2018-11-17, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och jag har aldrig påstått att han har sagt det heller.. är det inte jobbigt att konstruera din verklighet och argumentation allteftersom du stöter på den riktiga verkligheten?
Då missuppfattade jag dig.
Citera
2018-11-17, 18:53
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och jag har aldrig påstått att han har sagt det heller.. är det inte jobbigt att konstruera din verklighet och argumentation allteftersom du stöter på den riktiga verkligheten?
Jag tycker mig se ett mönster i tråden att varje gång som en sanningssökare får det svårt att gå ihop så börjar man ändra lite på formuleringarna och sedan märker dom själva ord utifrån det samtidigt som dom tramsar så mycket som går i förhoppning om att moderator ska radera bevisen för vad dom från början sagt.

Rätt tråkigt i så fall för jag är genuint nyfiken på hur onopono och eventuellt andra får hela det hemliga massmordet av passagerare på annan plats att gå ihop med likdelar och tillhörigheter som påträffats där det förväntades. Samt framför allt varför det inte var enklare att mörda dom på det officiellt beskrivna viset på de officiellt beskrivna platserna.

Onopono har ju trots allt rätt i att implikationerna av det skulle vara helt enorma. Kan det vara så att det är superhemlig information som dom råkat försäga sig om och att dom sysslar med damage control för att hindra oss från att få reda på vad som egentligen hände med passagerarna?
Citera
2018-11-17, 19:35
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Varför släppte3 CIA Och FBI Igenom detta dåd?
Varför tror du att dom gjorde det? Och vilket dåd syftar du på?

Det hemliga massmordet på passagerarna som onopono och bubba är övertygade om? Eller 4 st avsiktliga och ytterst publika flygplanskrascher 2001?
Citera
2018-11-17, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Varför tror du att dom gjorde det? Och vilket dåd syftar du på?

Det hemliga massmordet på passagerarna som onopono och bubba är övertygade om? Eller 4 st avsiktliga och ytterst publika flygplanskrascher 2001?

Dom visste om det och gjorde inget från
https://www.youtube.com/watch?v=mjwW1JlGG4o&pbjreload=10

Den ursprungliga filmer är borta!
Senast redigerad av Vidarquintar 2018-11-17 kl. 20:07.
Citera
2018-11-17, 20:08
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Dom visste om det och gjorde inget från
https://www.youtube.com/watch?v=mjwW1JlGG4o&pbjreload=10
Du får gärna vara mer specifik. Jag har ingen lust att titta på en timme lång intervju för att försöka gissa vad du menar med "det".
Citera
2018-11-17, 20:28
Medlem
Citat:
Du får gärna vara mer specifik. Jag har ingen lust att titta på en timme lång intervju för att försöka gissa vad du menar med "det".
Okej 16:40

Eh den vidion har går på djupet är borta!
Senast redigerad av Vidarquintar 2018-11-17 kl. 20:32.
Citera
2018-11-17, 20:53
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Okej 16:40

Eh den vidion har går på djupet är borta!
Han säger där att man hade tillgång till information som, om den hade analyserats av kompetenta resurser, kunde ha lett till att man kunde ha stoppat al Qaida innan dom spred sig som en cancer och att det fortsatte på det viset både före och efter 911.

Dvs om det han säger är sant så kan man avskriva alla hjärndöda teorier om att regeringen låg bakom, att CIA låg bakom, att FBI låg bakom, att det inte fanns några plan, att det inte var några terrorister, att det var amerikaner som låg bakom.

Det var helt enkelt, enligt vad han beskriver, inget annat än en misslyckad underrättelsetjänst som gjorde att terroristerna kunde lyckas att genomföra attackerna.

Men du kanske trodde att han sa något annat?
Citera
2018-11-17, 21:01
Medlem
Citat:
Han säger där att man hade tillgång till information som, om den hade analyserats av kompetenta resurser, kunde ha lett till att man kunde ha stoppat al Qaida innan dom spred sig som en cancer och att det fortsatte på det viset både före och efter 911.

Dvs om det han säger är sant så kan man avskriva alla hjärndöda teorier om att regeringen låg bakom, att CIA låg bakom, att FBI låg bakom, att det inte fanns några plan, att det inte var några terrorister, att det var amerikaner som låg bakom.

Det var helt enkelt, enligt vad han beskriver, inget annat än en misslyckad underrättelsetjänst som gjorde att terroristerna kunde lyckas att genomföra attackerna.

Men du kanske trodde att han sa något annat?

Nej i ett annat klipp säger han om CIA och FBI hade delat info och get till en högst uppssatt hade dom stoppat det. Men dom litade inte på den högt uppsatta! Så dom delade inte med han. Dom hade koll på ett hus och en kapare som ville lära sig starta ett fly men inte landa. Dom delade inte med varandra!

Kan inte hitta klippet
Senast redigerad av Vidarquintar 2018-11-17 kl. 21:04.
Citera
2018-11-17, 21:21
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Nej i ett annat klipp säger han om CIA och FBI hade delat info och get till en högst uppssatt hade dom stoppat det. Men dom litade inte på den högt uppsatta! Så dom delade inte med han. Dom hade koll på ett hus och en kapare som ville lära sig starta ett fly men inte landa. Dom delade inte med varandra!

Kan inte hitta klippet
Då kunde du väl sagt det från början istället för att säga att jag skulle kolla 16:40 i något annat klipp?

Hur tycker du att det vore om jag hänvisade till den här bilden och påstod att den har något med George Bush att göra bara för att jag egentligen menade någon helt annan bild som jag inte hittar?

För övrigt så är fortfarande det du säger dig ha sett i en annan video, som du inte hittar, helt i linje med att det var oduglighet som ledde fram till att terrorister genomförde 911.

Litar du på Tom Drake så är det med andra ord inget mer att diskutera. Al Qaida gjorde det. Han ogillar att al Qaida gjorde det. Han vill inte att al Qaida får göra det igen. Han anser att det kan förhindras utan att man våldtar amerikanska medborgares grundläggande rättigheter.
Citera
2018-11-17, 21:34
Avstängd
Det blir övertydligt för var och en som till äventyrs orkar följa tråden hur de onämnbara endast har ett syfte med sitt deltagande, destruktion av varje spår av civiliserad debatt rörande kritiska frågeställningar om vår tids viktigaste händelse, attackerna 9/11.

Tack Bubba333 för att du orkar hjälpa till lite med att visa det.

Nu hävdar således de onämnbara att jag påstår två motstridiga saker när jag hävdar att:

1. Ca 3000 människor dog i attackerna 9/11.

2. Passagerarna i de plan som påstås kapade inte dog när deras respektive plan kraschade in i respektive påstått mål - WTC1-2, Pentagon och gropen i Shanksville, utan någon annanstans i direkt anslutning till eventen. Det eftersom det inte var respektive flight som kraschade på respektive plats, att det var andra plan eller missiler som gjorde det.

De onämnbara har ägnat ett mycket stort antal inlägg för in absurdum älta det här och jag vet som sagt varför. De saknar goda argument och bevis för att deras version av händelserna ska fungera.

Jag omformulerar:

1. Ca 3000 människor dog i direkt samband med attackerna 9/11.

2. Passagerna (flertalet) i de fyra flighterna dog inte i själva attackerna, utan på okänt sätt i direkt anslutning till dessa.

Nu släpper vi lös trådens onämnbara gymnasiesemantiker och ser vad de kan hitta på istället.

Seså. Visa vad ni har i era hjärtan.
Citera
2018-11-17, 21:36
Medlem
Citat:
Då kunde du väl sagt det från början istället för att säga att jag skulle kolla 16:40 i något annat klipp?

Hur tycker du att det vore om jag hänvisade till den här bilden och påstod att den har något med George Bush att göra bara för att jag egentligen menade någon helt annan bild som jag inte hittar?

För övrigt så är fortfarande det du säger dig ha sett i en annan video, som du inte hittar, helt i linje med att det var oduglighet som ledde fram till att terrorister genomförde 911.

Litar du på Tom Drake så är det med andra ord inget mer att diskutera. Al Qaida gjorde det. Han ogillar att al Qaida gjorde det. Han vill inte att al Qaida får göra det igen. Han anser att det kan förhindras utan att man våldtar amerikanska medborgares grundläggande rättigheter.
Jag försökte att hitta det ju:/
Borta!

Oduglighet skulle jag inte kalla det dom vägrade dela info
Vem vet vad som hände väldigt få värkar veta den igentliga sanningen?
Citera
2018-11-17, 21:47
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Oduglighet skulle jag inte kalla det dom vägrade dela info
Vem vet vad som hände väldigt få värkar veta den igentliga sanningen?
Fast Tom Drake säger ju att han vet vad som hände och att det var på grund utav att dom inte löste uppgiften på ett bra sätt. I det senare exemplet du nämner, på grund utav att dom vägrade att samarbeta.

Det är inte samma sak som en konspiration och det betyder inte heller att dom förstod vad som skulle hända. Det betyder tvärtom att dom INTE fattade vad som skulle hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in