Citat:
Ursprungligen postat av
Svennefritt
Området fungerade inte bättre utan dom (svartlägenheter) för 15 år sen heller. Samma sak, bränder och skottlossningar, knivhugg, utförda av invandrare.
Det är därför invandrare inte ska vara här. Jag hatade etniska svenskar och flyttade. Lagarna, reglerna, straffen är så skrattretande här så allt är ett skämt. Polisen griper vissa och dom kommer ut efter en 1 vecka, om det är misshandel, försök till mord eller grov drogförsäljning, då är dom ute efter 2-5 år.
Ingenting stämmer här.
Sverige är ett konstigt land. Jag har nämnt det miljarder gånger innan i mina inlägg som till mångt och mycket även har tagits bort.
Angående alla insamlingar så är det lika bra att ignorera till man är 200 procent säker, det märker man endast av anhöriga, helst ska man ringa och fråga också om nu verkligen vill ge. Insamlingssidan har jag inte sett.
off-topic
Lärarbrist, bostadsbrist, polisbrist, tåg som kommer försent, samma veva varje år. Vi har höga skatter men ändå fungerar inget. Allt är dyrt, skatt på mat, höga bensinavgifter, blir man bötfälld så är det överdrivna summor man får för att dom pengarna ska gå till de som man inte kan prioritera, fast man borde med dessa skatter.
Utöver dessa brott du nämner så kastas det sopor ifrån fönster, grovsoprum ska stängas av misskötsel .
Det sätts upp lappar om att sluta urinera i trapphuset.
Av någon jävla anledning ska kan det stå bilar och tuta sent på kvällen .
Det är nästan aldrig tyst , och konstant hörs oväsen och skrik ifrån barn som låter som de blir tortyrmördade.
Det finns inte något som direkt fungerar, som tvättstuga eller förråd för det är mest egoism som råder i området.
När skottlossningen var så var det faktiskt ovanligt tyst fram till polisen kom.
Utan skottlossningar , bilbränder och allt vad fan det är så är det ändå ett skitområde för att folk som lever här gör det till ett sånt.