Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-11, 19:14
  #1537
Medlem
Har arimidex stor påverkan på levern? Körde 0.25mg eod i 3-4 veckor för typ 5 månader sen och har förhöjda levervärden nu. Alla har legat över för en månad sen men nu börjar allt återgå till referens förutom GT som ännu är förhöjt. Kan man anta att detta beror på arimidex eller är dess leverpåverkan inte så pass hög?
Citera
2017-04-11, 22:37
  #1538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostMuscular
Har arimidex stor påverkan på levern? Körde 0.25mg eod i 3-4 veckor för typ 5 månader sen och har förhöjda levervärden nu. Alla har legat över för en månad sen men nu börjar allt återgå till referens förutom GT som ännu är förhöjt. Kan man anta att detta beror på arimidex eller är dess leverpåverkan inte så pass hög?


den är minimal, arimidex tas i normala fall i flera år utan avbrott när det används inom läkarvården och har svårt o tro att de skulle dosera på detta sättet om det var någon större fara
Citera
2017-04-11, 22:37
  #1539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostMuscular
Har arimidex stor påverkan på levern? Körde 0.25mg eod i 3-4 veckor för typ 5 månader sen och har förhöjda levervärden nu. Alla har legat över för en månad sen men nu börjar allt återgå till referens förutom GT som ännu är förhöjt. Kan man anta att detta beror på arimidex eller är dess leverpåverkan inte så pass hög?

Adex har normalt ingen eller väldigt liten påverkan på levern. Så det är väldigt osannolikt att det är orsaken bakom dina förhöjda värden.
Citera
2017-04-12, 14:34
  #1540
Medlem
Hej!

Har kört testo, 250 mg i veckan.
Har kört i två veckor nu.

Jag har ett problem och det är att jag får huvudvärk dagligen (ibland är käkarna spända)

Får allt ifrån klassisk spänningshuvudvärk till milt 'dunkande/pulserande' huvudvärk. Huvudvärken kommer och går under dygnet.

Mitt blodtryck är normalt, lika så min vilopuls. Huvudvärken är inte kraftig, men den är helt klart störande!

Kan detta bero på östrogen? Är huvudvärken allvarlig?

Jag har letro hemma. Vad kan jag göra?

Tack så hemskt mycket. Uppskattas verkligen!
Citera
2017-04-12, 19:44
  #1541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerod
Hej!

Har kört testo, 250 mg i veckan.
Har kört i två veckor nu.

Jag har ett problem och det är att jag får huvudvärk dagligen (ibland är käkarna spända)

Får allt ifrån klassisk spänningshuvudvärk till milt 'dunkande/pulserande' huvudvärk. Huvudvärken kommer och går under dygnet.

Mitt blodtryck är normalt, lika så min vilopuls. Huvudvärken är inte kraftig, men den är helt klart störande!

Kan detta bero på östrogen? Är huvudvärken allvarlig?

Jag har letro hemma. Vad kan jag göra?

Tack så hemskt mycket. Uppskattas verkligen!

Man kan få huvudvärk av vätskebrist, högt östrogen gör att kroppen försöker binda mer vätska. Kan helt enkelt vara så att du dricker för lite vatten. Dock rekommenderar jag att du lägger till aromasin eller arimidex under din kur.

Kan ju låta lite långsökt men att prova dricka mer vatten skadar ju iaf inte.

Problemet behöver inte heller vara relaterat till ditt AAS bruk.
Citera
2017-05-16, 00:02
  #1542
Medlem
Toro75s avatar
Har Arimidex en direkt inverkan på nivåerna av Testosteron i kroppen? Får man högre nivåer av Testosteron i kroppen om man kör med Arimidex?

Hur länge bör man ligga av det innan det är ute ur systemet? Läste något om en kort halveringstid på 2 dagar.

Ska ta en test via läkaren (TRT) på testo så då måste jag ligga av testot några månader före, min tanke var om jag måste skippa allt arimidex med. Kommer ändå ha 1 gram testo per månad i kroppen via TRT behandlingen och ville därför inte gå av arimidexen om jag inte måste.
Citera
2017-05-16, 17:30
  #1543
Medlem
Hej! Mitt s-östraidol ligger på 266. Tog prover på werlabs.

Jag märker inte av några negativa effekter, bortsett från att mina bröstnipplar är en aning större.

Men svart på vitt så ligger östrogenet på 266!

Borde jag behandla med arimidex eller borde jag fortsätt utan AI?

Tack som fan!
Citera
2017-05-16, 18:51
  #1544
Medlem
Toro75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerod
Hej! Mitt s-östraidol ligger på 266. Tog prover på werlabs.

Jag märker inte av några negativa effekter, bortsett från att mina bröstnipplar är en aning större.

Men svart på vitt så ligger östrogenet på 266!

Borde jag behandla med arimidex eller borde jag fortsätt utan AI?

Tack som fan!

Du ligger på tok för högt så du ska behandla det omgående. Referensinterval på män är: < 150 pmol/L
__________________
Senast redigerad av Toro75 2017-05-16 kl. 18:53.
Citera
2017-05-17, 09:31
  #1545
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toro75
Du ligger på tok för högt så du ska behandla det omgående. Referensinterval på män är: < 150 pmol/L

Sluta överdriv nu. Det referensvärdet är för män som inte preppar. Man får titta på ration testo-östro samt välmående, libido, gynokänningar, vätska, akne. Känns allt ok är inte 266 pmol några problem.
Citera
2017-05-17, 12:09
  #1546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Sluta överdriv nu. Det referensvärdet är för män som inte preppar. Man får titta på ration testo-östro samt välmående, libido, gynokänningar, vätska, akne. Känns allt ok är inte 266 pmol några problem.

Jag litar på ditt ord. Synd att det inte finns fler åsikter ang detta. Men du, jag beställde hem en arimidex i alla fall. Men jag är inte helt säker på om jag kommer att använda den.

Sure, jag känner mig lite blöt, har lite puffy nipples. Men thats it, har absolut inte ont i brösten och jag mår inte dåligt för fem öre. Gymmet går skit bra dessutom!

Om vi vänder på frågan: Vad vinner jag på att köra en AI i mitt läge?
Citera
2017-05-17, 12:16
  #1547
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerod
Jag litar på ditt ord. Synd att det inte finns fler åsikter ang detta. Men du, jag beställde hem en arimidex i alla fall. Men jag är inte helt säker på om jag kommer att använda den.

Sure, jag känner mig lite blöt, har lite puffy nipples. Men thats it, har absolut inte ont i brösten och jag mår inte dåligt för fem öre. Gymmet går skit bra dessutom!

Om vi vänder på frågan: Vad vinner jag på att köra en AI i mitt läge?

Du kan bli torrare och slippa känningarna i brösten. Du kan ju testa och se så att du vet på vilken nivå du mår som bäst!
Citera
2017-05-17, 12:21
  #1548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Du kan bli torrare och slippa känningarna i brösten. Du kan ju testa och se så att du vet på vilken nivå du mår som bäst!

Tack som fan för din hjälp mannen!
Uppskattas stort! Men jag gör så att jag tar inte mer än 0.25 per dag.

Någon som vet hur fort adexen får ner nivåerna? Jag tänkte boka in mig på ett nytt prov för att se så man ligger rätt till!

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback