2018-11-16, 14:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Nu har Bosse fått sina lakejer. Två idioter som håller käft och "vill utveckla spelare".

Räkna med ett gäng billiga "talanger" till Djurgården....

Räkna med att miljonerna stannar på kontot. Bosse vill bada.

Lagerlöf har över 150 matcher i Solna AIK.

Fy fan. Bosse dödar själen i klubben. Vilken jävla h-unge. Inte bara plockar han bort epitetet "Super" framför sitt namn - han dödar Djurgårdsandan.

Lusten att gå på fotboll nästa säsong är noll.

Tre vidriga idioter - alla med förflutet i Solna.
Helvete.
2018-11-16, 16:15
Medlem
Vad händer med miljonerna från alla försäljningar? Om man nu förstör gruppdynamiken under säsong för mer klirr i kassan, då ska man väl åtminstone ha råd att satsa på värdiga tränare därefter?

Frågorna hopar sig kring DIFs framtidsplaner. Att välja den här lösningen för att vidareutveckla det man gjort på sista tiden känns väldigt riskabelt faktiskt. Verkar inte finnas någon satsning eller större vision.
2018-11-16, 16:26
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Vår spanska ass. tränare Feran väljer att inte förlänga kontraktet över 2019, tungt tapp och nu kommer Cedergren tillsammans med ledarstaben och sportchefen visa vilken kvalité de håller.

Feran vill komma närmre sin familj och vänner och väljer därför att bryta kontraktet så troligtvis tar inget annat svenskt lag in honom.

Får se hur Gif tänker runt ledarstaben nu då, plockar de in Benny Mattsson som är fd. elitspelare i Gif och även Gefle som numera tränar Gif U19 och NIU eller Micke Bengtsson som tränade U19 i fjol och i år bytt plats med Henrik Åhnstrand som gick från Hudik till giffarnas A-lag och Bengtsson från Gif U19 till Hudik.

Spännande blir det.
Mindre trupp med mer spets och lättare för yngre att komma in i A-laget har sportchefen klargjort att planerna är för 2019.
Gif har 5-6 yngre spelare som knackar på dörren för A-laget, 1 00a, 3-4 01or, 1 02a men det gäller ju att utvecklingen fortsätter gå åt rätt håll, det är mil mellan U19-serierna och allsvenskan.
2018-11-16, 16:48
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Bara att läsa själv.

https://www.dn.se/sport/fotboll/henok-dribblar-i-zlatans-fotspar/

Jobbigt att länka låst artikel för bevisföring.
2018-11-16, 17:08
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Citat:
Ursprungligen postat av DN
Favoritlag: Djurgården, Milan, Manchester United och "kanske" Barcelona.

Rätt tramsigt, det är en 15 år gammal artikel, 10 år innan han representerade en svensk klubb på hög nivå. Inte direkt som han Sabovic som kallade gårdare för fittapor ngt år innan han signade.
2018-11-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Rätt tramsigt, det är en 15 år gammal artikel, 10 år innan han representerade en svensk klubb på hög nivå. Inte direkt som han Sabovic som kallade gårdare för fittapor ngt år innan han signade.

Fast att jämföra Sabovic och Goitom blir ju skevt på ett annat sätt också. Sabovic har ju knappt spelat i DIF:s A-lag. Goitom är kapten och en av guldhjältarna.

Skulle dock säga att inget av dessa uttalanden går att mäta sig med faktumet att två A-lagsspelare i Bajen går ut och firar Aik:s guld tillsammans med dem.
2018-11-16, 17:34
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Fast att jämföra Sabovic och Goitom blir ju skevt på ett annat sätt också. Sabovic har ju knappt spelat i DIF:s A-lag. Goitom är kapten och en av guldhjältarna.

Skulle dock säga att inget av dessa uttalanden går att mäta sig med faktumet att två A-lagsspelare i Bajen går ut och firar Aik:s guld tillsammans med dem.

Att två spelare går ut på krogen och gnaget kommer dit är ju inte riktigt samma sak som att gå ut för att fira gnaget, om man nu ska prata om skeva jämförelser.
2018-11-16, 19:15
Medlem
Citat:

Jobbigt att inte ha läst artikeln innan den blev låst, och du försöker framhäva dig som en veteran...

Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Sabovic är född 98 och inte gjort mer än något inhopp..... Han signade för DIF 2015 och då var han 16-17 år. Att han kallade DIF för "fittapor något år innan han signa" säger väl förfan ingenting....

Men absolut, du, tycker det svider mer för gårdare att en nobody sa det medan AIK's guldhjälte och kapten är gårdare.... Du blir mer och mer en parodi på dig själv för var dag som går. Luffare.
2018-11-16, 19:22
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Jobbigt att inte ha läst artikeln innan den blev låst, och du försöker framhäva dig som en veteran...

Sabovic är född 98 och inte gjort mer än något inhopp..... Han signade för DIF 2015 och då var han 16-17 år. Att han kallade DIF för "fittapor något år innan han signa" säger väl förfan ingenting....

Men absolut, du, tycker det svider mer för gårdare att en nobody sa det medan AIK's guldhjälte och kapten är gårdare.... Du blir mer och mer en parodi på dig själv för var dag som går. Luffare.

Vad är din poäng nu då?
2018-11-16, 19:25
Medlem
Citat:
Vad är din poäng nu då?

Att det är en artikel som har cirkulerat frekvent nästan varje år, och du har fortfarande inte läst den medan du kallar andra för småpojkar i överlägsen ton här på forat.

Blir lite pinsamt bara, för din del då...

Citat:
Då frågar jag dig återigen: vad har detta för koppling till aiks guldfirande i söndags?

ÅTERIGEN har det ingenting med det att göra?

Jag undrade ÅTERIGEN hur din syn var på att Hammarby har jagat dessa "AIK-hjältar" i minst fem års tid? Det var ÅTERIGEN en ny frågeställning och ingenting annat.
Senast redigerad av pogba 2018-11-16 kl. 19:28.
2018-11-16, 19:50
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Jag skiter väl fullständigt i vad som svider mer för en gårdare, jag jämför och värderar två olika situationer. Är det t.ex värre med Walker då än Sabovic för dig om du ska värdera?

Citat:
Jag undrade ÅTERIGEN hur din syn var på att Hammarby har jagat dessa "AIK-hjältar" i minst fem års tid?

Bergstrand har ju spelat rätt många år i bajen, inte så konstigt att man har kontakt med en tränare som lyckas bra som dessutom har förflutet i föreningen.
2018-11-16, 20:05
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Att det är en artikel som har cirkulerat frekvent nästan varje år, och du har fortfarande inte läst den medan du kallar andra för småpojkar i överlägsen ton här på forat.

Blir lite pinsamt bara, för din del då...

ÅTERIGEN har det ingenting med det att göra?

Jag undrade ÅTERIGEN hur din syn var på att Hammarby har jagat dessa "AIK-hjältar" i minst fem års tid? Det var ÅTERIGEN en ny frågeställning och ingenting annat.

Så det handlar i grund och botten om att du är lack över min raljanta ton? Någon "veteran" har jag inte angett mig för att vara, och inte heller har jag nämnt mig själv som någon allvetare.

Varför undrar du vad min syn är om det? Vad har det med någonting att göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in