2018-10-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlajnz
Fyfan lergigan är rävgift.. myrkryp deluxe medicin

Jo tack, fick tom hallosar och overklighetskänslor av det. Förstod inte när någon pratade med mig osv. Borde förbjudas.
Citera
2018-10-18, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Jo tack, fick tom hallosar och overklighetskänslor av det. Förstod inte när någon pratade med mig osv. Borde förbjudas.

Håller med. Jag fick också hallisar, fast jag vart mer psykotisk av skiten. Tog några stycken sen var 3 dagar borta. Fyfan..
Citera
2018-10-18, 14:30
Medlem
Finns det ens något som fått positiva effekter av den skiten?

Tillbaka till ämnet, om ni verkligen behöver benso så beskriv exakt hur du känner. Du klarar knappt gå utanför dörren, social fobi, sover inget osv. Läkarna kan ofta se på en om man ljuger.
Citera
2018-10-19, 00:49
Medlem
Om man pissar postivt för THC (inom vården), försämrar det ens chanser till att få ut något?
Citera
2018-10-19, 01:27
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suzol
Om man pissar postivt för THC (inom vården), försämrar det ens chanser till att få ut något?

Självklart gör det det. Om du använder narkotikaklassade substanser så är du per automatik en missbrukare enligt många (alla?) läkare.
Citera
2018-10-19, 12:23
Medlem
PlanetCaravans avatar
Jag har fått apodosrulle med hela 40mg Oxascand om dagen. Det ska tydligen motsvara 2mg Ikto. Jag försöker bli av med benso helt och hållet, främst ikto och Xanor som jag missbrukat, och ska nu följa ett nedtrappningsschema. Så att få benso på recept är väl lättast när man ska avgiftas
Citera
2018-10-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suzol
Jag skulle snarare vilja påstå att det eliminerar ens chanser till att få benzo.
Jag blev felaktigt uppfostrad till att ärlighet varar längst och som färsk, korkad gröngöling inom vården för ca 15 år sedan så svarade jag ärligt Ja på frågan om jag någonsin tagit droger. Svarade att Ja jag har rökt hasch i mindre mängder som tonåring som självmedicinering då Atarax & Co. inte hjälpte ett sk*t mot min svåra ångest.
Med det sagt så förstördes mina möjligheter att få någon medicin som fungerar (benzo), för resten av livet.
Nu närmar jag mig sakta men säkert gubbe (40-sträcket) och grubblar dagligen på vilket alternativ jag ska välja mellan att självmedicinera med halv-kassa benzo-kopior varvat med torka, ta mina slantar och flytta till ett benzo-vänligt (U) land i X antal år tills jag står på bar backe, eller lägga mig på rälsen lagom till Julafton..

Vissa länder hävdar att det inte finns några bögar i deras länder, för att regimen skjutit av dom allihopa om det nu stämmer.
Andra länder som Sverige menar att det (nästan) inte finns några patienter som behöver benzo, antagligen för att dom flesta eller väldigt många av dom redan tagit livet av sig.

Hellre fler självmord än fler utskrivna recept på benzo.
Citera
2018-10-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagel-i-ogat
Jag skulle snarare vilja påstå att det eliminerar ens chanser till att få benzo.
Jag blev felaktigt uppfostrad till att ärlighet varar längst och som färsk, korkad gröngöling inom vården för ca 15 år sedan så svarade jag ärligt Ja på frågan om jag någonsin tagit droger. Svarade att Ja jag har rökt hasch i mindre mängder som tonåring som självmedicinering då Atarax & Co. inte hjälpte ett sk*t mot min svåra ångest.
Med det sagt så förstördes mina möjligheter att få någon medicin som fungerar (benzo), för resten av livet.
Nu närmar jag mig sakta men säkert gubbe (40-sträcket) och grubblar dagligen på vilket alternativ jag ska välja mellan att självmedicinera med halv-kassa benzo-kopior varvat med torka, ta mina slantar och flytta till ett benzo-vänligt (U) land i X antal år tills jag står på bar backe, eller lägga mig på rälsen lagom till Julafton..

Vissa länder hävdar att det inte finns några bögar i deras länder, för att regimen skjutit av dom allihopa om det nu stämmer.
Andra länder som Sverige menar att det (nästan) inte finns några patienter som behöver benzo, antagligen för att dom flesta eller väldigt många av dom redan tagit livet av sig.

Inget jag heller eftersträvar. Men skulle läkaren se det som ett alternativ skulle jag vara öppen. Har fått det utskrivet förut.

Du kanske ska överväga Phenibut istället? Har ni provat det?
Senast redigerad av suzol 2018-10-22 kl. 21:12.
Citera
2018-10-24, 10:04
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagel-i-ogat

Om du är närmare 40 idag så bör du ha varit 25 eller strax under när du erkände att du hade rökt hasch i självmedicinerande syfte som tonåring. Om vi antar att det erkännandet är av avgörande betydelse (jag har svårt se att ett sådant erkännande allena skulle sitta i så länge), så tippar jag på att det är just "självmedicinering" som ser illa ut. Jag är osäker på hur en missbrukarstämpel ser ut i journalerna, men har svårt att se att självmedicinering medelst cannabis i mindre mängder för ett par decennier sedan skulle hänga kvar så länge i journalerna.

Nog för att läkare inte är lika pigga på att skriva ut bensodiazepiner (det här är en sanning med modifikation, men kan sägas stämma som en grov generalisering) till personer med ett dokumenterat missbruk i bagaget, och att läkare överlag är mer restriktiva med förskrivningen 2018 än 1998 stämmer också - men min erfarenhet är inte fullt så ensidig.

Det som slår mig mest när jag läser ditt inlägg är att du, trots att du skriver att du aldrig har fått bensodiazepiner på recept för att du rökte lite cannabis som tonåring, är övertygad om att det är en mirakelmedicin som skulle förhindra många självmord, inklusive ditt eget (i vissa fall så ökar faktiskt risken för suicid vid användande av bensodiazepiner; om en person redan är djupt deprimerad och har suicidala tankar, så tenderar bensodiazepiner att ta bort de sista spärrarna som hindrar personen från att ta sitt liv, för att ta ett exempel, och för att ta ett annat exempel så kan det av samma sorts personer användas som ett medel för att ta sitt liv) - om vi återgår till vad jag skrev innan parentesen, så förstår du kanske hur en sådan inställning ser ut i läkarnas ögon? Det är lite som att söka läkarvård för huvudvärk, bli erbjuden Alvedon, insistera på någonting betydligt starkare (och narkotikaklassat) och när läkaren frågar: "Har du någon erfarenhet av [Insert valfritt läkemedel som läkarna ogärna skriver ut på grund av beroende- och missbrukspotentialen]?" säga "Ehm... Nej. Men jag vet att det hjälper."
Citera
2018-11-12, 08:15
Medlem
Blir det svårt eller mer eller mindre omöjligt att få ut om man har självmordsplaner eller tankar skrivna i journal?
Citera
2018-11-16, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Blir det svårt eller mer eller mindre omöjligt att få ut om man har självmordsplaner eller tankar skrivna i journal?

Är du ung och dessa anteckningar ligger nära i nutid så är nog de flesta "svenska" läkare extra försiktiga bl a p g a överdosrisker. Plus de vill oftast inte börja ge unga individer bensodiazepiner innan andra vägar är provade.

Själv brukar jag säga att benzo är det enda som får mig att kunna hantera mina många psykiska problem. Men jag har haft recept i många år, och har nu dessutom en läkare från gamla östatsblocket som verkar skriva ut exakt det jag begär (och ibland mer).
Citera
2018-11-16, 17:25
Medlem
sneervs avatar
Skulle vilja säga att det inte finns nått lätt sätt att få benzo utskrivet i Sverige.

Du måste genomlida alla andra alternativ först sen kanske bara kanske en läkare vill sätta in benzo, antar att det har med att göra att läkaren inte vill ha ansvaret, dom är rädda för vad som händer dom om det skulle gå fel med en patient som dom skrivit ut starka mediciner till.

Själv hade jag nog bara tur skulle jag säga, när jag väl fick det så är det så mycket enklare att få det fortsatt även fast man får ny läkare ibland, för då kan dom stötta sig på att det var ju minsann inte han/hon som skrev ut det först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in