Citat:
.. och jag ställer mig fortfarande frågande till hur "dysfunktionell" familjen är eftersom det är hennes slutsatser - enögd sådan och på bas av JF primärt.
Den som funderar på om han har en diagnos, som ställer upp, ringer, besöker, ber JF vara ärlig, prata ut om nåt bekymrar, skjutsar honom morgon och kväll under samhällstjänst är hans far (förutom systern C samt brodern M som han beskriver lika ofta).
På tal om C så blir dialogerna lite absurda sett till klockslag och datum:
Sms från systern 26/7 vid 23.30-tiden.
C: Men däcket höll å nu nytt å fint där å din syster lever.
JF: Fan va niiiiiiiicee
C: Tack!
C: Ja, jag vill vara kvar ett bra tag till.
JF: Ja det hoppas jag verkligen.
C: Å ja massa kul ska vi göra!!
C: Är XX kvar hos dig?
JF: Ja han är kvar. Han ska sova kvar. Nattiskramis
C: Mysigt! Kramis fina lillebror.
... and then they went out for a terrible walk of death.
27/7 kl 04.41 smsar JF till J*sper om en snusdosa han tjatat om i 18 sms på kvällen.
Dialogen fortsätter som om inget speciellt hänt:
"Om du har 40 kronor idag så tar jag dom idag. Har inte tid imorgon."
Den som funderar på om han har en diagnos, som ställer upp, ringer, besöker, ber JF vara ärlig, prata ut om nåt bekymrar, skjutsar honom morgon och kväll under samhällstjänst är hans far (förutom systern C samt brodern M som han beskriver lika ofta).
På tal om C så blir dialogerna lite absurda sett till klockslag och datum:
Sms från systern 26/7 vid 23.30-tiden.
C: Men däcket höll å nu nytt å fint där å din syster lever.
JF: Fan va niiiiiiiicee
C: Tack!
C: Ja, jag vill vara kvar ett bra tag till.
JF: Ja det hoppas jag verkligen.
C: Å ja massa kul ska vi göra!!
C: Är XX kvar hos dig?
JF: Ja han är kvar. Han ska sova kvar. Nattiskramis
C: Mysigt! Kramis fina lillebror.
... and then they went out for a terrible walk of death.
27/7 kl 04.41 smsar JF till J*sper om en snusdosa han tjatat om i 18 sms på kvällen.
Dialogen fortsätter som om inget speciellt hänt:
"Om du har 40 kronor idag så tar jag dom idag. Har inte tid imorgon."
Men jäkla märkligt ändå att syrran inte tycks reagera på det sjuka i att hennes 28-åriga uppenbart psykiskt skeva lillebror umgås med barn i yngre tonåren och låter en av dem SOVA ÖVER i sin lägenhet.
Alltså även om systern inte velat se hur pass illa ställt det var med hennes bror så borde väl vem som helst med någorlunda normal verklighetsuppfattning inse hur onormalt det är.
Antingen visste Johans syster inte HUR pass unga dessa ungdomar var som hennes bror umgicks med eller så har även hon stora problem med sitt omdöme och förmåga att se vad som är normalt och inte. Kanske orkade hon inte se. Kanske var hon naiv. Kanske hade hon fullt upp med sitt eget liv.