2018-11-15, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Matt 7:15:
Akta er för de falska profeterna, som kommer till er förklädda till får men i sitt inre är rovlystna vargar.
John 3
…19"This is the judgment, that the Light has come into the world, and men loved the darkness rather than the Light, for their deeds were evil. 20"For everyone who does evil hates the Light, and does not come to the Light for fear that his deeds will be exposed. 21"But he who practices the truth comes to the Light, so that his deeds may be manifested as having been wrought in God."
Citera
2018-11-16, 00:21
Bannlyst
Citat:
Matt 7:15:
Akta er för de falska profeterna, som kommer till er förklädda till får men i sitt inre är rovlystna vargar.
SkogsMotor har rätt och du har fel.
Du sitter och lagiskt slår ner på det han säger tidigare fast Jesus själv sa i Johannes 10:30: "Jag och fadern är ett".
Jesus = fadern, och du har fel SektenAndersson. I hjärta samt bokstav.
(Vilket schysst användarnamn förresten, festligt).

Edit: Jesus var befruktad av Guds heliga ande, en direkt länk på faderns sida till Gud själv.
Det finns även på Youtube en person som talar om detta på Youtube, att han har hittat samt analyserat Jesus blod och jag kan se om jag hittar tillbaks till denna personen om jag orkar och vid behov.
Om det är sanning eller ett falsarium är frågan då, men jag lutar åt att han inte är en bluff men det får var och en avgöra efter egen bedömning.
En arkeolog som jag glömt namnet på nu men hans videklipp finns att finna där han talar om hur han hittade rester av Jesus blod och fick det analyserat.

Edit: Du ska inte sitta och anklaga andra för att vara "falska profeter" för det du säger och anklagar andra för har du ingen kunskap om, och du går tillrätta med SkogsMotor som om fan själv sporrade dig.

Mvh
Tobbe
Senast redigerad av Skruven66 2018-11-16 kl. 00:31.
Citera
2018-11-16, 00:30
Bannlyst
även satanister och makteliten lär vara intresserade av Jesu blod.

fast Jesus Kristus är ju även 100 % människa och treenigheten är inget man leker med.

det är så heligt ämne att det lär inte finnas någon som fantiserat om en tillräckligt stor måttstock för att mäta detta.
Senast redigerad av SkogsMotor 2018-11-16 kl. 00:33.
Citera
2018-11-16, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMotor
fast Jesus Kristus är ju även 100 % människa och treenigheten är inget man leker med.

det är så heligt ämne att det lär inte finnas någon som fantiserat om en tillräckligt stor måttstock för att mäta detta.
Nej.
Han var inte 100% människa. Han var även en del av Gud själv.
Citera
2018-11-16, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skruven66
Nej.
Han var inte 100% människa. Han var även en del av Gud själv.
Jesus Kristus är densamme, igår idag och imorgon. Han är inte "en del av gud" utan 100 % Gud. DEN LEVANDE OCH ENDA GUDEN.

Bli pånytfödd i Hans namn menas att man väljer att efterlikna Honom. Vi kan få bli som Han är. HELIG HELIG HELIG.
Citera
2018-11-16, 00:38
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
SkogsMotor har rätt och du har fel.
Du sitter och lagiskt slår ner på det han säger tidigare fast Jesus själv sa i Johannes 10:30: "Jag och fadern är ett".
Jesus = fadern, och du har fel SektenAndersson. I hjärta samt bokstav.
(Vilket schysst användarnamn förresten, festligt).

Edit: Jesus var befruktad av Guds heliga ande, en direkt länk på faderns sida till Gud själv.
Det finns även på Youtube en person som talar om detta på Youtube, att han har hittat samt analyserat Jesus blod och jag kan se om jag hittar tillbaks till denna personen om jag orkar och vid behov.
Om det är sanning eller ett falsarium är frågan då, men jag lutar åt att han inte är en bluff men det får var och en avgöra efter egen bedömning.
En arkeolog som jag glömt namnet på nu men hans videklipp finns att finna där han talar om hur han hittade rester av Jesus blod och fick det analyserat.

Edit: Du ska inte sitta och anklaga andra för att vara "falska profeter" för det du säger och anklagar andra för har du ingen kunskap om, och du går tillrätta med SkogsMotor som om fan själv sporrade dig.

Mvh
Tobbe

Har du aldrig hört talas om treenigheten ? Fadern, sonen och den heliga ande ?

Även om Jesus sa att han och fadern är ett är han fortfarande sonen, liksom avtryckaren och pistolen är ett är de ändå olika delar. Därför separerar man Fadern och sonen inom kristendomen.

Ha det gott

/Sekten
Citera
2018-11-16, 00:39
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Smeso där, just där
Vart står vi du och jag i frågan då?
Just att använda fysiskt våld, i min mening, I minsta möjliga utsträckning.
Jag emotsätter mig att vi som kristna ska göra militärtjänst även, och SPECIELLT då i Sverige där vårt försvar är ett skämt.
Kommer det till bråk i vardagen, kväs det våldet med minimalt eget våld, försök bara att sätta stopp för det, undvika att nån kommer till skada.

Och detta säger jag borde vara Jesus ståndpunkt efter mycket tänkande och kontemplerande.
För i mitt hjärta är jag en som går i gång på bråk, slagsmål, adrenalin, FORTFARANDE, vid 52 års ålder.

Fråga bara flera moderatorer här på Flashback, jag går in i combat mode när jag känner att mina rättigheter blir trampade på och ylar som en jycke.
(Samt att jag fattar att jag inte kan hålla på som jag gjorde tidigare, jag måste anpassa mig bättre och sköta mig bättre med).

Se där, min rebell själ flöt iväg upp mot off topic, himmelen och in i mig själv och galenskapen igen. Shit happened. Aight

Ja, Jesus var överlag en fridsam person, men han kunde också bli våldsam och välta omkull bord, vilket händelsen med försäljarna i templet visar.
Jag ser däremot inte varför det skulle vara svårt för en kristen att göra militärtjänst i Sverige. Det är väl ingen svensk militär som har dödat någon fiende under mer än 200 år nu, och man kan hur som helst göra militärtjänst som sjukvårdare, ambulansförare, bilmekaniker, kock eller något annat som inte har med vapen att göra.
I just det citatet som jag nämnde (om att vända andra kinden till) så tror de flesta felaktigt att Jesus menade att man skulle göra allt man kunde för att undvika bråk, men Jesus menade inte att passivt vika ner sig, utan tvärtom att man skulle käfta emot och visa att man minsann inte var en person som det går att sätta sig på hur som helst.
Lustigt nog så är det just citatet att vända kinden till som är tillämpligt när du, som du säger "känner att dina rättigheter blir trampade på och ylar som en jycke". Det är ungefär andemeningen i det som menas med att vända andra kinden till. Ungefär som om att Jesus beskrivit det mer i klartext som så att "om någon slår dig på högra kinden så ska du inte ge efter, utan var stark, ställ dig ansikte mot ansikte med den personen, se honom i ögonen och säg "Vad håller du på med? Jag har samma rättigheter som du och du ska inte försöka sätta dig över mig och befalla vad jag ska göra. Se här på den vänstra kinden, här ska du slå, om du vågar..."

Men, för att återgå till ämnet så tror jag att vi kan vara överens om att det egentligen inte är fel att påstå att Jesus var profet, eftersom Jesus uppfyller alla krav på en profet. Normalt kallar kristna däremot honom inte för en profet just därför att han ju även var guds son, vilket är mycket viktigare att betona, men för dem som inte ser honom som guds son går det utmärkt att istället kalla honom för profet, men själv ser jag inget problem med att han skulle kunna ses som båda samtidigt.
Egentligen är Jesus muslim också, i ordets ursprungliga betydelse, men inte så som det används idag. Det vill säga att Jesus underkastade sig gud (ursprungsbetydelsen för ordet "muslim") men Jesus var knappast muhammedan (följare av islam, dagens mest kända betydelse av "muslim").
Citera
2018-11-16, 00:39
Medlem
Islam och muslimer har bara existerat i 1400 år. Kristendomen och kristna har bara existerat i 2000 år. Den moderna människan har existerat i 300 000 år.
Citera
2018-11-16, 00:43
Bannlyst
Citat:
Därför separerar man Fadern och sonen inom kristendomen.
oj oj oj, vilket dårskap. människan har alltså fått för sig att separera Gud från sig själv.

inte nog med att människan började synda och dra sig bort från Gud, nu lärs det alltså ut att människan bestämt att Gud inte längre är med Gud utan har separerat?

SOM OM GUD VORE EN LEKSAK MAN GÖR VAD SOM HELST MED.
Citera
2018-11-16, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Islam och muslimer har bara existerat i 1400 år. Kristendomen och kristna har bara existerat i 2000 år. Den moderna människan har existerat i 300 000 år.

fast när du säger "modern människa" så verkar du räkna med varelser som inte haft den fria viljan.

och här kanske du kan lägga till, "vadå det finns ingen fri vilja" eller "som om du visste det" men då kan jag nämna att HERREN har förtäljt saker genom flertalet profeter.

det är lite skillnad på Hans Ord och vad de s.k skolorna lär ut. eller snarare, det är nog en stor avgrund mellan dessa två läror.

dessutom kan jag avslöja att JESUS KRISTUS har uppenbarat sin ankomst till måånga människor innan Han vandrade i köttet på denna värld även innan det som du kallar kristendomen.
Senast redigerad av SkogsMotor 2018-11-16 kl. 00:50.
Citera
2018-11-16, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Men, för att återgå till ämnet så tror jag att vi kan vara överens om att det egentligen inte är fel att påstå att Jesus var profet, eftersom Jesus uppfyller alla krav på en profet. Normalt kallar kristna däremot honom inte för en profet just därför att han ju även var guds son, vilket är mycket viktigare att betona, men för dem som inte ser honom som guds son går det utmärkt att istället kalla honom för profet, men själv ser jag inget problem med att han skulle kunna ses som båda samtidigt.
Egentligen är Jesus muslim också, i ordets ursprungliga betydelse, men inte så som det används idag. Det vill säga att Jesus underkastade sig gud (ursprungsbetydelsen för ordet "muslim") men Jesus var knappast muhammedan (följare av islam, dagens mest kända betydelse av "muslim").
Du snärjer in dig och röjer runt med begreppen som nån som hittat ett garnnystan.
En fin boll i början tills katten Smeso har skapat trassel med knutar i det oändliga.

Jesus var Guds son först och främst.
Och du rör runt med begreppen nu och lever loppan så jag tänker sluta att svara dig om det är så här du tänker svara.
Anden går förlorad i allt snack.

Mvh
Tobbe

Edit: Jag skrev i tidigare post: "Jesus var befruktad av Guds heliga ande". Maria menar jag då så klart främst.
Senast redigerad av Skruven66 2018-11-16 kl. 00:53.
Citera
2018-11-16, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMotor
fast när du säger "modern människa" så verkar du räkna med varelser som inte haft den fria viljan.

och här kanske du kan lägga till, "vadå det finns ingen fri vilja" eller "som om du visste det" men då kan jag nämna att HERREN har förtäljt saker genom flertalet profeter.

det är lite skillnad på Hans Ord och vad de s.k skolorna lär ut. eller snarare, det är nog en stor avgrund mellan dessa två läror.

dessutom kan jag avslöja att JESUS KRISTUS har uppenbarat sin ankomst till måånga människor innan Han vandrade i köttet på denna värld även innan det som du kallar kristendomen.
När jag säger ”den moderna människan” så menar jag den senaste människoarten. Människoapor har funnits i miljontals år.

Som om dessa profeter visste något.

Ja, skillnaden på det som skolorna lär ut och det som Bibeln lär ut är att det som skolorna lär ut är bevisat.

Jesus förvarning om sin ankomst är en efterhandskonstruktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in