Citat:
Jag är väl medveten om hur vi tagit våra guld, men vet du vad? Dom räknas dom också, oavsett om du tar bort ett eller inte.
AIK har tagit fler SM-guld än Dif sedan månlandningen, Hahaha!
ska man cherry-picka datum kan man lika gärna fortsätta på denna låga nivå.
Detta kan vara den sämsta comebacken jag läst, även i dessa kretsar.
AIK har tagit fler SM-guld än Dif sedan månlandningen, Hahaha!
ska man cherry-picka datum kan man lika gärna fortsätta på denna låga nivå.
Detta kan vara den sämsta comebacken jag läst, även i dessa kretsar.
Comeback? Det kan bara ske i ett gräl. Jag grälar inte. Håller med om man kan välja datum, personligen, för när gulden räknas. Det gjorde jag. Jag valde kriget.
Min egna åsikt bara. Vi är på ett diskussionsforum.
Citat:
Bra sammanfattning. Det trycker också på det, att vi är jämna - guld, publik, stad (Typ) etc blabla.
Bidrar till hetsen. Och den ska vara där. Samtidigt kan vi göra saker ihop; som mot SVFF i protesten för tio år sen.
Citat:
Magstarkt påstående när dif bygger hela sin identitet på att inte vara AIK. Enda ramsan man nästan hör från djurgårdsklacken under derbyna är ju "vi är inte AIK!". Varje höst hör man djurgårdare prata om läggmatcher för att AIK inte ska vinna. När man väl har blivit utskåpade av Häcken med 3-0 på ett regnigt stadion samlas majoriteten av publiken, en 4-500 pers och sjunger i en halvtimme om hur mycket ni hatar oss.
En liknelse finns mellan er och Helsingborg, där Helsingborg också tycks hata MFF mer än vad de älskar sig själva. Men det kanske är phett british att kalla sig "stolthet", ha komplex och hata de mer lyckade rivalerna.
Är det något du tänker på , eller är det djurgårdsmyten "AIK har vunnit guld på slantsingling" du försöker dig på?
En liknelse finns mellan er och Helsingborg, där Helsingborg också tycks hata MFF mer än vad de älskar sig själva. Men det kanske är phett british att kalla sig "stolthet", ha komplex och hata de mer lyckade rivalerna.
Är det något du tänker på , eller är det djurgårdsmyten "AIK har vunnit guld på slantsingling" du försöker dig på?
DIF hatar Aik. DIF hånar bajen. Inget nytt där. Vi hatar er. Jag personligen hatar ingen eller inget, men visst - ogillar.
Vi är inte AIK = vi står för andra värderingar. Enligt oss. Man är väldigt enögd i sport.
Citat:
Folk är trötta på att komma sjua. Det är grej nr 1. DIF har en kärna på 6k. 15k när det går bra. Det fanns bara 6k bra platser på Stadion (utan stolpar ivägen, 50m till plan etc).
Kommer ta tid att växa stödet.en det kommer.
PS. Väldigt bajen att räkna publik.