2018-11-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Att två spelare går ut på krogen och gnaget kommer dit är ju inte riktigt samma sak som att gå ut för att fira gnaget, om man nu ska prata om skeva jämförelser.
De följde även med till nästa ställe.
2018-11-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Så det handlar i grund och botten om att du är lack över min raljanta ton? Någon "veteran" har jag inte angett mig för att vara, och inte heller har jag nämnt mig själv som någon allvetare.

Varför undrar du vad min syn är om det? Vad har det med någonting att göra?

Nej? Jag undrar med tanke på att du har hånat DIF för att värva "AIK-veteraner", men när ni själva har vart ute efter exakt samma tränare så undrar jag om din tongång var densamma då?!

Hur jävla efterbliven är du? Har talat klarspråk sen inlägg ett, men att du har dansat runt det och skapat otroligt mycket OT, och valsat kring frågan kan jag inte svara på varför. Alltså är du på riktigt efterbliven eller vad fan är det för fel på dig?

Edit: härligt att du gång på gång väljer ut en mening att svara på av mina inlägg.. Hur känns det att vara retoriskt efterbliven?
Senast redigerad av pogba 2018-11-16 kl. 21:16.
2018-11-16, 21:14
Medlem
Citat:
Jag skiter väl fullständigt i vad som svider mer för en gårdare, jag jämför och värderar två olika situationer. Är det t.ex värre med Walker då än Sabovic för dig om du ska värdera?

Bergstrand har ju spelat rätt många år i bajen, inte så konstigt att man har kontakt med en tränare som lyckas bra som dessutom har förflutet i föreningen.

Jag skiter fullständigt i vad för klubbåsikter spelarna har. Det var du som tog upp Sabovic, och jämförde det med Goitom. Inte jag....

Okej, så då är Bergstrand både en AIK, samt Bajenprofil? Menar du eller vad? Vad är problemet då om han blir en DIF-profil med?...... Har han ju hela spektrat....
2018-11-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Nej? Jag undrar med tanke på att du har hånat DIF för att värva "AIK-veteraner", men när ni själva har vart ute efter exakt samma tränare så undrar jag om din tongång var densamma då?!

Hur jävla efterbliven är du? Har talat klarspråk sen inlägg ett, men att du har dansat runt det och skapat otroligt mycket OT, och valsat kring frågan kan jag inte svara på varför. Alltså är du på riktigt efterbliven eller vad fan är det för fel på dig?

Edit: härligt att du gång på gång väljer ut en mening att svara på av mina inlägg.. Hur känns det att vara retoriskt efterbliven?

Ja, han är rätt efterbliven, lev med det bara, och ignorera.
80% av bajarna här kan få ett inkast i en match mellan Nyköping och Svenljunga att handla om Bajen, och även förklara för de inblandade hur de skall reagera för inkastet utifrån Bajen-perspektiv.
I all vänlighet beskrivs då också tydligt för Nyköpings- och Svenljungasupportrarna hur de skall känna för klubben i just den situationen, oavsett deras egna känslor.
Deras känslor har ju faktiskt bara svenskafans-bajenmupparna koll på.
2018-11-16, 21:48
Medlem
Citat:
Jag skiter väl fullständigt i vad som svider mer för en gårdare, jag jämför och värderar två olika situationer. Är det t.ex värre med Walker då än Sabovic för dig om du ska värdera?

Bergstrand har ju spelat rätt många år i bajen, inte så konstigt att man har kontakt med en tränare som lyckas bra som dessutom har förflutet i föreningen.

Vad menar du med "värre"?
Och vad är det som skulle svida för oss i DIF i och med detta?
Under de senaste sex månaderna har många, med jag, funderat på var vi skulle hitta kompetenta tränare (som man själv känner till). Detta eftersom tränarfrågan lyfts upp, och att hela organisationen svajat betänkligt.
Har personligen önskat Kim och Tolle som förstaval, men aldrig trott att de skulle "våga" ta DIF.
Så det här kom som en blixt från klar himmel, och fett kudos till dem.
Kul såklart också att Berggren stannar, plötsligt är det bara spelare vi behöver värva in, och det är ändå en hel del. Fin dag!
2018-11-16, 22:47
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Jobbigt att inte ha läst artikeln innan den blev låst, och du försöker framhäva dig som en veteran...

Sabovic är född 98 och inte gjort mer än något inhopp..... Han signade för DIF 2015 och då var han 16-17 år. Att han kallade DIF för "fittapor något år innan han signa" säger väl förfan ingenting....

Men absolut, du, tycker det svider mer för gårdare att en nobody sa det medan AIK's guldhjälte och kapten är gårdare.... Du blir mer och mer en parodi på dig själv för var dag som går. Luffare.

Sett guldfirandet, eller AIK öht de senaste två åren? Finns inte en enda jävla fiber i kroppen på Henok som är gårdare. Eller någon annan i truppen för den delen.

Jobbigt att klänga sig vid en artikel från tidigt 2000-tal och hävda sympatier, när ni anställer folk i både ledning och trupp som i närtid hyst känslor/sympatier för AIK.

Ska du inte dra upp att Rasmus Lindkvist spelade för erat juniorlag också? Oops, visste du inte det? Såg du intervjun efter hans 0–1 på friends i år? Inte direkt så han hyste varma känslor för er.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
[... massa skit, se hans inlägg]

Folk är trötta på att komma sjua. Det är grej nr 1. DIF har en kärna på 6k. 15k när det går bra. Det fanns bara 6k bra platser på Stadion (utan stolpar ivägen, 50m till plan etc).

Kommer ta tid att växa stödet.en det kommer.

PS. Väldigt bajen att räkna publik.

Var du som började med publiksiffror och intäkter, jealous much? Ska vi nu prata publik ligger vi väldigt, väldigt, väldigt längre fram än er. Kolla bara på era två senaste ”storstjärnor” som lämnat och avtackats hur uppslutningen var där. Eller premiärerna. Eller avslutningarna. Eller valfri lunkmatch.

Ni är fortfarande hemlösa, identitetslösa, spelar på plast och har gnaget som idoler.

Tacka fan att ni inte är AIK.

PS. För att svara på din kommentar till Zlatanmaniac, en comeback är intw uteslutande till gräl, finns även i diskussioner.
DS.
Senast redigerad av fjisken 2018-11-16 kl. 22:55. Anledning: Citering
2018-11-16, 23:07
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken

Ni är fortfarande hemlösa, identitetslösa, spelar på plast och har gnaget som idoler.

Tacka fan att ni inte är AIK.

.

Tyvärr så är Djurgården slut. De är i en dödsspiral som började med flytten till vrakens arena. De var redan ganska identitetslösa som det var.
Förhoppningsvis kan de repa sig men jag har svårt att se hur det ska gå till om de inte bygger en egen arena. Kanske Vallentuna eller Åkersberga är sugna på att hosta DIF?
2018-11-16, 23:11
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Har du skrivit högskoleprovet någon gång? En del av provet avser att testa provtagarens läsförståelse. Vi låtsas nu att mitt ursprungliga inlägg är en av texterna från provet. En provfråga skulle med stor sannolikhet vara:

Vad var textförfattarens huvudsakliga syfte med texten?

A.) Att visa hur ofelbara och perfekta folk som håller på Hammarby är
B.) Att visa hur förgängliga gliringar mellan 08-supportrar kan vara
C.) Att klargöra att Kim Bergstrand är en osympatisk människa och aikare man bör undvika all form av kontakt med
D.) Att pålysa att om man har varit och är en välkänd profil inom en klubb i 08-omårdet så bör man inte gå till någon av ärkerivalerna från samma område.

Vilket alternativ väljer du?
2018-11-16, 23:13
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Tyvärr så är Djurgården slut. De är i en dödsspiral som började med flytten till vrakens arena. De var redan ganska identitetslösa som det var.
Tyvärr vet jag inte om rätta ordet är (”tack och lov är man gnagare”), men annars håller jag fakiskt med.

Har ett gäng polare som är gårdare, knappt så man varken hånat eller pratet fotboll med dem i år. Kanske i början, men ju längre säsongen gick så blev det, precis som med dagsljuset, mörkare och mörkare ju längre säsongen led.

Tror det stjälpte mer än hjälpte att man vann cupen. Nu står de ännu ett år med ny tränare, ny spelare som ska in osv.
Återigen var kravet för anställningen ”Du ska ha gjort bra saker med små medel i en mellanmjölksklubb”.

Antar att det stod mellan Sirius tränarstab och typ Trelleborgs/GIF/valfritt bottengängs tränare men att valet föll på de gamla AIKarna, av uppenbara skäl (&#128527.

dif - upp som en sol, ned som en pannkaka. Ännu ett mellanår för er att vänta.
2018-11-16, 23:14
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Ja, han är rätt efterbliven, lev med det bara, och ignorera.
80% av bajarna här kan få ett inkast i en match mellan Nyköping och Svenljunga att handla om Bajen, och även förklara för de inblandade hur de skall reagera för inkastet utifrån Bajen-perspektiv.
I all vänlighet beskrivs då också tydligt för Nyköpings- och Svenljungasupportrarna hur de skall känna för klubben i just den situationen, oavsett deras egna känslor.
Deras känslor har ju faktiskt bara svenskafans-bajenmupparna koll på.

Vad har vi haft för dust då och vad kan jag ha sagt som gjort dig förnärmad? Går det att reda ut här och nu eller är vår relation helt omöjlig att reparera?
2018-11-16, 23:52
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Tyvärr vet jag inte om rätta ordet är (”tack och lov är man gnagare”), men annars håller jag fakiskt med.

dif - upp som en sol, ned som en pannkaka. Ännu ett mellanår för er att vänta.

Tråkigt för stockholmsfotbollen. Det kommer nog inte handla om ett år.. snarare flera år.
2018-11-17, 00:14
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Tråkigt för stockholmsfotbollen. Det kommer nog inte handla om ett år.. snarare flera år.
Precis. Lika som att i år bara var ”ett år”. Att de flög 2017 som de gjorde var en tillfällighet, det kommer inte bli någon styrsel att tala om i dif på många år.

Hade jag varit i styrelsen hade jag först och främst sparkat Bosse, han är klar i djurgården.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in