Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Ja, vad har den eventuella planeringen innehållit? Om det ens har funnits någon plan vill säga. Då dödsvrål och brutalitet på allmän tätbebyggd plats verkar ha förekommit har jag svårt att tro att gärningen var välplanerad. Det skulle i så fall kunna betyda att det finns ordning/lugn i kaos och det har jag i ärlighetens namn svårt att tänka mig. Ju mer jag försöker förstå desto mindre begriper jag

Ja, inget man försöker förstå så här på en lördag kväll, mitt i allt annat...
Försöker också tänja mig och mina tankar vad den här "en slags planering" innebär. Och om den ens funnits.
Behöver det ens innebära en slags planering att döda LW?
Kanske planeringen innebar att lura ut LW för att snacka om något?
Mordet har inte skett i affekt skriver MV.
Kanske var det något som SD och LW kommit överens om tidigare att göra. Kanske inte bestämt datum eller tidpunkt. Och nu passade det inte LW, men SD vill få det ur världen för nu ska han resa till USA.
Någonting med HD?
För precis som du säger, vem planerar att mörda någon bakom ett plank 30-40 meter från närmsta hus? Finns inget normalt tänk i en planering där.
Planeringen måste legat på ett annat plan.
Inte i affekt?
Blir inte klok på det heller.
Så brutalt bakom ett plank mitt bland villorna.
När jag tänker på det, kanske det har funnits ett motiv ett tag till att döda LW. Något spår som visar att det trots allt inte är en slump. Men det hände nu ändå, därför att LW inte gjorde som hon blev tillsagd?
Hade han sagt till henne tidigare att hon inte fick resa till Norge? Och nu plötsligt upptäcker han det?
Säger som du:
"
Ju mer jag försöker förstå desto mindre begriper jag"