Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2018-11-18, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugge-B
När Marianne Ny på presskonferensen 2016-09-07 tog på sig skulden för denna vägran och alla dessa år av förhalande så erkände hon sig i princip också skyldig till grovt uppsåtligt tjänstefel. Ett brott som kan ge upp till sex års fängelse.

Då finns det väl redan en eller flera polisanmälningar rörande detta grava brott?
Vad är status för dessa?

/T
Citera
2018-11-18, 10:06
Medlem
wwrs avatar
Snowden tror att ett åtal om spionage kan bli trassligt att föra i hamn.
Citat:
“Whether you like Assange or hate him, the theories used in a potential Espionage Act prosecution would threaten countless reporters at the New York Times, Washington Post, and the many other news outlets that report on government secrets all the time. While everyone will have to wait and see what the charges detail, it’s quite possible core First Amendment principles will be at stake in this case,”
https://sputniknews.com/amp/us/201811171069890725-snowden-assange-whistleblower-prosecution/
Kan bara instämma.

Kunde man då inte på liknande sätt åtala NYT för landsförräderi när dom ljög ihop skrönan om "resistance in the White House".
Disclaimer: "ljög ihop" är min personliga bedömning av dokumentets sanningshalt
Senast redigerad av wwr 2018-11-18 kl. 10:30.
Citera
2018-11-18, 12:36
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Då finns det väl redan en eller flera polisanmälningar rörande detta grava brott?
Vad är status för dessa?

/T
Varför tror du det? Vem skulle ha gjort dessa polisanmälningar? Assange? Gugge-B? Marianne Ny? UNWGAD? Du?
Citera
2018-11-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Varför tror du det? Vem skulle ha gjort dessa polisanmälningar? Assange? Gugge-B? Marianne Ny? UNWGAD? Du?
För länge sedan ställde jag här frågan om ev. polisanmälningar mot MN och fick svaret att det redan var gjort.

Som jag uppfattar diskussionen finns här åtskilliga personer med stort agg mot MN, och det är väl inte orimligt att någon/några av dessa faktiskt prövar med en polisanmälan?
/T
Citera
2018-11-18, 13:05
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
För länge sedan ställde jag här frågan om ev. polisanmälningar mot MN och fick svaret att det redan var gjort.

Som jag uppfattar diskussionen finns här åtskilliga personer med stort agg mot MN, och det är väl inte orimligt att någon/några av dessa faktiskt prövar med en polisanmälan?
/T
Okej, så frågan var egentligen någon slags retorisk fråga där du, trots att du redan fått uppgifter om att det fanns polisanmälan, ändå ville göra gällande att eftersom du inte känner till någon polisanmälan, så har det troligen inte skett något olagligt?
Citera
2018-11-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Okej, så frågan var egentligen någon slags retorisk fråga där du, trots att du redan fått uppgifter om att det fanns polisanmälan, ändå ville göra gällande att eftersom du inte känner till någon polisanmälan, så har det troligen inte skett något olagligt?
Ojdå, nu blev det lite upprört(?) och komplicerat...

-Ja, min fråga var retorisk.
-Nej, jag tror inte att det i nuläget verkligen finns någon polisanmälan mot MN
(men det vore intressant om det finns, och man kan följa dess öde)
-Frågan om huruvida MN begått någon i lagens mening brottslig handling har jag inte någon uppfattning om.

/T
Citera
2018-11-18, 13:53
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ojdå, nu blev det lite upprört(?) och komplicerat...

-Ja, min fråga var retorisk.
-Nej, jag tror inte att det i nuläget verkligen finns någon polisanmälan mot MN
(men det vore intressant om det finns, och man kan följa dess öde)
-Frågan om huruvida MN begått någon i lagens mening brottslig handling har jag inte någon uppfattning om.

/T
Jag är inte det minsta upprörd. Jag finner det bara väldigt märkligt att du inte frågar det du vill veta om du är intresserad och saknar åsikt.
Citera
2018-11-18, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Intressant i NYT om det åtal som föreligger mot JA i USA. Tydligen skall det ha tillkommit under sommaren, efter att CIA bedrivit riktade spaningar mot Wikileaks för att utröna dess kopplingar till Moskva.

"tillkommit under sommaren" skulle möjligen kunna syfta på att det tillkommit åtalspunkter under sommaren.

Man kan förstå att CIA surnade till rejält efter publiceringen av Vault 7-läckan förra året - den största förödmjukelsen av CIA i form av en läcka genom världshistorien. Att man då satte i en ännu högre växel i att med alla medel försöka sätta ditt Wikileaks är rätt förutsägbart.

USA:s grand Jury-åtal mot Wikileaks existerade dock betydligt tidigare.

Vi kan t.ex. konstatera att förhandlingar mellan Wikileaks och USA om immunitet ägde rum något halvår tidigare, d.v.s. innan släppet av Vault 7, någon gång i januari-februari.

Och sen känner vi ju till Strafor-läckan från 26 januari 2011

"We have a sealed indictment for Assange."
Citera
2018-11-18, 15:14
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Snowden tror att ett åtal om spionage kan bli trassligt att föra i hamn.

[url]https://sputniknews.com/

Jo, det är klart att de som kommer bli åtalade säger att det inte begåtts något brott; att länka "Sputnik News" i detta sammanhang är ju löjeväckande.

Emellertid är det bra att du påminner om landsförrädaren Snowden och hur hans uppdragsgivare fortsätter att använda honom för propagandaändamål riktade mot Väst. Många som kommer få äta kråka , det kan vi vara ense om.
Citera
2018-11-18, 17:03
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Emellertid är det bra att du påminner om landsförrädaren Snowden och hur hans uppdragsgivare fortsätter att använda honom för propagandaändamål riktade mot Väst. Många som kommer få äta kråka , det kan vi vara ense om.
Har du källor för detta? eller är det egentligen bara du som sysslar med propaganda just nu?
Citera
2018-11-18, 17:04
Medlem
Här finns en aktuell exklusiv intervju med Jennifer Robinson angående de senaste händelserna.

https://www.msnbc.com/david-gura/watch/exclusive-lawyer-for-wikileaks-founder-julian-assange-speaks-out-on-possible-criminal-charges-137358 3427722?v=railb&
Citera
2018-11-18, 21:17
Medlem
Anonymares avatar
Citat:

/T

Det finns mig veterligen ingen brottsutredning mot MN men flera här driver en förtalsliknande kampanj mot åklagaren, antagligen i syfte att få JA att framstå i bättre dager än vad verkligheten medger. Åklagaren har inte gjort något fel men har haft mycket svåra omständigheter genom att JA gömt sig på ambassaden och inte bara fått asyl för påstådda hot från USA utan framförallt i praktiken asyl från svensk rättsprocess.
Senast redigerad av Anonymare 2018-11-18 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in