2018-11-16, 00:00
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
har helt ärligt inte dushat sen augusti förra året. typ 15 månader. skojjar inte. Trir inte jag stinker. ingen har klagat iaf. varken familj eller vänner. har dessutom aldrig varit sjuk under denna tid.
Förstår inte hur man klarar av detta. Några dagar utan dusch är givetvis inga problem, men gör du aldrig något där man blir ordentligt skitig? Alltså inte bara svettig utan skitig som av olja, jord, spån eller blod?
Citera
2018-11-16, 00:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Ja och sen sitter man i bastun påklädd, har haft samma kostym på mig i sju månader nu

Armani is the shiet

Precis. Man kastar dem i poolen, sen in i bastun på tork.
Citera
2018-11-16, 00:39
Medlem
Duschar minst en gång i månaden, vanligtvis 2 ggr. Känner om man luktar illa, just nu var det över en vecka sedan sist, och kan ärligt inte känna någon odör från armhålorna överhuvudtaget, kan tillägga att jag inte heller byter kläder annat än kalsonger förutom när jag duschat då. Tvättar händer, ansikte och underliv mer frekvent.
Citera
2018-11-16, 00:58
Medlem
RickRozays avatar
Det har blivit nån tävling i tråden om att duscha minst ofta.

Tvätta cracken efter en skit är det lag på, och då är jag man, och måste gå till badkaret. Duscha varje dag har jag inte gjort på några år, och det är nån konstig stämning som uppstiger när man säger sånt...
Man *behöver* inte duscha varje dag, det räcker med att tvätta röven, skrevet, luktande armhålor, kanske fötterna.. jag vet inte. Om jag självfallet inte ska... ligga med nån, då är det självklart dusch/bad. Förresten rekommenderar jag slänga salt/badsalt, whatever det är, men det ska vara något saltsmakande i badkaret och göra vattnet mindre hårt. Det torkar ut huden något otroligt om du bara kör sötvatten.
Senast redigerad av RickRozay 2018-11-16 kl. 01:01.
Citera
2018-11-16, 01:49
Medlem
irrelevants avatar
Jag duschar varje dag om jag inte har en av de sällsynta dagar då jag kan sitta hemma själv hela dagen i mjukisbrallor och fisa och spela tv-spel. Den dyrbara tiden slösar jag inte på tvagning, såvida jag inte måste bajsa, då tvättar jag rövhålet i vasken.

En annan vana jag har är att inte tvätta ansiktet med tvål för ofta, då jag upplever att det torkar ut huden något alldeles fruktansvärt mycket.
Citera
2018-11-16, 02:00
Varannan dag då jag har känslig hy, blir så torr av att duscha varje dag.
Tvättar både rumpa, armhåla och ansikte däremot varje morgon.
Citera
2018-11-16, 03:27
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Ett tips kan ju vara att fråga era arma nära och kära om ni skall duscha varje dag eller inte.
Frugan har gjort det väldigt klart att jag skall duscha varenda dag då jag tydligen luktar skit annars, hade jag fått avgöra så vet jag ju däremot inte om det hade behövts

Min avatar avskydde (för det mesta) att tvätta sig, sånt gjorde man till jul
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2018-11-16 kl. 03:29.
Citera
2018-11-16, 03:46
Medlem
JBernards avatar
Jag undviker att duscha varje dag om det inte behövs, använder endast tvål på nödvändiga ställen och aldrig schampo. Anledningen är helt enkelt att det inte är bra för kroppen/huden och att det naturliga immunförsvaret minskar. Går jag runt och luktar illa med ständigt fettigt hår? Nej, naturligtvis tvättar jag mig under armar och i ljumsken varje kväll för att undvika detta. Min sambo är duschoman och ser förfärad ut när jag inte duschar varje morgon, men hon kan konstatera att jag varken luktar pung- eller armsvett i större utsträckning än andra.
Citera
2018-11-16, 04:01
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Visst händer det att jag inte duschar på flera dagar när jag är på landet. Ingen fara. Våtservetter funkar bra för skrev och armhålor.

Hemma duschar jag varje dag innan jobbet och innan jag går utanför dörren när jag är ledig. Det känns som en trevlig och uppfriskande ritual, även om det egentligen inte är nödvändigt varje dag. Jag har inget problem med torr hy.
Citera
2018-11-16, 07:30
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolfPeterAndersson
Exakt vad är det dessa händiga männen gör med kuk och röv som ger samma effekt som en bidé?
Själv hoppar jag in i duschen nör jag har skitit, men alla har sitt sätt!

Fungerar lika bra att hoppa in i duschen men man slipper göra det varenda gång.

Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Man är inte mer hygienisk när man går över badrumsgolvet med bajs i hela arselet och duschar av det i duschavloppet. Det är fullt med fett, illaluktande bakterier och potentiella virus som samlas och lagras i silen. Förr eller senare måste någon göra rent och ränsa detta. Fattar du inte det? Vi har skapat toaletter av en anledning. Man ska torka torrt och rent, sedan tvättar man hämderna ned tvål.

Varför ska man gå över badrumsgolvet? En handy har man bredvid kopplad till kranen och spolar röven i toaletten. Ja, man kan torka det torrt och spendera tusentals kronor på toapapper om man vill men rent blir det fan inte. Och ja, då måste man tveklöst duscha varje dag...
Citera
2018-11-16, 08:21
Medlem
Duschar du mer än 2 gånger i veckan är du dum i huvudet.

Ett frekvent duschande kan leda till att försvaga ditt naturliga skydd mot bakterier och infektioner.
Det förklarar bland annat Elaine Larson som är professor i epidemiologi vid Columbia University School of Nursing.

Enligt Larson kan det dagliga duschandet till och med öka risken för infektioner då det riskerar att torka ut huden och skapa mikroskopiska öppningar där infektionsfrämjande bakterier kan bryta igenom.

Att duscha en gång i veckan räcker
Samma sak säger C. Brandon Mitchell, som är assisterande professor i dermatologi vid George Washington University i USA.
Han förklarar att frekvent duschande kan beröva huden på naturliga oljor och även störa hudens barriär av de bakterier som hjälper immunsystemet.

Om det bara handlade om hälsan och inte om hur fräsch man känner sig skulle det räcka med att duscha en eller två gånger i veckan, enligt Mitchell.

”Din kropp är en väloljad maskin av naturen och att duscha varje dag är inte nödvändigt”, säger han till Time.com.

https://natgeo.se/vetenskap/mannisko...kada-din-halsa
Citera
2018-11-16, 08:33
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Duschar du mer än 2 gånger i veckan är du dum i huvudet.

Ett frekvent duschande kan leda till att försvaga ditt naturliga skydd mot bakterier och infektioner.
Det förklarar bland annat Elaine Larson som är professor i epidemiologi vid Columbia University School of Nursing.

Enligt Larson kan det dagliga duschandet till och med öka risken för infektioner då det riskerar att torka ut huden och skapa mikroskopiska öppningar där infektionsfrämjande bakterier kan bryta igenom.

Att duscha en gång i veckan räcker
Samma sak säger C. Brandon Mitchell, som är assisterande professor i dermatologi vid George Washington University i USA.
Han förklarar att frekvent duschande kan beröva huden på naturliga oljor och även störa hudens barriär av de bakterier som hjälper immunsystemet.

Om det bara handlade om hälsan och inte om hur fräsch man känner sig skulle det räcka med att duscha en eller två gånger i veckan, enligt Mitchell.

”Din kropp är en väloljad maskin av naturen och att duscha varje dag är inte nödvändigt”, säger han till Time.com.

https://natgeo.se/vetenskap/mannisko...kada-din-halsa

Att duscha en gång i veckan är alldeles för lite. Du luktar garanterat om du duschar så sällan. Varannan dag är det optimala (eller var tredje om man nu måste dra ut på det) om man inte har ett väldigt fysiskt krävande arbete där man svettas mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in