Citat:
Två tankar.
Om mordet började på vägen ett tiotal meter från planket så spricker EGTs främsta argument mot SD som gärningsman (EGTs resonemang med SD som GM slutar oftast med att hen inte lyckas placera just dessa två bakom planket).
Men om polisen har lyckats hitta spår som leder från FP till vägen så kan jag faktiskt inte förstå att man inte upptäckte dessa spår innan kroppen hittades.
Kan denna nya information verkligen stämma?
Om mordet började på vägen ett tiotal meter från planket så spricker EGTs främsta argument mot SD som gärningsman (EGTs resonemang med SD som GM slutar oftast med att hen inte lyckas placera just dessa två bakom planket).
Men om polisen har lyckats hitta spår som leder från FP till vägen så kan jag faktiskt inte förstå att man inte upptäckte dessa spår innan kroppen hittades.
Kan denna nya information verkligen stämma?
Det känns svårt att få ihop alla uppgifter som kommer från i mitt tycke ganska trovärdiga skribenter; MV och Rosaelefant.
Det betyder förstås inte att de inte är trovärdiga som skribenter, utan att deras information kan på ett eller annat sätt vara "felaktig".
Det kan bero på att antingen är det en missuppfattning i något led eller möjligen troligare att någon uppgift härstammar från en tidigare del i utredningen.
Det som är svårast att få ihop med släpmärken på marken är att om LW dödades/blev medvetslös redan innan planket, borde hennes skrik förmodligen väckt grannarna som bor väldigt nära.
Släpmärken på marken av en levande LW, hur kan polisen missat det? Hundarna? Har de inte ens varit i närheten av området?
Spåren borde gått raka vägen från dörren rakt till planket.
Tänk om hon suttit fastbunden/bakbunden levandes bakom planket (människorov).
Jag tänker ändå att gm inte skulle kunna lura in LW ända in bakom planket, utan att han snabbt övermanövrerat henne på vägen/cykelbanan. Där har hon ännu inte hunnit skrika, utan han drar in henne snabbt denna sista bit med en hand på munnen och armen runt halsen. Därav släpmärkena, kanske inte så tydliga om LW spjärnade emot och delvis tog några steg?