2018-11-15, 01:30
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag är väl medveten om hur vi tagit våra guld, men vet du vad? Dom räknas dom också, oavsett om du tar bort ett eller inte.

AIK har tagit fler SM-guld än Dif sedan månlandningen, Hahaha!

ska man cherry-picka datum kan man lika gärna fortsätta på denna låga nivå.

Detta kan vara den sämsta comebacken jag läst, även i dessa kretsar.

Comeback? Det kan bara ske i ett gräl. Jag grälar inte. Håller med om man kan välja datum, personligen, för när gulden räknas. Det gjorde jag. Jag valde kriget.

Min egna åsikt bara. Vi är på ett diskussionsforum.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
1993 efter allt trams om SM-slutspel och mästerskapsserie har:

Bra sammanfattning. Det trycker också på det, att vi är jämna - guld, publik, stad (Typ) etc blabla.

Bidrar till hetsen. Och den ska vara där. Samtidigt kan vi göra saker ihop; som mot SVFF i protesten för tio år sen.

Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Magstarkt påstående när dif bygger hela sin identitet på att inte vara AIK. Enda ramsan man nästan hör från djurgårdsklacken under derbyna är ju "vi är inte AIK!". Varje höst hör man djurgårdare prata om läggmatcher för att AIK inte ska vinna. När man väl har blivit utskåpade av Häcken med 3-0 på ett regnigt stadion samlas majoriteten av publiken, en 4-500 pers och sjunger i en halvtimme om hur mycket ni hatar oss.

En liknelse finns mellan er och Helsingborg, där Helsingborg också tycks hata MFF mer än vad de älskar sig själva. Men det kanske är phett british att kalla sig "stolthet", ha komplex och hata de mer lyckade rivalerna.

Är det något du tänker på , eller är det djurgårdsmyten "AIK har vunnit guld på slantsingling" du försöker dig på?

DIF hatar Aik. DIF hånar bajen. Inget nytt där. Vi hatar er. Jag personligen hatar ingen eller inget, men visst - ogillar.

Vi är inte AIK = vi står för andra värderingar. Enligt oss. Man är väldigt enögd i sport.

Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Tillåt mig storle. 50k är mer än vad ni skrapade ihop sista tre hemmamatcherna, och i alla dessa gick era supportrar hem utan fest.

Och ja, det var bra pengar i biljettförsäljning.

Folk är trötta på att komma sjua. Det är grej nr 1. DIF har en kärna på 6k. 15k när det går bra. Det fanns bara 6k bra platser på Stadion (utan stolpar ivägen, 50m till plan etc).

Kommer ta tid att växa stödet.en det kommer.

PS. Väldigt bajen att räkna publik.
2018-11-15, 02:19
Medlem
Citat:
Magstarkt påstående när dif bygger hela sin identitet på att inte vara AIK. Enda ramsan man nästan hör från djurgårdsklacken under derbyna är ju "vi är inte AIK!". Varje höst hör man djurgårdare prata om läggmatcher för att AIK inte ska vinna. När man väl har blivit utskåpade av Häcken med 3-0 på ett regnigt stadion samlas majoriteten av publiken, en 4-500 pers och sjunger i en halvtimme om hur mycket ni hatar oss.

En liknelse finns mellan er och Helsingborg, där Helsingborg också tycks hata MFF mer än vad de älskar sig själva. Men det kanske är phett british att kalla sig "stolthet", ha komplex och hata de mer lyckade rivalerna.

Blir ju aningen löjligt att påstå att vi skulle ha något sorts mindervärdeskomplex gentemot ett lag som har tagit fyra guld de senaste 80 åren.

Att ni är mer lyckade vettetusan. Ni var väldigt bra i början av 1900-talet, det ger jag er. På 2000-talet i synnerhet ligger ni dock fortfarande i lä jämfört med DIF.

Är det något du tänker på , eller är det djurgårdsmyten "AIK har vunnit guld på slantsingling" du försöker dig på?
Citat:

Blir ju aningen löjligt att påstå att vi skulle ha något sorts mindervärdeskomplex gentemot ett lag som har tagit fyra guld de senaste 80 åren.

Att ni är mer lyckade vettetusan. Ni var väldigt bra i början av 1900-talet, det ger jag er. På 2000-talet i synnerhet ligger ni dock fortfarande i lä jämfört med DIF.
2018-11-15, 07:05
Medlem
Tlagnojs avatar
Bajen vinner u16, u19 och u21-serierna. Ska det ses som ett svaghetstecken måntro med tanke på att de har sämst talangutveckling i Allsvenskan?

Blir ju stor humor när de tar hem u21 med halva a-laget mot Häckens u19 i princip. Det är ju en av orsakerna till att vi drog oss ur serien.
2018-11-15, 10:29
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Bajen vinner u16, u19 och u21-serierna. Ska det ses som ett svaghetstecken måntro med tanke på att de har sämst talangutveckling i Allsvenskan?

Blir ju stor humor när de tar hem u21 med halva a-laget mot Häckens u19 i princip. Det är ju en av orsakerna till att vi drog oss ur serien.

U21 är en absurd serie, borde döpas om till ett mer passande namn och ska verkligen inte spelas om ett sm-guld.

Talangutveckling är inte en konstant, vad som gäller nu är inte ett facit för hur det ser ut om 5 år. Sedan är det ju oerhört svårt att värdera t.ex. ett guld i U19, vissa spelare som skulle kunna spela där har redan tagit klivet till allsvenskan.
2018-11-15, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
U21 är en absurd serie, borde döpas om till ett mer passande namn och ska verkligen inte spelas om ett sm-guld.

Talangutveckling är inte en konstant, vad som gäller nu är inte ett facit för hur det ser ut om 5 år. Sedan är det ju oerhört svårt att värdera t.ex. ett guld i U19, vissa spelare som skulle kunna spela där har redan tagit klivet till allsvenskan.
Just U16 däremot är den första kullen som gått hela vägen sen man strukturerade om ungdomsfotbollen och akademin runt 2010. Fortsätter de killarna att göra det bra så kan man nog dra en och annan slutsats kring det.

U21 är som ni säger en riktig plojserie. Vilket är synd då det har potentialen att vara ett helt okej sätt för unga spelare att känna på hur det är att möta Allsvenska fotbollsspelare.
2018-11-15, 11:15
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Likt förbannat går hela identiteten ut på att "Vi är inte AIK".

Men men. 12 guld, lika många som Hifdif tillsammans.
Nu har AIK mest SM-Guld och mest Svenska Cupen-guld i stan. Känns fint.
2018-11-15, 12:00
Medlem
Ovcharkas avatar
Bosse värvar aldrig toppnamn (Hemvändare exkluderat)

Bosse köper gärna billiga afrikaner (Som han hoppas ska blomma och säljas dyrt)

Bosse snålar med pengarna. Han beter sig som att vi har skulder och en korv på kontot.

Han anställer Özcan som "gjort det bra i mindre klubbar".

Han vägrar värva spelare så att Özcan kan spela sin spelidé.

Han värvar Yura för att det är "ekonomiskt fördelaktigt". Men är han bra? Ens i form? Vet inte - men det var en ekonomisk fördelaktig vävning...

Han anställer Kim Bergstrand som "har gjort det bra med små medel".

Slutsats:
Bosse struntar i placering. Sjua duger.
Bosse vill hamstra pengar.

Jag däremot vill att vi lägger 10 miljoner/år på en meriterad tränare, värvar för 50+ millar (Vilket vi kan) och tar en topp 3-placering.

Minst.

Dags att gå nu, Bosse. Lägg in dig på ett vårdhem. Hjärnan är uppenbarligen slut på karln.

Avgå.
Senast redigerad av Ovcharka 2018-11-15 kl. 12:03.
2018-11-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Likt förbannat går hela identiteten ut på att "Vi är inte AIK".

Men men. 12 guld, lika många som Hifdif tillsammans.
Nu har AIK mest SM-Guld och mest Svenska Cupen-guld i stan. Känns fint.

Ni har haft flest guld i Solna Stad sedan länge.

Sedan vet jag inte om du är rätt person att säga att rivalerna bryr sig för mig mycket om gnaget när du är inne och skriver om DIF oavbrutet på Flashback efter ett SM-guld.

Att ni står och skriker hatramsor på er guldfest säger ju också att dina argument inte håller.
2018-11-15, 12:12
Medlem
Känns det konstruktivt att gnabbas om sånt som hände innan ni ens var påtänkta?
2018-11-15, 12:15
Medlem
Irmschers avatar
Ni dif som gnäller på Kim & Tolle. Herregud de har tränat Sirius. Det är orimligt att tro att de skulle ha tagit oss ut i Europa eller en vinst i cupen. En sak som kan vara bra att känna till är att de var både tränare och sportchefer i Sirius.
2018-11-15, 12:16
Medlem
simonvps avatar
Skön ironisk twist iaf för de gårdare som gjorde sig lustiga över Djurdjic och Rodic förehavande i söndags. Tyvärr ganska bra värvningar av dif dock, det medger jag...
2018-11-15, 12:21
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Ni har haft flest guld i Solna Stad sedan länge.

Sedan vet jag inte om du är rätt person att säga att rivalerna bryr sig för mig mycket om gnaget när du är inne och skriver om DIF oavbrutet på Flashback efter ett SM-guld.

Att ni står och skriker hatramsor på er guldfest säger ju också att dina argument inte håller.
Vet inte om du skrev till fel person nu, jag har inte nämnt DIF sedan vi vann SM-Guld.

Minns inga hatramsor mot DIF på festen.

Kämpa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in