2018-11-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vad menar du när du skriver att på grund av röran i lägenheten drog du slutsatsen att den personen inte kunnat utföra ett styckmord?
KJ har inte utfört något styckmord på Bangsuan, som placeringen av kroppsdelar i Gula huset av gärningsmännen bevisar.
När kroppsdelarna kom till Gula huset hade KJ spaning på sig, som han själv kände till.

Alla påståenden om att KJ var gärningsmannen för Bangsuan är påhitt och önsketänkande att han skulle få skulden för mordet, som han också fick.
När man ser oordningen i bostaden som är en enda röra av kläder och prylar visar det att han har inget ordningssinne och kan inte städa efter sig.
Om han skulle ha utfört styckmordet i bostaden som många tycks tro, eller annorstädes, det hade funnits hur mycket som helst bindande bevis mot honom.
Citera
2018-11-16, 09:23
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tack, då vet vi att du tror att Kim inte ville avsätta fingeravtryck på en tejprulle på sitt eget badrumsskåp.

Han ville inte avsätta fingeravtryck generellt, inte just på tejprullen.

Citat:
Har du inte läst resningsansökan? Det var inte därför resningsansökan avslogs.

"Inte visat någon omständighet som kan föranleda resning i målet. Högsta domstolen avslår därför resningsansökningen."

Citat:
Jag anser att det undanhållna förundersökningsmaterialet är större anledning till resning.

Gå till polisen och berätta om det nu finns något som definitivt skulle rentvå KJ.

Citat:
Man behöver inte vara utbildad att känna igen blod för att se blodet på kassen, särskilt inte om man letar efter blod. Fortfarande var inte listen skitig.

Bilen var skitig, har inte påstått att listen var skitig.

Påsen fanns i en överbelamrad bil.

Citat:
Fickringningen har inget med tejprullen att göra. Ändå använder du fickringningen som stödbevis för att tejpen är bevis. Det är att se helheten före detaljerna. Tittar du bara på tejprullen ska den förkastas och inte användas vid helhetsbedömningen.

Jag tror du misstolkar med flit här och även hävdar saker som jag inte påstått. Tejpen är inget bevis som jag tidigare påpekat, den är ett indicium och det pga att den hittas på kroppen, inte av det jag skrev. Inte heller fickringningen är ett bevis i sig, utan ett indicium, just pga att det sker den dag då hon försvinner och dessutom befinner sig hemma hos KJ. Dessa exempel styrker inte varandra, de bildar en helhet (indiciekedja), efter att bedömts var för sig.

Igen så tror jag inte du begriper hur det fungerar.

Citat:
Ingen har lärt oss att blodplantering enbart är teoretiskt möjligt.

Prudent visade att dina fantasier om blodplantering inte är möjliga.

Citat:
Det är ingen som ifrågasätter indicier in absurdum eller fantiserar om orimligheter. Jag har svar på allt. Du har just visat att du bedömer helheten före detaljerna, vilket är fel. Har du läst NJA II 1943 s. 445?

Du har svar på allt, men orimliga svar. Blodplantering?

Citat:
Jag avfärdar tejprullen därför att det finns en naturlig förklaring till att den fanns på skåpet till skillnad från din teori om att mördaren skulle ha planterat den hos sig själv.

Har inte hävdat att han planterat den, nej.

Citat:
Resningsansökan avslöjar att ett par skor har retuscherats bort i ett foto av hallen. Vet du att ingen tejprulle har retuscherats bort från fotot av vardagsrumsbordet, Kims mekbord?

Finns det något som du inte är kapabel till att fantisera ihop och som jag sedan ska bemöta? Håll dig till det som är fakta istället.

Citat:
Jag kan inte bevisa bevisplantering, men jag har bevisat att det är möjligt.

Du kan inte visa att det är praktiskt möjligt. Du kan därmed inte förklara bort varför blodet finns i hans bil.

Citat:
Missförstånd var ingen viktig detalj när jag lyssnade. Du ansåg frågan viktig för mindre än en vecka sedan, redan då var det mer än ett år sedan jag lyssnade.

Det var du som tog upp att KJ skulle missförstått.
Senast redigerad av letspanic 2018-11-16 kl. 09:29.
Citera
2018-11-16, 09:53
Medlem
rayraviolis avatar
När nu kriminalhistoriens mest omdiskuterade tejprulle åter är på tapeten kan det vara värt att komma ihåg en förklaring som föreslagits tidigare i tråden. KJ:s obekymrade inställning till tejprullen kan förklaras med att den inte användes medvetet i samband med brottet, utan att tejpbitarna av misstag fastnade på VB:s kropp. Tejpbitarna kan exempelvis ha legat i en påse som drogs över huvudet eller suttit fastklistrade vid nåt annat slags emballage.
Citera
2018-11-16, 09:55
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser det här. Jag vet inte heller hur du gör men jag börjar nästan tycka synd om de där två gärningsmännen som kämpat så helt förgäves.
Hur visste gärningsmännen att Kristoffer skulle få skulden vid den tidpunkten när de flyttade kroppsdelarna? Och varför trodde dom att Kristoffer hade span på sig?
Dina gärningsmän är så rättskaffens och moraliska så jag undrar varför dessa hedersmän mördade och styckade Vatchareeya? Vad hade hon gjort dem?

De här gärningsmännen har haft en uppdragsgivare och fått betalt för sitt jobb, de gör inte sådan här gratis och har inte kämpat förgäves.
De ser sig själva som professionella yrkesmän och tar uppdrag, det är det här som kallas för organiserat brottslighet med lejda "hit man", som mot betalning lividerar personer.
Uppdragsgivaren skulle aldrig våga tjalla mot dem därför då vet han att han kommer att bli en jordgubbe.
Den här brottsligheten är mycket svår att komma åt, Sverige har tidigare varit helt skonad från den, men nu har den bitit sig fast i landet och ökar hela tiden.
Citera
2018-11-16, 12:48
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
De här gärningsmännen har haft en uppdragsgivare och fått betalt för sitt jobb, de gör inte sådan här gratis och har inte kämpat förgäves.
De ser sig själva som professionella yrkesmän och tar uppdrag, det är det här som kallas för organiserat brottslighet med lejda "hit man", som mot betalning lividerar personer.
Uppdragsgivaren skulle aldrig våga tjalla mot dem därför då vet han att han kommer att bli en jordgubbe.
Den här brottsligheten är mycket svår att komma åt, Sverige har tidigare varit helt skonad från den, men nu har den bitit sig fast i landet och ökar hela tiden.

Du svarade inte riktigt på frågan? Vad hade offret gjort som motiverade att "professionella yrkesmän"
skickades att mörda henne? Är det en liknande Linda Chen-variant du syftar till?
Citera
2018-11-16, 13:49
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Nu menade jag arbetet de lade ner för att skona Kristoffer från att bli misstänkt. Det arbetet var lönlöst då han inte bara blev misstänkt utan även dömd. Jag undrar fortfarande varför de hade anledning att tro att Kristoffer skulle bli misstänkt? Jag vill också gärna veta vad Vatchareeya gjort? Här har vi alltså två män som brutalt mördar och styckar en oskyldig tjej utan betänkligheter men känner samtidigt något slags dåligt samvete för att Kristoffer ska bli misstänkt och gör vad de kan för att rädda honom? Hur går det ihop?

Så, hur kunde de veta att Kristoffer skulle bli misstänkt så de ville ordna ett alibi åt honom?
Hur visste de att han hade span på sig?
Vad hade Vatchareeya gjort?

Den sista frågan kan du hoppa över om du vill men de första två hoppas jag att du svarar på.
Citera
2018-11-16, 14:02
Medlem
Citat:
Jag undrar om Kyrö singlade slant när han skulle bestämma om han skulle kopiera in dina eller Fagros konspirationsteorier i resningsansökan?

Jag lägger fram fakta i fallet, som inte är någon konspiration.
Gärningsmännen placerade kroppsdelar i Gula huset när KJ var under spaning, som gör att han har alibi för mordet på Bangsuan.

Det medför att blodstänket och lukten i bagageutrymmet i hans bil har 0 bevisvärde.
Tejpen på badrumsskåpet, den döda hundvalpen, den bortforslade sängen, duschdraperiet har också 0 bevisvärde.

KJ han var helt oskyldig till mordet på Bangsuan, som ä mycket lätt att bevisa.
Citera
2018-11-16, 14:35
Medlem
Citat:
Nu menade jag arbetet de lade ner för att skona Kristoffer från att bli misstänkt. Det arbetet var lönlöst då han inte bara blev misstänkt utan även dömd. Jag undrar fortfarande varför de hade anledning att tro att Kristoffer skulle bli misstänkt? Jag vill också gärna veta vad Vatchareeya gjort? Här har vi alltså två män som brutalt mördar och styckar en oskyldig tjej utan betänkligheter men känner samtidigt något slags dåligt samvete för att Kristoffer ska bli misstänkt och gör vad de kan för att rädda honom? Hur går det ihop?

Så, hur kunde de veta att Kristoffer skulle bli misstänkt så de ville ordna ett alibi åt honom?
Hur visste de att han hade span på sig?
Vad hade Vatchareeya gjort?
Den sista frågan kan du hoppa över om du vill men de första två hoppas jag att du svarar på.

Alla som följde fallet kände till att de misstänkta blev omedelbart KJ och MB, nu hade MB alibi därför blev han avfärdad som misstänkt, men KJ kvarstod som misstänkt, som han visste själv att han var, och hade spaning på sig.

Den som blev misstänkt för Bangsuans försvinnande, som kunde misstänkas att hon var mördad, får spaning på sig. Bangsuan hade besökt KJ när hon försvann och det var sannolikt orsaken att KJ blev misstänkt.

Det fanns ingen orsak för gärningsmännen själva att flytta kroppsdelarna från förvaringsplatsen i värnet, till Gula huset, den som drog nytta från det var KJ, som fick alibi för mordet på KJ.
Det var en flyttning som också medförde risk att bli upptäckta.
Därför KJ fälldes var för att Tingsrätten accepterade åtalet som åklagarna lade fram till Tingsrätten.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-16 kl. 15:19.
Citera
2018-11-16, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du svarade inte riktigt på frågan? Vad hade offret gjort som motiverade att "professionella yrkesmän"
skickades att mörda henne? Är det en liknande Linda Chen-variant du syftar till?

Linda Chen fallet var något helt annat och kan inte jämföras med det här.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-16 kl. 15:17.
Citera
2018-11-16, 15:40
Medlem
highfives avatar
Hur bevisades det att Kim var ensam GM? Samma dag som Ploy togs av daga fanns det minst en transvestit i lägenheten. Ett vittne hade sett en svarthårig människa i hyundaien med kvinnligt utseende på sena eftermiddagen.

Sättet som ”knivhuggen” skett på och antalet kanske kan förklaras med att de var två?

Likaså transporten av kroppen. Vid olika tillfällen. Om värnet används underlättas utplaceringen om man hjälps åt att bära. Kanske var det den andra personen som slängde in något olämpligt i bakluckan utan Kims kännedom?

Sen smöret som användes på natten kanske brukades av två personer och inte en person?

Tycker att detta borde utretts mer. Kanske därför Kristoffer blivit Kim för att ”kvinnor” klarar sig utan straffpåföljd?
Citera
2018-11-16, 15:43
Medlem
katws avatar
Citat:
Linda Chen fallet var något helt annat och kan inte jämföras med det här.

Nehe, vad kan jämföras med det här då? Var frågan för avancerat ställd?
Citera
2018-11-16, 16:00
Medlem
Citat:
När jag såg bilder hur bostaden såg ut hos KJ , som var en enda röra av kläder och prylar, drog jag slutsatsen att den personen omöjligen har kunnat utföra något styckmord.
Det bekräftas också med att kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring den tiden KJ hade spaning på sig.
KJ blev utsedd till gärningsmannen på ett tidigt stadium och det försöktes skapa bevis mot honom, men som blir till en omöjlighet för den som är oskyldig, och därför finns inga bevis mot KJ, att han är skyldig till Bangsuans död.
När kroppsdelarna kom till Gula huset fick KJ ett mycket säkert alibi, därför han hade spaning på sig den tiden, som han också själv kände till.
De som placerade kroppsdelarna i Gula huset var gärningsmännen som inte hade någon spaning på sig, det hjälpte inte dem på något sätt, utan istället tog de en risk med det agerandet.
Jag skulle tro att de ansåg att de hade fullföljt ett uppdrag mot betalning, och hade inget intresse av att en stackars oskyldig skulle bli indragen, som var för KJ, och därför beslutade de att föra kroppsdelarna till Gula huset, som skulle rentvå KJ, som var helt oskyldig.
Sedan ändrades spaningsprotokollet efter att kroppsdelarna kommit till Gula huset, men den ändringen kan ses som helt meningslös.

Jag hade hoppats att mina förklaringar om att en ”aspies” oförmåga att hålla ordning, renlighet och struktur i sin lägenhet inte alls behöver sammanfalla med att personen är oförmögen att strukturera, agera och sanera och hantera logistiken kring ett mord. Som exempel nämnde jag Albin Aspgren.

Jag tycker att det är intressant att alternativa gärningsmän tas upp.
Och att eventuella oklarheter får ett svar.
Vatchareeya förtjänar den respekten att eventuella oklarheter i fallet rätas ut.

Men jag upplever att dina argument inte är tillräckligt starka.

Delvis för att du klamrar dig fast vid att Kims boendestöd och oförmåga till att städa sin lägenhet skulle göra honom omöjlig som gärningsman. Vilket det per se inte gör.
Det var ett halmstrå från försvaret som vem som helst med djupare insikter om Aspergers kan avfärda.

Detsamma gäller för övrigt myten om att personer med diagnoser inom autismspektrat inte kan ljuga. Det vet alla med lite insikt att så inte är fallet ens vid grav autism (och än mindre vid Aspergers).
(Tex. Personal: ”Du vet att man bara får ta två kåljärpar per person Arne, nu fattas det en här på fatet, har du tagit tre?” Arne: ”Nej jag har inte tagit tre” *torkar sig runt munnen och sväljer sista tuggan av de tre järparna*”)
Senast redigerad av Firesnake 2018-11-16 kl. 16:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in