enda som inräknas som konsult? Sedan tillkommer här många andra påståenden att alla har nu egna bolag som de skor sig via.
Ingrid Carlqvist hade eget bolag hon med, Carlqvist media AB tror jag att det hette. Hon satt i styrelsen...
Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Man undrar vem/vad du exakt är emot: Dan själv, hela styrelsen, uppbyggnaden av verksamheten...?
Dan i slutändan, då det är han som är hjärnan bakom det hela. Jag är övertygad om att det finns mängder med DFS-are som vill väl. Tyvärr så sitter domän-Dan där och skall sko sig själv med sina feta fingrar i syltburken.
Han är beviseligen en rejält ful fisk som hållit på med mycket skit innan. Jag menar man blir inte uthängd i Danska plus som bedragare med namn och bild bara för att de känner för det...
Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
För exempelvis är det inte alls konstigt att en nationell förening garderar sig mot infiltration av vänstern och ev kuppförsök.
Absolut inte. Men vem fan är det som säger att det är just Dan Eriksson, Magnus Söderman och NPC-CONRAD som skall sitta låsta i styrelsen?
Har man 1000+ medlammar så finns det garanterat bättre lämpade människor än dessa...
Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Kan också notera att jag finner inte det konstigt eller fel att folk avlönas.
Suck samma halmgubbe som ältats i tråden i snart ett år.
Nej, jag har inga problem om folk avlönas för verksamhet de bedriver.
Jag har dock enorma problem med att Dan och company sitter och lyfter ospeccade konsultarvoden, tar betalt för flyttar etc. från en ideell förening som producerar väldigt lite.
De har haft mellan 3-5 anställda. Så många människor kan inte leva på en pissig liten ideell förening med ett par tusen medlemmar.
Det blir ingenting över till verksamheten.
Man hade för fan kunnat köpa två till liknande svenskarnas hus imorgon för de löne-(eller konsult och bluffakturering)kostnader man parastierat på från föreningen. Ingen insamling hade behövts...
Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Likaså som jag är glad att Nya Tider anställer och ger lön.
Nya tider är inte en ideell förening...det är väl ett bolag som alla andra.
Dan får hemska gärna starta bolag och betala ut lön till sig själv och andra. Det är en helt annan femma.
Nu skall ANDRA människor in med resurers och han skall leka direktör.
Han kan närsomhelst lägga ner föreningen (som andra tidigare projekt) och ta precis alla resurser.
Är du bekväm med att bygga upp en förening under de omständigheterna, med husköp och medlemsintäkter i miljonklassen (som till största del förvisso äts upp av Dan, Magnus och NPC-Conrad)?
Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Finner förövrigt inte att vår diskussion leder någonvart så blir det slut här är det inga problem för min del.
Surprise surprise.
Du har slängt halmgubbar och inte bemött ett enda argument sakligt utan bara viftat bort precis allting med rent hittepå.
Du har tillochmed försvarat Dans skenbyte med utrustning (som han själv använder fortfarande i hemmet) och hur föreningen betalade hans tyska familjs privata flytt till Sverige.
Sådana förmåner har inte ens många headhuntade mellanchefer i näringslivet. Men direktör Dan minsann...
Fine by be, fortsätt att betala in pengar till DFS och lev i er fantasivärld.
Ränderna går aldrig ur en tiger, en bedragare är en bedragare.