Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Tack, då vet vi att du tror att Kim inte ville avsätta fingeravtryck på en tejprulle på sitt eget badrumsskåp.
Han ville inte avsätta fingeravtryck generellt, inte just på tejprullen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Har du inte läst resningsansökan? Det var inte därför resningsansökan avslogs.
"Inte visat någon omständighet som kan föranleda resning i målet. Högsta domstolen avslår därför resningsansökningen."
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag anser att det undanhållna förundersökningsmaterialet är större anledning till resning.
Gå till polisen och berätta om det nu finns något som definitivt skulle rentvå KJ.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Man behöver inte vara utbildad att känna igen blod för att se blodet på kassen, särskilt inte om man letar efter blod. Fortfarande var inte listen skitig.
Bilen var skitig, har inte påstått att listen var skitig.
Påsen fanns i en överbelamrad bil.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Fickringningen har inget med tejprullen att göra. Ändå använder du fickringningen som stödbevis för att tejpen är bevis. Det är att se helheten före detaljerna. Tittar du bara på tejprullen ska den förkastas och inte användas vid helhetsbedömningen.
Jag tror du misstolkar med flit här och även hävdar saker som jag inte påstått. Tejpen är inget bevis som jag tidigare påpekat, den är ett indicium och det pga att den hittas på kroppen, inte av det jag skrev. Inte heller fickringningen är ett bevis i sig, utan ett indicium, just pga att det sker den dag då hon försvinner och dessutom befinner sig hemma hos KJ. Dessa exempel styrker inte varandra, de bildar en helhet (indiciekedja), efter att bedömts var för sig.
Igen så tror jag inte du begriper hur det fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Ingen har lärt oss att blodplantering enbart är teoretiskt möjligt.
Prudent visade att dina fantasier om blodplantering inte är möjliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Det är ingen som ifrågasätter indicier in absurdum eller fantiserar om orimligheter. Jag har svar på allt. Du har just visat att du bedömer helheten före detaljerna, vilket är fel. Har du läst NJA II 1943 s. 445?
Du har svar på allt, men orimliga svar. Blodplantering?
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag avfärdar tejprullen därför att det finns en naturlig förklaring till att den fanns på skåpet till skillnad från din teori om att mördaren skulle ha planterat den hos sig själv.
Har inte hävdat att han planterat den, nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Resningsansökan avslöjar att ett par skor har retuscherats bort i ett foto av hallen. Vet du att ingen tejprulle har retuscherats bort från fotot av vardagsrumsbordet, Kims mekbord?
Finns det något som du inte är kapabel till att fantisera ihop och som jag sedan ska bemöta? Håll dig till det som är fakta istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag kan inte bevisa bevisplantering, men jag har bevisat att det är möjligt.
Du kan inte visa att det är praktiskt möjligt. Du kan därmed inte förklara bort varför blodet finns i hans bil.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Missförstånd var ingen viktig detalj när jag lyssnade. Du ansåg frågan viktig för mindre än en vecka sedan, redan då var det mer än ett år sedan jag lyssnade.
Det var du som tog upp att KJ skulle missförstått.